فیلمی که «جری لوئیس» کمدین معروف همواره تلاش میکرد کسی آن را نبیند در فضای مجاری منتشر شد.
۳۰ دقیقه از فیلم «روز ی که دلقلک گریست» به کارگردانی «جری لوئیس» در حالی در فضای مجازی منتشر شد که «جری لوئیس» پس از ساخت آن در سال ۱۹۷۲ میلادی به دلیل آن که آن را مایه خجالت میدانست از اکرانش جلوگیری کرده بود.
به گزارش سینماسینما، در این فیلم که «جری لوئیس» علاوه بر بازیگری نقش اصلی، نویسندگی و کارگردانی ان را بر عهده داشته است درباره دلقکی آلمانی به نام «هلمن دورک» است که در جریان جنگ جهانی دوم برای کودکان پیش از ورود به اتاقهای گاز نمایش اجرا میکند و آنها را سرگرم میکرد.
«لوئیس» درباره این فیلم میگوید که از ساخت این فیلم خجالتزده شدم، اما از این که اجازه ندادم کسی آن را ببیند خوشحالم. فیلم بسیار بسیار بدی بود!!
«هری شیرر» بازیگر و کمدین آمریکایی که یکی از معدود افرادی است که فیلم «روزی که دلقک گریست» را به صورت کامل دیده است در سال ۱۹۹۲ در مصاحبهای با مجله «اسپای» این فیلم را آن قدر اشتباه و نابجا معرفی کرده بود که کسی نمیتواند آن را تصور کند.
چندی پیش تنها نسخه باقیمانده فیلم «روزی که دلقک گریست» در مجموعه آثار «جری لوئیس» در کتابخانه کنگره آمریکا پیدا شد اما « راب استون» متصدی بخش سینمایی کتابخانه کنگره اعلام کرده بود که این فیلم را حداقل در ۱۰ سال آینده به نمایش نگذارد، چرا که این فیلم همواره مایه خجالت «جری لوئیس» بوده است.
فیلم «روزی که لقک گریست« در سال ۱۹۷۲ میلادی در پاریس و سپس در بخشهایی از آن در سوئد مقابل دوربین رفت و در برههای قرار بود در جشنواره کن سال ۱۹۷۳ رونمایی شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماگرانی که سال ۲۰۱۸ را نمیبینند/ از جری لوئیس تا راجر مور
- نمایش پنج فیلم خاطرهانگیز جری لوییس
- تصاویر/ واکنش هنرمندان به درگذشت جری لوییس؛ از کوثری و جوان تا مهدویان
- واکنش «اسکورسیزی» و «دنیرو» به درگذشت سلطان کمدی
- زندگی جری لوئیس را در تصاویر ببینید/ از «پروفسور دیوانه» تا عکسی همراه جیم کری
- جری لوئیس درگذشت
- جری لوییس در بیمارستان بستری شد
- گفتوگو با کمدین سرشناس جنجالی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





