بازیگر فیلم سینمایی «ویلاییها» معتقد است در زمان اکران هم مثل جشنواره فجر به فیلمشان کم توجهی شده است.
به گزارش سینماسینما، در حالیکه امروز تهیهکننده و پخشکننده «ویلاییها» اعلام کردند در اعتراض به شرایط اکران این فیلم، آن را از پرده پایین خواهند کشید، طناز طباطبایی هم از زمان، تعداد سالنهای سینما و سانسهای نمایش «ویلاییها» انتقاد کرد.
با اینکه در یکى دو هفته گذشته بحث بر سر ادامه اکران فیلم «ویلایىها» تا پایان ماه رمضان در محافل مختلف سینمایى مطرح شده بود، امروز شوراى صنفى نمایش در اطلاعیهاى ادامه اکران این فیلم را منوط به موافقت صاحبان فیلم بعدى یعنى «رگ خواب» اعلام و ساعتی بعد تایید کرد که اکران «ویلاییها» تنها تا شبهای قدر در سینمای سرگروه ادامه مییابد.
در همین ارتباط، طناز طباطبایی، بازیگر «ویلاییها» در گفتگو یی، شرایط اکران این فیلم را از ابتدا ناعادلانه خواند و گفت: «علاوه بر اینکه در جشنواره فیلم فجر در حق فیلم ما کم لطفی شد و با آن سلیقهای برخورد کردند، متاسفانه در زمان اکران هم میزان زیادی از کم لطفی و کم توجهی به فیلم ما شد.»
او ادامه داد: «ویلاییها» با اکران محدودی روی پرده سینماها رفت و در سانسهایی اکران شد که شرایط خوبی برای سینما رفتن نبود. فیلم ما همزمان با امتحانات و انتخابات و ماه رمضان و … اکران شد و این شرایط اصلا عادلانه نبود. برای اکران فیلم ما فرصتهای بهتری بود که به فیلم ما تعلق نگرفت.»
این بازیگر در ادامه توضیح داد: «با وجود تمام این شرایط که ما را از یک گیشه خوب محروم میکند، سانسهای ما نیز در زمان اکران دچار مشکل شدند، یعنی «ویلاییها» در سانسهایی نمایش داده شد که کمترین میزان مخاطب را دارد و این مسئله نهایت کم توجهی و کم لطفی بود که میتوانستند در حق فیلم ما بکنند.»
طباطبایی افزود: «ما ابتدای اکران ۱۲ سینما و هر سینما سه سانس داشتیم که واقعا این تعداد سانس و سینما جای تعجب دارد.»
او درباره لزوم ایجاد شرایط یکسان برای اکران فیلمهای دیگر ژانرها در برابر آثار کمدی گفت: «این شرایط اکران برای فیلمهای کمدی به این صورت نیست و اوضاع برای آنها ظاهرا بهتر است در صورتیکه آنها فیلمهایی نیستند که روند سینمای ما را رشد دهند یا تعیین کننده باشند. به صرف اینکه کمدیها، فیلمهای بفروشی هستند، شرایطی که برای اکران و سانسهای نمایششان در نظر گرفته میشود، باعث میشود که فروش خوبی داشته باشند.»
بازیگر فیلم «مرهم» ادامه داد: «من تجربه شرایط بد اکران را سر فیلم «خشم و هیاهو» هم داشتم. اکران این فیلم همزمان با «ابد و یک روز» بود که ۲۷ سالن داشت و تعداد سانسهای آن هم خیلی بیشتر بود ولی ما برای «خشم و هیاهو» ۱۱ سینما داشتیم با سانسهای محدودتر. «ابد و یک روز» فیلم بسیار خوبی بود ولی بحث من سر شرایط عادلانه برای اکران فیلمهاست.»
او در پایان نیز درباره لزوم ساخت فیلمهای کمدی در سینمای ایران گفت: «مشکل دیگری که وجود دارد این است که چون فیلمهای کمدی از دسته «نهنگ عنبر» یا «گشت ارشاد» بهخاطر شرایط ویژهشان مخاطب بیشتری جذب میکنند، در سال های آینده این فیلمها به اشتباه تعیین کننده روند سینما کشور میشوند و این مسئله به ضرر سینمای ماست. ما باید در کنار فیلمهایی از دسته «ویلاییها» قطعا «نهنگ عنبر» و «گشت ارشاد» هم داشته باشیم اما به میزان مساوی. شرایط اکران هم باید همه فیلمها یکسان باشد و با وجود شرایط برابر است که میتوان میزان استقبال مخاطب را ارزیابی کرد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جستجوی رویا/ نگاهی به فیلم «بیرویا»
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- گنگستری یا فیلمفارسی؟!/ نگاهی به سریال «یاغی»
- فیلمنامهی جزئینگر، اجرای دقیق/ نگاهی به سریال «یاغی»
- رسیدن به درکِ درست از نقش/ نگاهی به بازی طناز طباطبایی در فیلم «بی رویا»
- بنبست/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- جابجایی، هویت و چند داستان دیگر/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- پراکندگی و عدم یکپارچگی در روایت/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- بیداری حقیقی/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- «بی رویا»؛ کابوسی بی سر و ته
- در نشست رسانهای «بیرویا» عنوان شد؛ فیلم درباره جابهجایی هویت است/ متن پایانی در جریان پروانه نمایش به فیلم اضافه شد
- «شنای پروانه»؛ تصویری روشن از لایههای تاریک اجتماع
- فروش فیلم «خورشید» از یک میلیارد تومان گذشت
- اکران آنلاین «شنای پروانه» تمام شد/ فروش بیش از ۵ میلیارد تومان
- محمد کارت «یاغی» را میسازد/ پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی حضورشان قطعی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
آخرین ها
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود
- انتشار پوستر «آن دو» با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد