به گزارش سینماسینما، ۱۲ کارگردان، پنج فیلمنامه نویس، هشت بازیگر، سه تهیه کننده، ده منتقد سینما، دو استاد دانشگاه در حوزه رسانه، ۱۳ فعال حوزه مستند و کوتاه و هفت تن از دیگر هنرمندان و فعالان تخصصهای دیگر سینمایی در آکادمی جایزه سینماسینما (نخستین آکادمی خصوصی سینمای ایران) حضور دارند.
سیاوش اسعدی، احمد امینی، سیروس الوند، محمدعلی باشه آهنگر، مجید برزگر، فریدون جیرانی، بهتاش صناعیها، علی کریم، مجیدرضا مصطفوی، سامان مقدم، شهرام مکری و مازیار میری، کارگردانان این فهرست هستند.
فیلمنامه نویسان هم شامل محمود اربابی، فرهاد توحیدی، شادمهر راستین، سعید عقیقی و مهران کاشانی هستند.
حمیدرضا آذرنگ، رویا تیموریان، حبیب رضایی، علیرضا شجاعنوری، میکاییل شهرستانی، فرشته صدرعرفایی، طناز طباطبایی و رضا کیانیان نیز بازیگران این فهرست هستند.
تهیه کنندگان این فهرست عبارتند از منوچهر محمدی، سعید ملکان و غلامرضا موسوی.
منتقدان این فهرست را محسن آزرم، مینا اکبری، امیر پوریا، پوریا ذوالفقاری، مهرزاد دانش، خسرو دهقان، رامتین شهبازی، احمد طالبینژاد، سحر عصرآزاد و خسرو نقیبی تشکیل میدهند.
ستار اورکی، عباس بلوندی، محمدرضا دلپاک، مسعود سلامی و هایده صفییاری نیز از سایر هنرمندان سینما هستند که در آکادمی سینماسینما حضور دارند.
در دو بخش فیلم مستند و کوتاه نیز نام محسن استادعلی، امیرعلی اعلایی، مسعود امینی تیرانی، آزاده بیزارگیتی، امیر توده روستا، مرجان ریاحی، مرضیه ریاحی، جعفر صانعی مقدم، ناصر صفاریان، نیما عباسپور، محمد کارت، پیروز کلانتری و میترا مهتریان در فهرست اعضا قرار دارند.
محمد اطبایی، محمد آفریده، مهناز رونقی و بهروز گرانپایه، دیگر اعضای این فهرست ۶۰ نفره هستند.
مراسم جایزه اکادمی سینماسینما در دهه دوم شهریور با دبیری کیوان کثیریان و ریاست کیانوش عیاری در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





