کارگردان سرشناس هالیوودی گفت فیلم «زینهای شعلهور» شاید یک کمدی پیشگامانه باشد اما با توجه به جریان احمقانه سیاسی حاکم بر جهان، امروزه چنین فیلمی امکان ساخته شدن پیدا نمیکرد.
به گزارش سینماسینما، مل بروکس برنده اسکار در مصاحبه اخیرش با رادیو چهار بیبیسی، این دوره را دوران مرگ کمدی خواند.
او گفت: فکر میکنم شاید «فرانکشتاین جوان» یا بعضی فیلمهای دیگر هم در شرایط امروزساخته نمیشدند اما مطئنم «زینهای شعلهور» امکان نداشت ساخته شود چون امروز ما به طرز احمقانهای سیاسی شدهایم.
بروکس ادامه داد: درست است که نباید به احساسات مختلف و گروههای متفاوت آسیب رساند اما این محدودیتها برای کمدی خوب نیست. کمدی مجبور است روی یک خط نازک راه برود و خطر کند. کمدی به معنی کمال خنده است که در گوش شاه هم میپیچد و همیشه هم حقیقت را درباره رفتارهای انسانی بیان میکند.
«زینهای شعلهور» یک کمدی وسترن درباره کلانتری سیاهپوست در یک شهر نژادپرست آمریکایی در قرن نوزدهم است که جین وایلدر و کلیون لیتل در آن بازی کرده بودند و شامل اشارههای نژادی زیادی بود. این فیلم سال ۱۹۷۴ به کارگردانی بروکس برمبنای فیلمنامه اندرو برگمن ساخته شد.
با این حال این اسطوره پیشرو در دنیای کمدی نیز این خط را تا جایی قابل امتداد دانست و عنوان کرد: من شخصا هرگز با اتاق گاز یا مرگ بچهها و انسانهای بیگناه در دست نازیها شوخی نمیکنم. هر چیز دیگری از نظر من قابل قبول است.
بروکس افزود: هنوز هم یک عالم کمدی نگفته وجود دارد. همیشه باید وجود داشته باشد. زمانه تغییر میکند و سبکهای کمدی هم تغییر میکند.
قرار است نمایش موزیکالی با اقتباس از «فرانکشتاین جوان» مل بروکس از ۱۰ اکتبر در وستاند لندن به صحنه برود. پل اف. تامپکینز کمدین، نویسندگی این نمایش را همراه مل بروکس انجام داده و خودش در آن بازی میکند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مل بروکس و آنجلا باست اسکار افتخاری میگیرند
- جایزه بهترین فیلم خارجی انجمن منتقدان لسآنجلس به «ماشین من را بران» تعلق گرفت
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- افزودن توضیحات هشداردهنده به فیلم مل بروکس در HBO/ «زینهای شعلهور» به سرنوشت «برباد رفته» دچار شد
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- پیتر فوندا بازیگر مطرح سینمای آمریکا درگذشت
- نیکول کیدمن تهیهکننده یک سریال شد/ زندگی یک زوج متخصص کشتار جمعی
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- سیلویا مایلز، بازیگر «کابوی نیمه شب» درگذشت
- پگی استوارت، بازیگر فیلمهای وسترن آمریکایی درگذشت
- دفاع جانانه بازیگر نقش آریا استارک از پایانبندی «بازی تاج و تخت»
- جزییاتی تازه درباره پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن
- انتقاد مریل استریپ از رواج رفتارهای ضدمردانه
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف





