سینمای ایران با نمایش ۱۰ اثر در مادرید اسپانیا مرور میشود.
به گزارش سینماسینما، مراسم افتتاحیه دوره فیلم سینمای ایران در مرکز فرهنگی کایشافروم مادرید اسپانیا برگزار شد.
در این مراسم که با حضور جمع قابل توجهی از علاقه مندان سینمای ایران در اسپانیا، در مرکز فرهنگی کایشافروم برگزار شد، ابتدا خانم مننه گرس مدیر بخش نمایشگاههای فرهنگی خانه آسیا درباره نمایش فیلمهای سینمای ایران که با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و خانه آسیا برگزار می شود، توضیحاتی ارائه کرد.
وی همچنین به ویژگیهای سینمای امروز ایران و نسل جدیدی از فیملسازان که مضمونهای اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانی را پیش بردهاند و راهی که سه دهه از آغاز آن میگذرد ادامه دادهاند، پرداخت.
مدیر بخش نمایشگاههای فرهنگی خانه آسیا از برگزاری دورههای نمایش فیلمهای ایرانی در اسپانیا با اشاره به نمایش این دوره اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد نمایشهای بیشتری از سینمای ایران باشیم.
گرس در پایان پس از معرفی مختصری از فیلم «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی سخنانش را به پایان برد.
در ادامه علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا با خوشامدگویی به حاضران در مراسم و اظهار خرسندی از میزبانی این دوره نمایش فیلم، سینمای ایران را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد که امروز توانسته است مورد توجه مردم در کشورهای مختلف دنیا قرار بگیرد و راه تازهای را در سینما باز کند.
وی تفاوت اصلی سینمای ایران را با سینمای هالیوود، در تأکید بر ارزشهای اخلاقی و انسانی دانست و یادآور شد: برخلاف مشی رایج فیلمسازی در هالیوود که در آن موضوعاتی چون جنسیت و خشونت برجسته میشوند، سینمای ایران با تمرکز بر ارزشهای دینی و انسانی موفق شده است با مردم جهان ارتباط برقرار کند.
این دوره نمایش فیلمهای ایرانی در مادرید اسپانیا تا روز ۲۸ تیر (۱۹ جولای) و با نمایش ۱۰ فیلم در مرکز فرهنگی کایشافروم و موزه هنرهای معاصر مادرید برگزار شد.
در این دوره فیلمهایی چون «خانهای در خیابان چهل و یکم» (حمید قربانی)، «سارا و آیدا» (مازیار میری) و «خواب آب» (فرهاد مهرانفر) به نمایش درآمد تا تصویری از سینمای امروز ایران را در پیش چشم مخاطبانی قرار دهد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- گنجینه امین تارخ و مازیار میری رونمایی میشود
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- مازیار میری: برای ساخت فیلم مبتذل رقابت وجود دارد!/ فروش این فیلمها بیلان مدیرها میشود
- انتقاد شدید مازیار میری از فیلمهای مبتذل/ آدم خجالت میکشد که حتی فیلمنامه آن را بخواند
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- «خسوف» آئینهی جامعه است؟
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- علی نصیریان مقابل دوربین «اقتباس در سینما» رفت
- همایون اسعدیان: جادوی سینما روی پرده از بین نمیرود/ به مرور نقاط ضعف و قوت شبکه نمایش خانگی مشخص میشود
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





