بازیگر فیلم سینمایی «کمال الملک» گفت: باید تفکر فیلمنامهنویسان و کارگردانان برای تولید آثار سینمایی تغییر کند و به سمت معرفی لوکیشنهای طبیعی و جاذبههای گردشگر کشور متمایل شود.
به گزارش سینماسینما، جمشید مشایخی درباره تولید آثاری با محوریت گردشگری در ایران اظهار داشت: جاذبه های گردشگری ایران آنقدر دیدنی و بکر است که اگر یک دوربین معمولی هم از آنها تصویربرداری کند بطور قطع برای هر بیننده داخلی و خارجی جذاب خواهد بود.
وی افزود: حال اگر از این جاذبه های توریستی برای فیلمنامه استفاده شود و ملودرام های داستانی را در دل این فضای های جذاب تولید کنیم، حتما بیشتر از آثار آپارتمانی مورد توجه قرار می گیرد.
بازیگر فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» با انتقاد از اینکه بخش زیادی از فیلم های ایرانی در داخل آپارتمان ها و یا تهران تولید می شود، ادامه داد: باید تفکر فیلمنامه نویسان و کارگردانان برای تولید آثار سینمایی تغییر کند و به سمت معرفی لوکیشن های طبیعی و جاذبه های کشور تمایل یابد.
مشایخی گفت: در بررسی فیلم های سینمایی ایران بعد از انقلاب تنها آثار دفاع مقدس است که بخشی از جنوب کشور را نشان داده که آن هم تکلیفش معلوم است و متاسفانه در طول تمام این سال ها توجهی به این موضوع نشده و می توانیم تولید یک اثر سینمایی و یا یک درام جذاب را در بستر مناطق توریستی و جذاب کشور روایت کنیم.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «ستایش» بخشی از بی توجهی به لوکیشن های بکر در شهرستان ها را هزینه بر بودن آن برای تهیه کنندگان سینما دانست و افزود: متاسفانه برای تهیه کنندگان همواره مهمترین موضوع هزینه است که آن هم طبیعی به نظر می رسد، بنابراین باید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تفاهمنامه ای با سینماگران به آنها کمک های مانند در اختیار قراردادن هتل مشارکت کند.
وی ادامه داد: شاید در ظاهر هتلی که به رایگان در اختیار عوامل یک فیلم قرار می گیرد هزینه ای برای سازمان میراث فرهنگی داشته باشد اما با اکران آن فیلم بطور قطع مردم زیادی کنجکاو برای یافتن این محل خواهند شد و این موضوع خیلی زود می تواند بر رونق گردشگری این منطقه تاثیر مثبت داشته باشد.
مشایخی اضافه کرد: اکران چنین آثاری در سطح بین المللی باعث توجه گردشگران خارجی به جذابیت های کشو خواهد شد.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «هزاردستان» تاکید کرد: در معاشرت هایم با گردشگران خارجی به این موضوع رسیده ام که آنها علاقه فراوانی به مناطق توریستی ایران دارند و از این ظرفیت می توانیم در اثار سینمایی استفاده کنیم زیرا به نوعی در بین المللی شدن آثار سینمایی نیز هر چند اندک اما تاثیر خواهد داشت.
وی گفت: این موضوع البته در کشورهای داری سینما جا افتاده و معمولا در آثار آنها می بینیم که فیلمنامه هایی که ضرورت تولید در مناطق مثل پایتخت و یا شهر را ندارد در طبیعت بکر و مناطق توریستی ساخته می شوند و نمونه های بسیار از این آثار وجود دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- فروختن روح به شیطان/ درباره یک مثلا پاپاراتزی
- رونمایی از کتاب زنده یاد جمشید مشایخی / گزارش تصویری
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم «گفت هر سه نفرشان»
- برشی از مصاحبه با جمشید مشایخی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- در انگلیس، سینماها تعطیل شد/ تولید ادامه دارد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- لوکیشن مقدس/ درباره سقاخانهها در فیلمهای سینمایی
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





