بهزاد فراهانی در بخشهایی از مصاحبه خود با همشهری، از کم لطفی برخی رسانه ها درباره دستمزد نوید محمد زاده انتقاد کرده است.
به گزارش سینما سینما ،بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است:
نشما در آخرین نشست خبریتان که مربوط به سریال «دلدار» میشد از وضعیت دستمزد هنرمندان در سینما و تلویزیون ایران انتقاد کردید. کمی در این باره برایمان بگویید.
متأسفانه همکاران رسانهای شما کملطفی کرده و به جای انتشار کامل منظور من، فقط هر آنچه برای برجستهکردن خبر خودشان مهم بود تدوین و منتشر کردند. این بار اول نیست و بارها از صحبتهای افراد مختلف جامعه چه سرشناس چه غیرسرشناس این کار را کردهاند. بهنظر من اینجا شعر زیبای محمد علی افراشته مصداق پیدا میکند که میگوید: «بشکنی ای قلم، ای دست اگر/ پیچی از خدمت محرومان سر.» در آن نشست بحث بر سر مدیریت کلان هنر در جامعه بود. اعتقاد من این بود و هست که در کل تاریخ هنر ایران منهای چند برهه زمانی، نادانی و کمدانی بوده و به هنر لطمه وارد کرده است. در تحلیل این معنا به این موضوع پرداختم که این ضعف در مدیریت موجب میشود تا همکاران هنری ما وارد یک میدان تجارت و کاسبیشده و این بسیار غلط است. در مثال به آقای نوید محمدزاده که از دوستانم است اشاره کردم. من به این پسر ارادت و علاقه خاصی دارم و اصلا خودم نخستین جایزه فعالیت هنریاش را اهدا کردم. بازی نوید را دوست دارم. پسر بااستعداد و صاحب سبکی در هنرماست. حتی در سفر اخیرمان در سلیمانیه همسفر بودیم و کلی گپ و گفت کردیم. شنیده بودم تهیهکنندهای گفته است دستمزد او در فلان فیلم بالای یک میلیارد است. من گفتم اگر چنین چیزی راست باشد و دستمزد من نوعی ۲۰میلیون است چطور میتوانیم با هم کار کنیم. مگر میشود من که او را در بسیاری از محافل و کلاسهای هنری بهعنوان الگو و نمونه معرفی میکنم نسبت به او دید بدی داشته باشم. اما اصحاب رسانه به جای انتقال کل پیام و انتقاد من به مدیریت هنر، متأسفانه حق مطلب را ادا نکرده و فقط مثال صحبتهای من را رسانهای کردهاند. منظور من در این نشست اشاره به وضع نابسامان حقوق و دستمزدها بود که هیج تناسبی با شرایط اقتصادی و معیشتی اکثریت مردم کشورمان ندارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- شورای سیاستگذاری چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد
- با رفع توقیف پس از ۳ سال؛ «مهمانی از کارائیب» برای اکران عمومی آماده میشود
- جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا میشود
- افتتاحیه «آن دیگری» در فرانسه برگزار شد
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
- بیوک میرزایی در نقش کاسترو به «مهمانی از کارائیب» آمد/ ویدئو
- شقایق و آذرخش فراهانی بازیگر «مهمانی از کارائیب» شدند
- «مهمانی از کارائیب» مقابل دوربین پورصمدی رفت
- رضا بابک اولین بازیگر «مهمانی از کارائیب»
- بهزاد فراهانی: تماشاگران فهیم تئاتر مهمترین اسپانسر اهالی تئاتر هستند
- بهزاد فراهانی «مهمانی از کارائیب» را میسازد
- ویدئویی از مصاحبه با بهزاد فراهانی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- دیدار خانه تئاتریها با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس
- بهزاد فراهانی از مهدی فتحی میگوید/ هیچ بازیگری به قدر او به مردم نزدیک نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





