بیشتر از یکماه از شیوع ویروس کرونا در ایران میگذرد. در این مدت اقدامهای زیادی در سطوح مختلف مدیریتی برای کنترل این بیماری صورت گرفته و مهمترین آن از سوی مردم یعنی حفظ قرنطینه خانگی رقم خورده است.
به گزارش سینماسینما ،قرنطینه به معنای گذراندن وقت در خانه که در ایام نوروز برای ما ایرانیها شرایط پیچیدهتری را هم به وجود آورد، بیشتر از هر چیز به سرگرمی مناسب نیاز دارد. در همین راستا سرویس ویدیو درخواستی فیلیمو به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان محتوای ویدیویی در فضای آنلاین ایران از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با اقدامهای تشویقی و محتوایی، در راستای کمک به حفظ سلامت جامعه فعالیتهای زیادی را انجام داده است. این اقدامها با تامین بیش از هزار و صد اپیزود محتوای بهروز برای رفع نیاز سلیقههای مختلف آغاز شد و با رایگان کردن دسترسی به بخش انیمیشنها از ۷ تا ۲۹ اسفند ۹۸ ادامه پیدا کرد. فیلیمو با بررسی رفتار کاربران در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه این رفتار با بازه زمانی مشابه مختوم به ۷ اسفند، به اطلاعات جالبی از تاثیر قرنطینه خانگی در رفتار تماشای آنلاین کاربرها رسیده است. این گزارش در ادامه بخشی از این اطلاعات را بازگو میکند.
پادشاه ایام قرنطینگی: فیلم
هیچ کس نمیداند قرنطینه تا چه زمانی ادامه پیدا میکند، اما همه ما میدانیم که باید انرژی و روحیه خود را برای ادامه این شرایط حفظ کنیم. جالب است بدانید کاربران فیلیمو در روزهای ۲۳ و ۲۸ اسفند بالاترین دقیقه تماشا را در این پلتفرم رقم زدند. شاید در این روزها بیشترین حجم کلافگی به سراغ کاربرها آمده و تمام راهحلها به تماشای آنلاین فیلم ختم شده است. البته انتشار فیلمهای مهمی مثل مطرب در روز ۲۸ اسفند هم در ثبت چنین رکوردی بیتاثیر نیست. با این حال در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹، میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته رشدی در حدود ۶۵ درصد داشته است. این رشد نشان میدهد که نه تنها امروز استفاده از پلتفرمهای آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگیمان گسترش پیدا کرده، بلکه تکنولوژی فرصت پیدا کرده تا ارزشمندترین وجه خود یعنی حفظ سلامت جهانیان را به نمایش بگذارد.
رشد ۶۵ درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه در حالی در یک ماه گذشته در فیلیمو ثبت شده است که دستهبندیهای مختلف محتوایی رشد بیشتری هم داشتهاند. در این ایام پنج دستهبندی با بیشترین دقیقه تماشا به ترتیب انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه بودند. همچنین افزایش ۶۵ درصدی دقیقه تماشا در فیلیمو، به طور حدودی با افزایش ۳۵ درصدی تماشا از طریق تلویزیونهای هوشمند نیز همراه بوده است که این رشد، تغییر رفتار بزرگ دیگری را هم بیان میکند. ۳۵ درصد افزایش تماشا در صفحههای نمایش بزرگ نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به این معنی است که خانوادهها از ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین از طریق تلویزیونهای هوشمند و بیشتر از ماه گذشته در خانه فیلم تماشا کردهاند.
همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند ۹۷، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی ۵۸۲ درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی ۸۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
من میخندم پس هستم
یکی از اطلاعات جالبی که میتواند سلیقه کاربران فیلیمو در روزهای قرنطینه را به خوبی نشان دهد، بررسی فیلمها و سریالهایی است که بیشترین دقیقه تماشا را به خود اختصاص دادهاند. در بین فیلمهای ایرانی به ترتیب پنج محتوایی که بیشترین بازدید را داشتهاند فیلم سینمایی “مطرب”، قسمتهای پانزده و شانزده سریال “دل”، فیلم سینمایی “رحمان ۱۴۰۰”، فیلم سینمایی “ایده اصلی” و قسمتهای ۳ و ۴ سریال “همگناه” هستند. این ترکیب نشان میدهد که فیلمهای خانوادگی و اجتماعی با اولویت کمدی بیشترین طرفدار را در روزهای قرنطینه دارند و البته: ما در قرنطینه میخندیم پس هستیم!
در گروه فیلمها و سریالهای خارجی هم رفتار جالبی از سوی کاربران فیلیمو رقم خورده است. رایگان شدن بخش انیمیشن فیلیمو در بازه زمانی ۷ تا ۲۹ اسفند اقدامی بود که بار دیگر انیمیشنهای پرمخاطب را در صدر جدول پربازدیدها قرار داد. بررسی جدید فیلیمو نشان میدهد که پنج محتوای پربازدید خارجی در بازه زمانی ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین به ترتیب انیمیشن “یخ زده ۲”، انیمیشن “سگهای نگهبان”، فیلم سینمایی “جومانجی مرحله بعدی”، فیلم سینمایی “سونیک خارپشت” و فیلم سینمایی “شیوع” بودهاند. “شیوع” فیلمی واقعگرا درباره همهگیری ویروسی مشابه ویروس کرونا است که نه تنها در ایران بلکه در جهان به دلیل مضمون مشابهاش با احوال این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.
در پایان لازم به ذکر است هدف از انتشار این گزارش که با بررسی رفتار کاربران فیلیمو در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه آن با مدت مشابه ماه گذشته آماده شده، اطلاع رسانی درباره تاثیر دسترسی به محتوای مناسب از طریق پلتفرمهای آنلاین در جهت کنترل شیوع ویروس کووید-۱۹ است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم «جاده خاکی» در فرانسه روی پرده رفت/ آمار تماشاگران
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
- سینماهای لندن از فردا تعطیل میشوند/ مدیر اجرایی انجمن سینماداران بریتانیا: این تصمیم ویرانکننده است
- درخواست صابر ابر از مردم/ ماسک بزنیم؛ غم نسازیم
- گفتوگو با مریم سعیدپور/ از پشت پنجره روابط و تنهایی مردم در قرنطینه را ثبت کردم
- ماجرای پلاکاردی که لینچ در ویدئوی خود به نمایش گذاشت/ حمایت از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» + ویدئو
- دیوید لینچ سینک چوبی میسازد!/ ماجراهای قرنطینه لینچ
- چند درصد از بریتانیاییها از برنامههای زنده در صورت بازگشایی سالنها استقبال میکنند؟
- از صدا به تصویر
- علی نصیریان: به خاطر کرونا پیشنهادات را نمیپذیرم/ کتابخوانی در قرنطینه
- ابراز رضایت دیوید لینچ از قرنطینه/ تا واکسن کرونا ساخته نشود فیلم نمیسازم
- دست خالی تلویزیون/ نگه داشتن مردم در خانه، دستور کار مسوولان تلویزیون نبود
- “همه یه روزى میمیرن حتى تو!”
- اختصاصی/ قرنطینه، کاساوتیس و تغییر دنیا؛ یادداشت ایبل فرارا از قرنطینه
- کووید-۱۹ و گفتوگو در تاریکی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش