جیمز کامرون با ارایه اطلاعاتی جدید درباره «آواتار» و این که بخش مهمی از داستان در آب میگذرد، گفت کیت وینسلت به خوبی از عهده ایفای نقش برآمد.
به گزارش سینماسینما، جیمز کامرون کارگردان «آواتار» در حالی که اعلام کرد فیلمبرداری دو قسمت بعدی یعنی «آواتار» ۲ و ۳ هنوز به پایان نرسیده، گفت برخی از سکانسها کامل شده است.
وی همچنین فاش کرد که بخشهای مربوط به حضور زویی سالدانا بازیگر نقش اصلی زن این فیلم در قسمتهای دوم و سوم که قرار است سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اکران شود، به پایان رسیده است.
این کارگردان هنوز در حال فیلمبرداری قسمتهای ۲ و ۳ این فیلم است و در عین حال گفت این قسمتها دارای بخشهایی است که هرگز مانند آنها دیده نشده و داستانشان زیر آب میگذرد.
با توجه به این جنبه از دو فیلم بعدی، کامرون تاخیر ساخت دنبالهها را به یک سال و نیم کار کردن روی این مساله نسبت داد که صرف بررسی این شد که چطور میتوانند از تکنولوژی فیلمبرداری زیر آب بهره ببرند. مخارج مرتبط با این امر نیز از مشکلات پیش روی بود. در یکی از صحنهها کیت وینسلت مجبور بود زیر آب نفسش را برای مدت خارقالعاده ۷ دقیقه در سینه حبس کند و این کاری بود که این بازیگر برنده جایزه اسکار با موفقیت انجام داد.
کامرون با فیلمهای «ورطه» در سال ۱۹۸۹ و «تایتانیک» که در کارنامه دارد نشان داده با دنیای آب بیگانه نیست ولی در عین حال پیشتر گفته بود که این ادامهها میتوانند چالشبرانگیزترین بخشهایی باشند که وی تاکنون ساخته است.
وی گفت: در واقع وقتی آب را به مشکلات دیگر ساخت فیلم اضافه کنی انگار داری کار را ۱۰ برابر سختتر میکنی. به همین دلیل ما تقریبا بیش از یک سال و نیم را صرف این کردیم که ببینیم چگونه باید بخشهای زیر آب را بسازیم.
این در حالی است که بخشهای اصلی زیر آب در دنبالههای ۴ و ۵ رخ میدهد که قرار است ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ اکران شوند.
وینسلت سال پیش به گروه بازیگران این فیلم شامل سم وورتینگتون، سیگورنی ویویر و استفن لانگ پیوست.
چندی پیش اخباری مبنی بر این منتشر شد که بودجهای یک میلیارد دلاری برای ساخت این دنبالهها مورد نیاز است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- بررسی سینمایی- روانکاوی فیلم «قلمپرها»/ کلمههای سرکش، جملههای عصیانگر
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- کیت وینسلت در نقش یک دیکتاتور خودشیفته به تلویزیون بازگشت
- تغییر قوانین آکادمی در پی حواشی اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- آیا «آواتار» فیلم تام کروز را پایین میکشد؟
- آیا فروش «آواتار۲» تا پیش از سال نو میلیارد دلاری میشود؟
- آیا «ترمیناتور» هفتم در راه است؟/ هوش مصنوعی جایگزین رباتهای بد
- واکنش جیمز کامرون به ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری مت دیمون/ بیخیالش شو!
- مخاطبان جهانی از «آواتار ۲» استقبال کردند/ آغاز کار با فروش ۴۳۴ میلیون دلاری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





