به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینما که در انتخابات پنجم اسفندماه کانون کارگردانان به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی در دومین دوره متوالی انتخاب شد، با اشاره به اینکه تا لحظه آخر به دلیل مشغله کاری تصمیم به نامزد شدن دوباره نداشته است، بیان کرد: کار صنفی فرصت کافی میخواهد و من با توجه به مشغله کاریام خیلی مایل نبودم در این دوره حضور داشته باشم، با این حال در لحظه آخر با اصرار تعدادی از کارگردانهای جوان و نیز برخی از بزرگان صنف که نظرشان بر این بود کانون احتیاج به پوست اندازی دارد تا جوانترها بیایند و تفکر تازهای وارد آن شود، به عنوان آخرین نفر ثبت نام کردم.

او درباره اینکه آیا خودش هم جزو دستهبندی خاصی در کانون بوده و عملکرد دوره پیشین را چطور ارزیابی میکند؟ گفت: من در دوره قبل هم برای اینکه کاری انجام شود در انتخابات شرکت کردم ولی از گروه و دسته خاصی نیستم و در دوره قبل هم به هیچ طرفی وابستگی نداشتم،در این دوره هم فکر میکنم از قبل لابیهایی انجام شده بود ولی من نمیدانم دستهبندیها چطور بود. با این حال براساس همان نظری که گفتم و اصرار بعضی از همکارانم نامزد شدم. دوره قبل هم از جمله زمانهایی بود که کارهای زیاد و خوبی انجام شد، اما به نظرم تنها ایراد ما این بود که اطلاعرسانی دقیقی نداشتیم آن هم به این خاطر که اهل شو و نمایش نبودیم.
کارگردان «عصر یخبندان» و «خط ویژه» افزود: در دوره قبل به همراه دیگر اعضا خیلی اتفاقاتی را که برای برخی فیلمها بوجود آمد پیگیری و جلسه برگزار میکردیم اما به دلیل روحیهای که وجود داشت و تلاش میشد امور بیشتر با تعقل پیش برود، بازتاب رسانهای نداشتیم.
کیایی درباره اینکه شاید یک نکته درخصوص اعضای جدید میزان فعالیت صنفی آنها باشد به ویژه آنکه در دورههای قبل افرادی بودهاند که حضور فعالی در جلسات نداشتهاند؟ اظهار کرد: بله متاسفانه در دوره قبل هم اعضایی بودند که رای بالایی آورده بودند اما غیبت زیادی در جلسات داشتند و براساس اساسنامه حذف شدند. با این حال ترکیب جدید شورا به نظرم ترکیب بدی نیست و اگرچه شاید به نظر برسد سن و سال گروهی از اعضا جوانتر است اما همانها هم سابقه کمی در فیلمسازی ندارند و کسانی مثل پوران درخشنده، خسرو معصومی و محسن امیریوسفی پیش از این تجربه کار صنفی داشتهاند.
کارگردان «چهارراه استانبول» گفت: بنابراین شاید همین گروه تفکر و روحیه جدیدتری را در کانون شکل دهند که امیدوارم این اعضا بدون نگاه کردن به دستهبندیهایی که وجود دارد تلاش کنند به بالاتر رفتن جایگاه اعضای دیگر و نیز کانون کارگردانان کمک کنند و امیدوارم هیچ چیزی باعث نشود کانون وارد دعواهای شخصی شود.
ابراهیم حاتمیکیا، مسعود جعفری جوزانی، ابوالحسن داودی، محمدمهدی عسگرپور، فریدون جیرانی، سیروس الوند، محمد بزرگنیا، همایون اسعدیان، کمال تبریزی و مازیار میری از جمله کارگردانهای شرکتکننده در انتخابات بودند و جمع زیادی هم به افرادی دیگر وکالت داده بودند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران ترکیهای «هزار و یک شب» چه کسانی هستند؟
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به مخالفین اکران فیلم «پیر پسر»/ شرمتان باد، سیه فکران ضد سینما وهنر!
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- رونمایی از «دندان گرگ» در خانه سینما
- وزارت ارشاد پیگیر روشن شدن ابعاد قتل داریوش مهرجویی/ بیانیه شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان سینما
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- کانون کارگردانان سینما به خزاعی نامه نوشت/ برای جلوگیری از بحران بیکاری در سینما تدبیر کنید
- در یک بیانیه اعلام شد؛ اظهار امیدواری کانون کارگردانان درباره مجوز دادن به فیلمهای توقیفی
- لزوم اکران همه فیلمهای توقیفی سینمای ایران/ بیانیه کانون کارگردانان سینمای ایران در حمایت از اکران فیلم «قصیده گاو سفید»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





