فرزند شهلا ریاحی با انتقاد از برخی بیاخلاقیها در انتشار اخبار از احوال این هنرمند گفت: «مادرم با توجه به شرایط جسمی فعلا اوضاع خوبی ندارد و تحت درمان است تا به زودی به منزل خود بازگردد.»
به گزارش سینماسینما، از صبح سهشنبه، ۲۲ اسفند عکسی از شهلا ریاحی در شبکههای مجازی منتشر شده با این عنوان که او در خانه سالمندان روزگار را سپری میکند. منوچهر ریاحی فرزند این بازیگر در اینباره گفت: «نمیدانم چرا فردی که خودش هم در این عکس حضور دارد چنین کاری را با ما کرده و تصویر مادر من را که شرایط ناخوشی دارد، پخش کرده است. در حالی که پزشک معالج مادرم میگوید این عکس فتوشاپ است و پیگیری برای پیدا کردن این خانم انجام میشود.»
او ادامه داد: «شهلا ریاحی ۱۵ سال است که دیمنشیا و آلزایمر دارد و مدتی است با کاهش وزن شدید یعنی حدود ۲۰ کیلوگرم روبهرو شده و حال چندان مساعدی ندارد، به همین دلیل مدتی است برای آن که تحت نظر پزشکان قرار بگیرد، در مرکزی است که رسیدگیهای ویژه به او شود تا پس از بهبودی سر خانه و زندگیاش برگردد.»
این استاد دانشگاه درباره هزینههای درمان این بازیگر و کارگردان سینما نیز گفت: «هیچکس یک ریال هم به هنرمندی که ۶۴ سال در این مملکت کار کرده، کمک نکرده و فقط وزارت ارشاد ماهی ۲۰۰ هزار تومان به او میدهد، آن هم در شرایطی که فقط هزینه پرستار او ماهی ۳ میلیون تومان است، البته از طریق پدرم (اسماعیل ریاحی) بیمه خدمات درمانی دارد اما بیمههایی هم که از طریق صنف ارائه میشود بیشتر برای زمانی است که عمل جراحی انجام شود، در صورتی که مادر من مشکل آلزایمر دارد و تاکنون احتیاجی به جراحی نداشته است.»
ریاحی در پایان از بیاخلاقی پیش آمده نسبت به انتشار عکس و خبر از وضعیت مادرش انتقاد کرد و افزود: «امیدوارم رسانهها در پوشش این مسائل دقت کنند و شرایط جسمانی خانم ریاحی هم به زودی بهبود یابد و بتوانند به خانه خود برگردند.»
شهلا ریاحی متولد ۱۳۰۵ است که با ساخت فیلم «مرجان» به عنوان اولین کارگردان زن سینمای ایران شناخته میشود.
او علاوه بر حضور پررنگ در تئاتر و تلویزیون، در فیلمهای سینمای مختلفی همچون «دو فیلم با یک بلیت»،«دلشدگان»،«می خواهم زنده بمانم»،«عروسی خون» و …. بازی کرده است و آخرین حضورش در سینما به فیلم «نهنگ عنبر ۲» در سال ۹۵ برمیگردد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- پردهخوانیِ شیرینِ رنجهای ناشنیده و ناگفته!
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ تاثیرپذیری از نقاشی در سینمای دهه سی
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- تشییع پیکر شهلا ریاحی / گزارش تصویری
- اختصاصی سینماسینما/ عکسهای کمتر دیده شده از شهلا ریاحی/ گزارش تصویری
- پیکر شهلا ریاحی از مقابل تالار وحدت تشییع میشود
- شهلا ریاحی درگذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





