بیشتر از یکماه از شیوع ویروس کرونا در ایران میگذرد. در این مدت اقدامهای زیادی در سطوح مختلف مدیریتی برای کنترل این بیماری صورت گرفته و مهمترین آن از سوی مردم یعنی حفظ قرنطینه خانگی رقم خورده است.
به گزارش سینماسینما ،قرنطینه به معنای گذراندن وقت در خانه که در ایام نوروز برای ما ایرانیها شرایط پیچیدهتری را هم به وجود آورد، بیشتر از هر چیز به سرگرمی مناسب نیاز دارد. در همین راستا سرویس ویدیو درخواستی فیلیمو به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان محتوای ویدیویی در فضای آنلاین ایران از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با اقدامهای تشویقی و محتوایی، در راستای کمک به حفظ سلامت جامعه فعالیتهای زیادی را انجام داده است. این اقدامها با تامین بیش از هزار و صد اپیزود محتوای بهروز برای رفع نیاز سلیقههای مختلف آغاز شد و با رایگان کردن دسترسی به بخش انیمیشنها از ۷ تا ۲۹ اسفند ۹۸ ادامه پیدا کرد. فیلیمو با بررسی رفتار کاربران در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه این رفتار با بازه زمانی مشابه مختوم به ۷ اسفند، به اطلاعات جالبی از تاثیر قرنطینه خانگی در رفتار تماشای آنلاین کاربرها رسیده است. این گزارش در ادامه بخشی از این اطلاعات را بازگو میکند.
پادشاه ایام قرنطینگی: فیلم
هیچ کس نمیداند قرنطینه تا چه زمانی ادامه پیدا میکند، اما همه ما میدانیم که باید انرژی و روحیه خود را برای ادامه این شرایط حفظ کنیم. جالب است بدانید کاربران فیلیمو در روزهای ۲۳ و ۲۸ اسفند بالاترین دقیقه تماشا را در این پلتفرم رقم زدند. شاید در این روزها بیشترین حجم کلافگی به سراغ کاربرها آمده و تمام راهحلها به تماشای آنلاین فیلم ختم شده است. البته انتشار فیلمهای مهمی مثل مطرب در روز ۲۸ اسفند هم در ثبت چنین رکوردی بیتاثیر نیست. با این حال در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹، میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته رشدی در حدود ۶۵ درصد داشته است. این رشد نشان میدهد که نه تنها امروز استفاده از پلتفرمهای آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگیمان گسترش پیدا کرده، بلکه تکنولوژی فرصت پیدا کرده تا ارزشمندترین وجه خود یعنی حفظ سلامت جهانیان را به نمایش بگذارد.
رشد ۶۵ درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه در حالی در یک ماه گذشته در فیلیمو ثبت شده است که دستهبندیهای مختلف محتوایی رشد بیشتری هم داشتهاند. در این ایام پنج دستهبندی با بیشترین دقیقه تماشا به ترتیب انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه بودند. همچنین افزایش ۶۵ درصدی دقیقه تماشا در فیلیمو، به طور حدودی با افزایش ۳۵ درصدی تماشا از طریق تلویزیونهای هوشمند نیز همراه بوده است که این رشد، تغییر رفتار بزرگ دیگری را هم بیان میکند. ۳۵ درصد افزایش تماشا در صفحههای نمایش بزرگ نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به این معنی است که خانوادهها از ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین از طریق تلویزیونهای هوشمند و بیشتر از ماه گذشته در خانه فیلم تماشا کردهاند.
همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند ۹۷، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی ۵۸۲ درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی ۸۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
من میخندم پس هستم
یکی از اطلاعات جالبی که میتواند سلیقه کاربران فیلیمو در روزهای قرنطینه را به خوبی نشان دهد، بررسی فیلمها و سریالهایی است که بیشترین دقیقه تماشا را به خود اختصاص دادهاند. در بین فیلمهای ایرانی به ترتیب پنج محتوایی که بیشترین بازدید را داشتهاند فیلم سینمایی “مطرب”، قسمتهای پانزده و شانزده سریال “دل”، فیلم سینمایی “رحمان ۱۴۰۰”، فیلم سینمایی “ایده اصلی” و قسمتهای ۳ و ۴ سریال “همگناه” هستند. این ترکیب نشان میدهد که فیلمهای خانوادگی و اجتماعی با اولویت کمدی بیشترین طرفدار را در روزهای قرنطینه دارند و البته: ما در قرنطینه میخندیم پس هستیم!
در گروه فیلمها و سریالهای خارجی هم رفتار جالبی از سوی کاربران فیلیمو رقم خورده است. رایگان شدن بخش انیمیشن فیلیمو در بازه زمانی ۷ تا ۲۹ اسفند اقدامی بود که بار دیگر انیمیشنهای پرمخاطب را در صدر جدول پربازدیدها قرار داد. بررسی جدید فیلیمو نشان میدهد که پنج محتوای پربازدید خارجی در بازه زمانی ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین به ترتیب انیمیشن “یخ زده ۲”، انیمیشن “سگهای نگهبان”، فیلم سینمایی “جومانجی مرحله بعدی”، فیلم سینمایی “سونیک خارپشت” و فیلم سینمایی “شیوع” بودهاند. “شیوع” فیلمی واقعگرا درباره همهگیری ویروسی مشابه ویروس کرونا است که نه تنها در ایران بلکه در جهان به دلیل مضمون مشابهاش با احوال این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.
در پایان لازم به ذکر است هدف از انتشار این گزارش که با بررسی رفتار کاربران فیلیمو در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه آن با مدت مشابه ماه گذشته آماده شده، اطلاع رسانی درباره تاثیر دسترسی به محتوای مناسب از طریق پلتفرمهای آنلاین در جهت کنترل شیوع ویروس کووید-۱۹ است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم «جاده خاکی» در فرانسه روی پرده رفت/ آمار تماشاگران
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
- سینماهای لندن از فردا تعطیل میشوند/ مدیر اجرایی انجمن سینماداران بریتانیا: این تصمیم ویرانکننده است
- درخواست صابر ابر از مردم/ ماسک بزنیم؛ غم نسازیم
- گفتوگو با مریم سعیدپور/ از پشت پنجره روابط و تنهایی مردم در قرنطینه را ثبت کردم
- ماجرای پلاکاردی که لینچ در ویدئوی خود به نمایش گذاشت/ حمایت از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» + ویدئو
- دیوید لینچ سینک چوبی میسازد!/ ماجراهای قرنطینه لینچ
- چند درصد از بریتانیاییها از برنامههای زنده در صورت بازگشایی سالنها استقبال میکنند؟
- از صدا به تصویر
- علی نصیریان: به خاطر کرونا پیشنهادات را نمیپذیرم/ کتابخوانی در قرنطینه
- ابراز رضایت دیوید لینچ از قرنطینه/ تا واکسن کرونا ساخته نشود فیلم نمیسازم
- دست خالی تلویزیون/ نگه داشتن مردم در خانه، دستور کار مسوولان تلویزیون نبود
- “همه یه روزى میمیرن حتى تو!”
- اختصاصی/ قرنطینه، کاساوتیس و تغییر دنیا؛ یادداشت ایبل فرارا از قرنطینه
- کووید-۱۹ و گفتوگو در تاریکی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
آخرین ها
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن