جواد یحیوی مجری ممنوع التصویر رسانه ملی که اخیرا به سراغ فضای اینترنت رفته و برنامه ای تصویری را برای فضای مجازی اجرا می کند در گفتگویی ضمن اشاره به خاطرات همکاری با شهاب حسینی در رسانه ملی گفته است: شهاب حسینی هیچ وقت در تلویزیون استار نشد…«اکسیژن» برنامه اش گرفت ولی من بعد از آن هم با شهاب یک برنامه اجرای دونفره داشتیم ولی برنامه دیده نشد. شهاب خیلی کار هوشمندانه ای کرد که سراغ بازی رفت. او مغز اجرا نداشت.
به گزارش سینماسینما، در این مصاحبه یحیوی بدون رودربایستی از همکارانش میگوید و انتقادات تندش را از مجریان شناخته شده تلویزیون دریغ نمیکند. بخشهایی از این مصاحبه را بخوانید.
❎ فرزاد (حسنی) همیشه همه را از زاویه بالا نگاه میکند، اما اگر بلدی و میتوانی رئیس پلیس را گوشه رینگ بگذار. نه یک شهروند عادی معمولی را بیاور بگو ۵۰میلیون میدهیم، بعد بگو زرشک! چرا یک آدمی که همینجوری هم جلوی دوربین دست و پایش میلرزد و آب دهانش را نمیتواند قورت بدهد را خراب میکنی؟
❎ فرزاد حسنی در دفتر آقای هاشمی با او گفتوگو کرد. با ناطق گفتوگو کرد. ناطق داشت خاطرات ورود امام و ۱۲فروردین را میگفت، فرزاد گوله گوله اشک میریخت، بعد از برنامه ناطق بهش گفته بود «آخه فلانی من که خودم اونجا بودم اینجوری اشک نمیریزم، آنوقت تو….».
❎ شهاب (حسینی) هیچوقت در تلویزیون استار نشد. خیلی کار هوشمندانهای کرد که سراغ بازی رفت او مغز اجرا نشد. ما با هم یک برنامه ضبط میکردیم که تولیدی بود… میگفتند برنامه شهاب پیش نمیرود. بعد شهاب من را میدید، میگفت چطوری میروی ۸برنامه را میگویی و میآیی؟ میگفت من یادم نمیماند؛ تپق میزنم و… سرعت را پایین بیاور تا با هم برویم. حضور ذهن و تمرکز و حاضرجوابی اجرا را نداشت.
❎ یک جای دیگر من گفتوگو کردم باعث دلخوری رضا رشیدپور هم شد. حرفم این بود که چرا فضای فرهنگی و رسانهای در سرزمین ما آنقدر باثبات نیست که یک چهره فعال رسانهای مثل رضا رشیدپور برای اینکه بتواند کار کند یک روز باید با شبکه ایرانیان برای مشایی کار کند… من هم امروز اگر هر کس بگوید برای مشایی کار کردی تکذیب میکنم. مجوز شبکه ایرانیان را پسر آقای خزعلی گرفت و علیرضا داد که رفیق فابریک آقای حسینی وزیر ارشاد آن زمان بود. ایرانیان لوگوی چه کسی بود؟ که بعداً دانشگاه ایرانیان و مرکز ایرانیان و… راه افتاد؟ کاری ندارد که بعداً تکذیب کنیم و بگوییم ربطی نداشت.
❎ الان از عید تا حالا رضا (رشیدپور) دیده شده؟ کاری که فرزادمی کند (برنامه اکسیر) خوب است؟ مهران مدیری برنامه خوبی میسازد؟ رامبد جوان برنامه خوبی میسازد؟ برنامه رامبد روی دست مردم سوار است و هر کس هم میآید داخل، همه دست و هورا بعد هم میگوییم شادیم. شادی که قراردادی و با اشارههای مدیر صحنه باشد که مثل قرارداهای تاکسیرانی است که میگوید خط تو از اینجا تا آنجاست، اینکه دیگر شادی نیست. این یک شوی تلویزیونی است که یک شکلی از شادی را ابراز میکنیم. من نمیتوانم این کار را انجام بدهم. من نگاه و نقد خودم را دارم.
❎ به عادل نقد تکنیکی زیاد دارم و حرف زدنش را دوست ندارم و به نظرم یک جاهایی موقعیتهای طلایی خودش را میکشد. وقتی دارد یک ارتباط را وصل یا قطع میکند، همان لحظه قطع ارتباط زنده با مخاطب یا برگشتن به آنتن درست زمانی است که عادل لابلای کاغذهایش گم شده، درست هم که حرف نمیزند، به دوربین هم نگاه نمیکند و… به جای اینکه حرف مهمش را آنجا بگوید. هزار تا گیر تکنیکی به عادل دارم ولی نود یکی از معدود برنامههایی است که در تمام این سالهایی که در تلویزیون نیستم دنبال میکنم.
❎ من امروز احسان (علیخانی) را خیلی دوست دارم هرچه پیش آمده بهتر شده. ولی شروعش را دوست نداشتم. از همان ابتدا من را یاد آکسان گذاریها و لحن فرزاد میانداخت ولی رضا رشیدپور نمیتواند این را بگوید برای اینکه او خودش با آکسانها و جنس حرف زدنهای محمود شهریاری با مردم حرف زده.
❎ در تمام این سالها بارها آدمهایی زنگ زدند گفتند ما حرف زدهایم و حل شده برگرد تلویزیون، من هم گفتم شما برو حلش کن بعد بیا. ولی هیچوقت حل نشده. بعد هم من وقتی درباره تلویزیون حرف میزنم درباره یک جایی که دوست دارم به آن برگردم که حرف نمیزنم. میگویم تلویزیون بازنده یک فضای رسانهای است. من برایچی باید دوباره به تیم بازنده برگردم.
❎ چه کسی در خیابان مثل مژده لواسانی لباس میپوشد؟ بار اولی که آزاده نامداری یک برنامهای را در شبکه تهران اجرا کرد، از استودیو که بیرون آمد من داشتم میرفتم برای یک برنامهای آماده شوم، گفت چطور بود، کار من را دیدید؟ گفتم آره دیدم. ولی تو که چادری نیستی چرا چادر سر میکنی؟ گفت معلوم است چادری نیستم؟ گفتم آره، چرا روی آنتن خودت را با چادر معرفی میکنی؟ گفت فکر کردم اینطور بهتر است.
منبع: تماشاگران امروز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- متوهمی به نام «اون»!
- ۲ فیلم جدید روی پرده سینماها میرود
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





