در حال حاضر اگر به سایتهای بلیت فروشی کنسرتها سر بزنید رِنج قیمت بلیتهای پاپ تهران عمدتا از ۱۰۰ هزار تومان شروع میشود و سقف آنها حدود ۴۳۰ هزار تومان است.
به گزارش سینماسینما، با این حال در این بین، کنسرتهای اندکی هم با بلیت ۵۰۰ هزار تومانی به چشم میخورد و به تازگی قیمت بلیت ۶۹۵ هزار تومانی هم برای یک کنسرت نمایش به ثبت رسیده است که صدای برخی را درآورده!
این اتفاق، سوال هایی را چنین به ذهن متبادر میکند که مگر قیمتگذاری کنسرتها یک سقف ثابت ندارد؟ اگر دارد، دلیل این اختلاف چیست؟ آیا نهادی نباید بر قیمتگذاریهای خودسرانه نظارت داشته باشد؟ آیا اتفاقاتی از این دست، رویدادهای حوزه فرهنگ و هنر را به امری لاکچری بدل نمیکند که فاصله عموم مردم از آن روز به روز بیشتر شود؟
به همین جهت تصمیم گرفتیم گفتوگویی با میلاد ماهانراد ـ تهیه کننده موسیقی و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری لیما ـ داشته باشیم تا علت این امر را جویا شویم.
او میگوید: بر اساس شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اعضای صنف تهیهکنندگان آثار موسیقی، با مشورت یکدیگر و کارشناسی و تحلیل، قیمتگذاری بلیتها را انجام میدهند؛ حال اگر قیمتگذاری برخی از کنسرتها گرانتر از رِنج اصلی و خارج از عرف، تعیین شود، بلیتها به فروش نمیرود و عوامل آن کنسرت متضرر میشوند؛ البته چنین مواردی کم پیش میآید و در اکثر مواقع قیمتگذاری بلیتها بر اساس سقف تعیین شده است.
این تهیهکننده موسیقی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است با هر موج گرانی، قیمت بلیت کنسرتها هم بالا برود؟ میگوید: تمام تلاشمان را میکنیم که قیمت بلیت کنسرتها گرانتر نشود.
او همچنین با انتقاد از فرآیندهایی که موجب ایجاد فاصله مخاطبان و هنرمندان موسیقی در سطح جامعه میشود، از تلاش صنف تهیه کنندگان برای یافتن راهکارهای موثر به منظور جلوگیری از افزایش قیمت بلیت کنسرتها، جهت همراهی مردم خبر داد.
ماهانراد افزود: بسیار سخت است که در کل کشور شاهد افزایش قیمت باشیم ولی تلاش شود که موسیقی و کنسرتها از این افزایش قیمت مصون بمانند. متاسفانه افزایش بیش از حد هزینههای کلی برگزاری کنسرتها از جمله اجاره سالنهای کنسرت، تبلیغات، سیستمهای نور و صدا، کارگردانی، ۳D مپینگ و حتی پیامکهای تبلیغاتی و خدماتی اپراتورها فشار بسیار زیادی به برگزارکنندگان کنسرتها وارد کرده است. با توجه به اینکه اکنون مشکلات اقتصادی خانوادهها بیش از هر زمان دیگری، خطر حذف کنسرت از سبد فرهنگی مخاطبان را به همراه دارد، در صنف تهیهکنندگان موسیقی موافق برگزاری کنسرتها با حداقل بهای بلیت و مخالف افزایش قیمت در ماههای آتی هستیم.
ماهانراد ضمن بیان این مطلب که اهالی فرهنگ و هنر همواره سعی داشته در شرایط سخت به خصوص شرایط اقتصادی اکنون در کنار مردم باشند، تاکید کرد که این روزها مردم به دل خوشیهایی این چنینی نیاز دارند.
وی افزود: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار میرود ضمن کاهش مراحل طولانی و تکراری برگزاری اجراهای صحنهای، کمک کند که تهیه کنندگان موسیقی بتوانند با آرامش و برنامهریزی کارشان را انجام دهند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علیرضا قربانی در دبی و بوشهر روی صحنه میرود
- علیرضا قربانی «ایرانم» را در جنوب ایران میخواند
- تورکنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی در یزد
- فرهنگ و هنر زیر تیغ شهرداری تهران!
- ماجرای نافرجام یک کنسرت خیابانی/ شهرداری تهران آرزوی همایون را دفن کرد
- نغمهای نواخته نشد، اما طوفان معنا آفرید
- یک اتفاق تاریخی که نیفتاد؛ لغو کنسرت شجریان در میدان آزادی/ زاکانی از برگزاری در ورزشگاه آزادی خبر داد
- توضیح دفتر موسیقی وزارت فرهنگ درباره اسامی منتشر شده اجراهای خیابانی میدان آزادی
- کنسرت رایگان همایون شجریان در میدان آزادی
- بازگشت علیرضا قربانی با «ایرانم»
- علیرضا قربانی: غمِ «الهه دختر سرزمینمان» داغدارمان کرد
- محمدرضا ظریف، کنسرتش را به خلیج فارس تقدیم کرد
- آغاز تورکنسرت «ایرانم»؛ علیرضا قربانی: هرچه افتخار است برای مردم ایران است
- علیرضا قربانی با کنسرت «ایرانم» از ۴ خرداد روی صحنه میآید
- کامکارها ۱۲ اسفند روی صحنه میروند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





