الوند :میکده سینما الان جای خود را به یک حمام داده است/ در میکده هر کسی را راه نمیدهند اما حمام چرا
سیروس الوند کارگردان «یک بار برای همیشه» در سخنانی دربزرگداشت مجید قاریزاده گفت: مجید را به عنوان یک اسم از سینمای آزاد آن دوران میشناسم و بعد به عنوان یک عکاس. تصورم میکنم آغاز فعالیت مجید در سینما به خاطر عشقی بود که به امیر نادری داشت. یک سینماگر در درجه اول باید عکاس خوبی باشد مانند امیر نادری که سینماگر و عکاس خوبی بود و مجید قاریزاده هم مانند اوست.
به گزارش سینماسینما ،او افزود: بعد از انقلاب به همت مسئولین به خصوص آقای بهشتی که یکی از ستونها برخاستن سینما بود، معرفی سینماگران جوان سینما رونق گرفت. میکده سینما الان جای خود را به یک حمام میدهد، در میکده هر کسی را راه نمیدهند اما حمام چرا. در حال حاضر هم سینماگران خوب داریم اما آدمهایی هم هستند که آویزان روی دست سینما میمانند و سینما را از آن هویت ملی جدا میکنند. نجابتها و سلامتهایی در سینما گم شده است، مجید در دوران گذشته از کسانی بود که سینما را دوباره راه انداختند.
کارگردان «پرتقال خونی» در پایان بیان کرد: در این دوران هم سینماگران خوب هستند مانند سعید روستایی، اصغر فرهادی و … اما یادمان باشد امثال مجید این راه را برای این سینماگران هموار کردند. برگزاری چنین شبهایی خیلی خوب است و امیدوارم ادامه یابد. به مجید هم باید بگویم حواسمان به اوست و فیلم بساز.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ بزرگداشت بابک، والیزاده و الوند در افتتاحیه جشنواره
- سیروس الوند: ضعف در پژوهش باورپذیری فیلمها را از بین میبرد
- به بهانه درگذشت کامبوزیا پرتوی/ یادداشتهایی از مهرجویی، الوند، رئیسیان، توحیدی، تابش، حقیقی، صائمی
- «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» آغاز شد
- سیروس الوند درباره اکران «آنجا همان ساعت» در سینماها مطرح کرد/ در اکران آنلاین امکان داشت فیلم قاچاق شود
- سیروس الوند از ایام کرونایی میگوید/ «آنجا همان ساعت» آنلاین اکران میشود
- مراسم مجازی یادبود سیامک شایقی برگزار شد/ حکایت آن لبخندهای آرام
- سیروس الوند: خروج حاتمیکیا را دوست داشتم/ اثر متفاوت و تازهای در کارنامه حاتمیکیاست
- سیروس الوند: چرا ناصر تقوایی نباید بتواند درباره جنگ و تبعات آن فیلم بسازد؟
- در شب بزرگداشتهای جشن خانه سینما چه گذشت؟/ شب «تنهاهای زیبا»
- آیین بزرگداشتهای بیستویکمین جشن خانه سینما / گزارش تصویری
- پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران / گزارش تصویری
- سیروس الوند: به سینما نیامدهایم که پولدار شویم، آمدهایم حرفمان را بزنیم/ معرفی برترینهای عکس فیلم
- تولد ۷۸ سالگی مسعود کیمیایی / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





