کالین فرث بازیگر مطرح سینما ـ جدیدترین چهرهای است که پس از افشای رسواییهای اخلاقی «وودی آلن»، از این کارگردان بنام اعلام برائت کرده است.
به گزارش سینماسینما، کالین فرث بازیگر انگلیسی فیلمهایی چون «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» ـ با دیگر چهرههای هالیوودی همصدا شده و اعلام کرد: دیگر هرگز با «وودی آلن» کار نمیکنم.
«گاردین» بیانیه «فرث» را یک روز پس از اولین مصاحبه تلویزیونی دخترخوانده «آلن» منتشر کرد. «دیلن فارو» دختر «میا فارو» و دخترخوانده «وودی آلن» است که برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی درباره تعرضات پدرخواندهاش در کودکی صحبت کرد.
«فارو» در سال ۲۰۱۴ که ۳۲ سال داشت، ادعا کرد «آلن» او را در کودکی مورد آزار جنسی قرار داده است. اما کارگردان «ویکی، کریستینا، بارسلونا» که اکنون ۸۲ سال سن دارد، این ادعا را رد کرده و زیر بار این اتهامات نرفته است.
«کالین فرث» سال ۲۰۱۳، یک سال پیش از انتشار ادعاهای «فارو»، در فیلم «جادو در مهتاب» آلن بازی کرد. او در سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم «سخنرانی پادشاه» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و همچنین جوایز «گلدن گلوب» و «بفتا» شد. وی برای بازی در فیلم «مرد مجرد» محصول سال ۲۰۰۹ نیز نامزد جایزه اسکار و همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ونیز و جوایز بفتا شد. «شکسپیر عاشق»، «بندزن خیاط سرباز جاسوس»، «نابغه»، «تروما»، «بچه بریجت جونز» و «مرد راه آهن» از جمله فیلمهای مهمی هست که «کالین فرث» در آنها بازی کرده است.
سازنده «نیمهشب در پاریس» و «آنی هال»، درباره ادعاهای دخترخواندهاش گفته است: وقتی بیش از ۲۵ سال پیش این ادعاها مطرح شد، پرونده به طور کامل توسط کلینیک سوءاستفاده جنسی از کودکان در بیمارستان ییل ـ نیو و سازمان رفاه کودکان نیویورک مورد بررسی قرار گرفت. آنها چند ماه روی این قضیه کار کردند و مستقلا نتیجه گرفتند هیچ تعرضی در کار نبوده است.
وی ادامه داد: در عوض، آنها متوجه شدند که احتمالا یک کودک آسیبپذیر از سوی مادر عصبانیاش که درگیر طلاقی پرتنش بوده، راهنمایی شده تا این داستان را سرهم کند.
با این که جریان رسواییهای «وودی آلن» به سالهای دور برمیگردد، فعالیت جنبش #MeToo پس از فساد اخلاقی «هاروی واینستاین» و دیگر چهرههای هالیوود همچون «کوین اسپیسی» و «داستین هافمن»، باعث بهروز شدن این ماجرا و خیزش موج منفی علیه این فیلمساز سرشناس شده تا جایی که چندین بازیگران زن از این که با او کار کردهاند ابراز پشیمانی کرده و گفتهاند دیگر در هیچ یک از فیلمهای او ظاهر نخواهند شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حمایت اسپانیا؛ پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن ساخته میشود
- وودی الن در سوگ دایان کیتون/ دنیای بدون کیتون؛ دنیایی غمگینتر
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کدام بازیگران برای ایفای نقش پادشاهان برنده اسکار شدند؟
- وودی آلن صداپیشه انیمیشن «صندلی آقای فیشر» میشود
- هم زمان با اکران جدیدترین فیلمش؛ وودی آلن: عشق فیلمسازی از بین رفته است
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
- نام فیلم جدید وودی آلن اعلام شد/ «کودتای شانس» در بازار برلین
- نسخه ویژه نابینایان «نیمه شب در پاریس» با صدای داریوش کاردان منتشر میشود
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- اختصاصی سینماسینما/ الک بالدوین سهشنبه با وودی آلن مصاحبه میکند
- نگاهی به ۲ کتاب خواندنی از «وودی آلن» در ۸۶ سالگی اش
- چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران میکند
- حمله وودی آلن به یک مستند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





