
مستند پرتره عباس کیارستمی فروردین امسال در پنج سالن سینمایی تهران و چهار شهرستان میزبان علاقهمندان به سینما و این هنرمند فقید است.
به گزارش سینماسینما، گروه سینمایی هنر و تجربه از مدتی قبل نمایش فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه» به کارگردانی سیفاله صمدیان را در چند سینما آغاز کرده و برنامه سانسهای فروردین این فیلم هم اعلام شده است.
این مستند که یک پرتره سینمایی درباره عباس کیارستمی است و سیفاله صمدیان به عنوان دوست و همکار او از میان تصاویر مربوط به سفرهای مشترک در داخل ایران آن را ساخته است، در سالنهای سینمایی خانه هنرمندان ایران، موزه سینما، سینما فرهنگ و پردیسهای کورش و چارسو و نیز شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و بابل اکران میشود.
صمدیان به عنوان کارگردان این اثر در یادداشتی نوشته است: «این پرتره سینمایی، هنرمندی را به تصویر میکشد که رویکرد کمنظیرش به هنر و زندگی، او را تبدیل یه یکی از پرشوترین تحسینکنندگان «زندگی» کرده بود.
هدف اصلی این فیلم، نمایش ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه از زندگی و کار عباس کیارستمی است به احترام و به یادگار ۷۶ سال و ۱۵ روز از سفر خلاقانه مردی که در دهه هفتاد زندگیاش حتی، گویی جهان را از چشم کودکی هفت ساله میدید؛ پر از تازگی و شگفتی بیآنکه به «روزمرگی در نگاه» دچار شود.
صحنههای این مستند، منتخبی است از میان دهها ساعت تصاویر گرفته شده در طول ۲۵ سال دوستی و سفر که به سفارش عاطفی احمد کیارستمی برای نمایش در اولین بزرگداشت بینالمللی کیارستمی در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۶ تدوین شد و در شش ماه دوم سال ۱۳۹۵ در بیش از ۵۰ جشنواره جهانی به نمایش درآمد.»
سیفاله صمدیان در فیلمهای «آ.ب.ث آفریقا»، «جادهها» و «پنج» بهعنوان تصویربردار با عباس کیارستمی همکاری داشته است.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- معرفی راه یافتگان به بخش رقابتی دومین دورهی جشنواره مهر دوبی
- داوران نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نشست خبری با اهالی رسانه همزمان با گشایش بیستویکمین نمایشگاه تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر
- انتشار فراخوان جشن «تصویر سال» و جشنواره «فیلم تصویر»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





