تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۰:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35116

سینماسینما، علی پاکزاد– غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم «خشکسالی و دروغ» بر این باور است که به دلیل گستردگی بیکاری در سینما افزایش فروش فیلم‌ها تاثیر چندانی در افزایش دستمزد سینماگران نخواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، پس از فروش قابل توجه فیلم‌های سینمایی در شش ماه نخست سال جاری و پیشی گرفتن مجموع این فروش از فروش کل فیلم‌های سال گذشته این سئوال به وجود می‌آید که با توجه به این افزایش فروش فیلم‌ها تغییری در دستمزد دست‌اندرکاران آن نیز به وجود آمده است یا خیر؟

تهیه‌کننده فیلم «خشکسالی و دروغ» در گفت‌وگو با سینماسینما، در پاسخ به این پرسش که آیا این فروش‌ها بر میزان دستمزد عوامل و به طور مشخص بازیگران تاثیری دارد، گفت: «این سئوال را نمی‌توان در یک بخش خلاصه کرد. زیرا معتقدم دستمزد بازیگران نسبت به دوستان دیگر همواره متفاوت بوده است. البته این امر از گذشته تا امروز وجود داشته و خواهد داشت. افزایش یا کاهش فروش فیلم‌ها عموما روی افرادی که در بحث فنی فعالیت دارند تاثیرگذار نیست. آنها همان دستمزدی را دریافت می‌کنند که سال‌های قبل دریافت می‌کردند.»

او ادامه داد: «البته شرایط فروش فیلم‌ها نیز قابل تامل است.هرچه فروش فیلم‌ها بهتر باشد قطعا دستمزد عوامل نیز می‌تواند افزایش پیدا کند. به صورت طبیعی در یک سال ۱۰۰ فیلم اکران می‌شود. درصد موفقیت فیلم‌ها ۱۰ درصد است که اگر به صورت اجمالی به این موضوع نگاه کنیم درمی یابیم دستمزدها نباید تغییر به خصوصی داشته باشند. فروش بالای فیلم‌ها فقط از لحاظ روانی تغییراتی را ایجاد می‌کند و در وضعیت مالی عوامل فیلم تاثیر قابل توجهی ندارد.»

موسوی تاکید کرد: «یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، تحلیل پتانسیل بازیگران نام آشنا است. بسیاری از فیلم‌ها حتی به اندازه دستمزد بازیگرانشان نیز نمی‌فروشد که این مایه تاسف است. البته شرایط همواره این گونه نیست و هستند فیلم‌هایی که میلیاردی می‌فروشند و شرایط خوبی را به وجود می‌آورند. باز هم معتقدم در این شرایط نیز دستمزد دوستان تغییری نمی‌کند.»

تهیه‌کننده باسابقه سینما اضافه کرد: «براساس تجربه اخیر من و تا آن جایی که  اطلاع دارم،‌ می‌دانم دستمزد عوامل فنی تغییری پیدا نکرده است. اگر در سال‌های آینده هم از من این سئوال را بپرسید باز هم معتقدم که شرایط برای این دوستان همین‌گونه ادامه پیدا خواهد کرد. بازیگرانی که سال به سال به دستمزدشان اضافه می‌شود انگشت‌شمارند. این موضوع شامل همه نمی‌شود. سال آینده به صورت طبیعی فروش فیلم‌ها ارتقا پیدا می‌کند. طبیعی هم هست از طرفی هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و تغییری این میان به وجود نمی‌آید. منظور من این نیست که هیچ افزایشی نخواهیم داشت بلکه معتقدم چشم‌گیر نخواهد بود.وجود بیکاری در سینما باعث می‌شود که با افزایش دستمزدها روبرو نباشیم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها