کاظم راستگفتار کارگردان سینما ضمن اشاره به دشواریهای تولید فیلم در شرایط اقتصادی کشور تأکید کرد باید بدون کوچکترین اشتباه وارد میدان تولید شد.
کاظم راستگفتار کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت پیشتولید فیلم سینمایی «مستقیم جهنم» عنوان کرد: این روزها مشغول مذاکره با بازیگران، سرمایهگذار و عوامل هستیم و در عین حال فیلمنامه را بازنویسی میکنیم تا با کمترین اشتباه دست به ساخت بزنیم. از سوی دیگر با توجه به اینکه این روزها هزینههای تولید بالا رفته باید با برنامهریزی دقیقی وارد کار شویم.
این کارگردان سینما افزود: برای مثال تا ۲ سال پیش با ۱ میلیارد تومان میشد یک فیلم خوب ساخت اما حالا با ۵ میلیارد تومان هم نمیشود یک کار سینمایی را جمع و جور کرد از همین رو باید یک فیلم کم اشتباه بسازیم چراکه هر اشتباه ممکن است منجر به شکست شود.
وی افزود: این روزها فیلمسازی برای کسانی که به صورت مستقل کار میکنند بسیار سخت شده است چراکه چنین افرادی از مزایای مالی جایی بهرهمند نمیشوند همین موضوع باعث میشود یک اشتباه آنها به منزله آخرین کار آنها باشد از همین رو ما هم باید با دقت بیشتری به بررسی امور بپردازیم.
راست گفتار در پایان گفت: شرایط تولید به گونهای شده است که نمیشود با عجله به سراغ ساخت یک اثر رفت و مسئولان نیز از این موضوع اطلاع دارند از همین رو هرچند ماه پروانه ساخت را در مهر ماه دریافت کردهایم اما در نظر داریم آن را تا زمان رسیدن به وضعیت بهتر، تمدید کنیم.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلمنامه
- «آشوب» نیامده با تاخیر روبرو شد
- حاشیههایی پررنگتر از متن/ از مراسم ختم سینما تا یک کیسه نگاتیو سانسور شده
- اعتراض سازندگان «آشوب» به پایان اکران این فیلم
- اعتراض کارگردان «آشوب» به تبلیغات فیلمش در ماهواره
- بلیت «آشوب» را از بازیگر و کارگردان فیلم بخرید
- چهار نکته فرامتنی درباره فیلم راست گفتار که اکران است/ نشانی نادرست «آشوب»
- رونمایی یکی از سکانسهای سیاسی «آشوب» کاظم راستگفتار
- کاظم راستگفتار در پاسخ به سینماسینما / هنوز نمیدانم چند سالن به فیلم آشوب دادند!
- کارگردان «عروس خوشقدم»: اینبار با پنجهبوکس روبهروی فراستی مینشینم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





