قسمتی از برنامه «خندوانه» که در شامگاه ششم تیرماه از تلویزیون پخش شد با اعتراضهای زیادی از سوی مخاطبان تلویزیون روبهرو شد.
به کارگیری الفاظ نامناسب، توهینآمیز و دستاویز قرار دادن هر چیزی حتی محتویات توالت برای خنداندن باعث شد کاربران شبکههای اجتماعی نسبت به این برنامه واکنش نشان دهند.
تلاش روزنامه جوان برای پاسخگویی مدیر شبکه نسیم درباره محتوای نامناسب برنامه خندوانه با پاسخگو نبودن وی همراه بود. در عوض یکی از افراد مطلع، اطلاعاتی را درباره این برنامه در اختیار ما قرار داد. از جمله اینکه شنیده شده حامی اصلی پخش برنامه «خندوانه» خود شخص رئیس رسانه ملی است و همین موضوع حاشیه امنی را برای این برنامه به وجود آورده است و با وجود ممیزیهای زیاد هنوز هم «خندوانه» به خاطر اسپانسری که دارد از شبکه نسیم پخش میشود، اما هیچکس زمان پایان پخش آن را به خوبی نمیداند!
مسابقه استندآپ کمدی برنامه «خندوانه» این شبها وارد مرحله دوم اجرا شده است. سهشنبه شب چند اجراکننده به روی استیج خندوانه رفتند و اجرای برنامه کردند. دو نفر از چهرههای حاضر در این بخش پیش از این نامهای امپراتور کوزکو و شیخ حسین در فضای شبکههای مجازی مانند اینستاگرام فعالیت داشتهاند و استندآپهایشان را منتشر میکردند که اغلب موارد دارای کلمات رکیک و نامناسب برای رده سنی غیربزرگسال بود. حالا این دو نفر با نامهای اصلیشان یعنی سیدهزینب موسوی و حسین شاهرخنیا در برنامه حاضرند. در اجرای سهشنبه، موسوی درباره نامگذاری گفت و به نامهای مشهوری که با هم میآیند، اشاره کرد و مصداق آن را نام شیث و نصرتی گفت که یادآور اتفاق غیراخلاقی در زمین فوتبال است.
جالب اینجاست که شقایق دهقان، داور و مربی زینب موسوی هم گفت که بسیاری از بخشها برای اینکه به کسی بر نخورد حذف شده است!
فرهان معین هم دیگر شرکتکنندهای بود که درباره قطعی آب صحبت کرد و در آن خواست که اگر آب قطع بود مردم توالت نرن و تکرار کرد که با گوشی موبایل توالت نرین، آقا نرین!
متأسفانه الفاظی از این دست در اجراهای خندانندهشو برنامه «خندوانه» زیاد است. روزنامه جوان تلاش کرد درباره این حجم از به کارگیری الفاظ نامناسب در برنامه «خندوانه» با محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم گفتوگو کند که بهرغم تلاش زیاد احسانی حاضر به پاسخگویی نشد، اما منابع خبری رزونامه جوان درباره حجم بالای ممیزی برنامه «خندوانه» میگویند که در حد خیلی زیاد است. برخی از تفاوتهای پخش اصلی برنامه «خندوانه» و پخش تکرار آن این است که ممیزان شبکه علاوه بر چک کردن متنها و اجراها گاهی اوقات متوجه میشوند که اجراکننده استندآپ کمدی بخشهایی را در زمان اجرا اضافه کردهاند. از سوی شبکه نسیم هم یک ناظر در محل پخش برنامه حضور دارد و بسیاری از موارد را وی با ممیزی که در سر صحنه انجام میدهد اجازه انتشار نمیدهد! و پیش آمده که علاوه بر حذف دستور ضبط مجدد بخشهایی از برنامه توسط ناظر شبکه داده میشود.
با وجود این هنوز هم شاهد اصرار شرکتکنندگان به استفاده از الفاظ نامناسب در اجرای برنامه هستیم. از جمله دلایلی که اجراهای مسابقه خندانندهشو با وجود ایرادات زیاد هنوز پخش میشود این است که این برنامه به صورت مسابقهای اجرا میشود و شبکه نمیتواند اجرای یک استندآپ کمدی را به طور کامل حذف کند! با وجود این در هر جلسه بیش از چند دقیقه از برنامه به دلیل محتوای نامناسب اجازه پخش پیدا نمیکند!
اگر قرار بود موفقیت برنامه «خندوانه» به «ما خیلی خوبیم» گفتنهای رامبد جوان باشد، پس تا امروز هم باید این موفقیت ادامه داشت چون رامبد عادت کرده که در طول برنامه چندین بار از حضار برنامه بخواهد بیدلیل بگویند که «ما خیلی خوبیم»، «ماشاءالله به ما…» و از این نوع جملات که به بخشی از شناسنامه «خندوانه» تبدیل شده است یا اگر قرار بود برنامه «خندوانه» با حضور نیما شعباننژاد که در حضور جناب خان کاملاً محو شده بود، موفق میشد که پیش از آمدن جنابخان باید این اتفاق میافتاد. نیما در سری جدید چند کاراکتر را در برنامه اجرا میکند که هیچکدام هم موفق نیستند! رامبد برای جبران شکست نداشتن جناب خان، چهار عروسک را به برنامه آورد که تنها موفقیتشان بازسازی یک کلیپ در فضای مجازی بود که به «عروس خجالتی» یا «عروس جنجالی» معروف شده است. این عروسها که مسئولیت صداپیشگی مدام از آنها با یکی از موفقترین صداپیشههای صداوسیما بود، خیلی زود به عنوان پروژهای شکست خورده از برنامه حذف شدند.
زمانی محمدرضا شهیدیفر، مجری و برنامهساز موفق تلویزیون در پشت صحنه «خندوانه» حضور داشت، ایده میداد و برنامه را سرپا نگه داشته بود. مدتی است شهیدیفر ارتباط خود را با «خندوانه» قطع کرده، از فصل چهارم هم تهیهکننده برنامه عوض شد و سیدعلی احمدی مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر که همزمان دبیری جشنواره فیلم شهر را نیز بر عهده دارد تهیهکننده برنامه «خندوانه» شده است. تهیهکننده چندشغله «خندوانه» چقدر میتواند بر آنچه در این برنامه میگذرد، نظارت داشته باشد؟!
رامبد جوان چند روز بعد از توهین به خبرنگاران و صفر کشکولی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، وی را به برنامه «خندوانه» دعوت کرد. جالب اینجاست که دعوت از صفر کشکولی با اطلاع شبکه نسیم نبوده و بعد که مدیران شبکه دلیل این دعوت را جویا میشوند رامبد جوان برایشان از دلیل دعوت و عذرخواهی میگوید و شبکه نسیم هم به دلیل اینکه عذرخواهی کردن فرهنگ پسندیدهای است! با این کار موافقت کرده است.
جالب اینجاست که رامبد جوان پیش از دعوت از صفر کشکولی و در برنامهای که به مناسبت عذرخواهی از این بازیگر اجرا شده بود، از اینکه خبرنگاران به بهناز جعفری گفتهاند اگر ما نبودیم بهناز جعفری، بهناز جعفری نمیشد، انتقاد کرد اما در روزی که مجریان رادیو و تلویزیون به دیدار رئیس رسانه ملی رفته بودند در حضور علیعسگری گفت: اگر ما نباشیم این سازمان به جز یک ساختمان ارزش دیگری ندارد! بعد هم برای نشان دادن ارادتش به رئیس سازمان صداوسیما با وی یک عکس سلفی گرفت و رفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- مسابقه استندآپ کمدی «رینگو» به نمایش خانگی میآید/ کشف استعدادها در فضایی متفاوت
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





