بازیگر فیلم سینمایی «کمال الملک» گفت: باید تفکر فیلمنامهنویسان و کارگردانان برای تولید آثار سینمایی تغییر کند و به سمت معرفی لوکیشنهای طبیعی و جاذبههای گردشگر کشور متمایل شود.
به گزارش سینماسینما، جمشید مشایخی درباره تولید آثاری با محوریت گردشگری در ایران اظهار داشت: جاذبه های گردشگری ایران آنقدر دیدنی و بکر است که اگر یک دوربین معمولی هم از آنها تصویربرداری کند بطور قطع برای هر بیننده داخلی و خارجی جذاب خواهد بود.
وی افزود: حال اگر از این جاذبه های توریستی برای فیلمنامه استفاده شود و ملودرام های داستانی را در دل این فضای های جذاب تولید کنیم، حتما بیشتر از آثار آپارتمانی مورد توجه قرار می گیرد.
بازیگر فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» با انتقاد از اینکه بخش زیادی از فیلم های ایرانی در داخل آپارتمان ها و یا تهران تولید می شود، ادامه داد: باید تفکر فیلمنامه نویسان و کارگردانان برای تولید آثار سینمایی تغییر کند و به سمت معرفی لوکیشن های طبیعی و جاذبه های کشور تمایل یابد.
مشایخی گفت: در بررسی فیلم های سینمایی ایران بعد از انقلاب تنها آثار دفاع مقدس است که بخشی از جنوب کشور را نشان داده که آن هم تکلیفش معلوم است و متاسفانه در طول تمام این سال ها توجهی به این موضوع نشده و می توانیم تولید یک اثر سینمایی و یا یک درام جذاب را در بستر مناطق توریستی و جذاب کشور روایت کنیم.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «ستایش» بخشی از بی توجهی به لوکیشن های بکر در شهرستان ها را هزینه بر بودن آن برای تهیه کنندگان سینما دانست و افزود: متاسفانه برای تهیه کنندگان همواره مهمترین موضوع هزینه است که آن هم طبیعی به نظر می رسد، بنابراین باید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تفاهمنامه ای با سینماگران به آنها کمک های مانند در اختیار قراردادن هتل مشارکت کند.
وی ادامه داد: شاید در ظاهر هتلی که به رایگان در اختیار عوامل یک فیلم قرار می گیرد هزینه ای برای سازمان میراث فرهنگی داشته باشد اما با اکران آن فیلم بطور قطع مردم زیادی کنجکاو برای یافتن این محل خواهند شد و این موضوع خیلی زود می تواند بر رونق گردشگری این منطقه تاثیر مثبت داشته باشد.
مشایخی اضافه کرد: اکران چنین آثاری در سطح بین المللی باعث توجه گردشگران خارجی به جذابیت های کشو خواهد شد.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «هزاردستان» تاکید کرد: در معاشرت هایم با گردشگران خارجی به این موضوع رسیده ام که آنها علاقه فراوانی به مناطق توریستی ایران دارند و از این ظرفیت می توانیم در اثار سینمایی استفاده کنیم زیرا به نوعی در بین المللی شدن آثار سینمایی نیز هر چند اندک اما تاثیر خواهد داشت.
وی گفت: این موضوع البته در کشورهای داری سینما جا افتاده و معمولا در آثار آنها می بینیم که فیلمنامه هایی که ضرورت تولید در مناطق مثل پایتخت و یا شهر را ندارد در طبیعت بکر و مناطق توریستی ساخته می شوند و نمونه های بسیار از این آثار وجود دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- فروختن روح به شیطان/ درباره یک مثلا پاپاراتزی
- رونمایی از کتاب زنده یاد جمشید مشایخی / گزارش تصویری
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم «گفت هر سه نفرشان»
- برشی از مصاحبه با جمشید مشایخی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- در انگلیس، سینماها تعطیل شد/ تولید ادامه دارد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- لوکیشن مقدس/ درباره سقاخانهها در فیلمهای سینمایی
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک





