فیلمهای سینمایی حاضر در بخش اصلی نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا، فیلمهای سینمایی «پسر- مادر» (مهناز محمدی)، «گورکن» (کاظم مولایی)، «پری» (سیامک اعتمادی)، «مسخرهباز» (همایون غنیزاده) و «کشتارگاه» (عباس امینی) برای دریافت تندیس غزال طلایی بهترین فیلم رقابت میکنند.
همچنین امسال مستندهای «واکس چه؟» (کامران حیدری) و «سایههای بیخورشید» (مهرداد اسکویی) در بخش نمایشهای ویژه این دوره روی پرده میروند.
نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی به صورت آنلاین و حضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی در سیدنی برگزار میشود. تماشای فیلمها به شکل آنلاین فقط برای سینمادوستان استرالیایی امکان پذیر است.
در نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی که به دبیری امین پلنگی برگزار میشود، فیلمهای بلند و کوتاه فارسی زبان از سراسر دنیا نمایش داده می شوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رمز و رازهای سر به مهر/ نگاهی به فیلم «گورکن»
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلمهای آسیایی لسآنجلس به ویشکا آسایش رسید
- جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم زمستان آمریکا برای ویشکا آسایش/ «گورکن» برنده جایزه بهترین فیلم مستقل شد
- معرفی آثار چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو
- گفتوگو با ویشکا آسایش بازیگر «گورکن» / بازی خوب نتیجه کارگردانی درست است/ سفید شدن موهایم را دوست دارم
- گفتوگو با کاظم ملایی، کارگردان «گورکن» / دنبال جذب مخاطب به شیوه خودم بودم
- سینمای ایران به کجا میرود؟
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- اختتامیه نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی برگزار شد/ جایزه بهترین فیلم برای «پری» سیامک اعتمادی
- فیلم کارگردان ایرانی دو جایزه اصلی جشنواره فرانسوی را به دست آورد
- سینماسینما/ موقعیت سینمای ایران در شش ماه آخر سال در فرانسه
- سه فیلمساز و یک داور ایرانی در جشنواره بینالمللی سینمایی «آرتور رامبو» در فرانسه
- پروانه نمایش یک فیلم صادر شد
- سالها بایست تا دَم پاک شد/ نگاهی به فیلم «پری»
- حسن معجونی بازیگر «گورکن» مطرح کرد/ اهمیت کارگردانی که زبان شخصی خود را در فیلم پیدا میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





