تهیهکننده فیلم «پینوکیو، عامو سردار و ریسلی» با انتقاد از حذف صحنههایی از فیلمش در پخش تلویزیونی، خطاب به مدیران سیما گفت: اگر فیلمی را نمیپسندید، اصلا چرا آن را پخش میکنید؟
به گزارش سینماسینما، ناصر عنصری در گفتوگویی در این باره توضیح داد: روز سوم فروردینماه از طریق آقای صافی، کارگردان فیلم باخبر شدم که قرار است فیلم «پینوکیو، عامو سردار و ریسلی» از شبکه دو تلویزیون پخش شود. هر دو بسیار خوشحال شدیم و فکر کردیم در این موقعیت، نمایش این فیلم شاد و مفرح، اتفاقی خوب خواهد بود، اما بعد از آنکه فیلم را از تلویزیون دیدیم دیگر آن خوشحالی را نداشتیم و بسیار متاسف شدیم که چرا تلویزیون این فیلم را پخش کرد.
او گفت: تلویزیون تمام صحنههای حسی و عاطفی فیلم را که خیلی حساب شده، نوشته و ساخته شده بودند، حذف کرد. در حالی که این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و بهترین دستاورد فنی و هنری از بیست و نهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودک و نوجوان در سال ۱۳۹۴ و تندیس زرین بهترین فیلم بخش بینالملل و جایزه ویژه هیات داوران از چهل و ششمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد را گرفته است. در جشنواره رشد متخصصان پرورشی وزارت آموزش و پرورش فیلم را قضاوت کردند و حتی برای اکران عمومی هم کارشناسهای این وزارتخانه فیلم را دیدند و از انها مجوز گرفتیم. علاوه بر تمام اینها یکی از نویسندگان فیلمنامه یعنی مریم رنجبر هم معلم تربیتی است و تمام ملاحظات برای رده سنی مخاطب فیلم لحاظ شده بود.
عنصری با اشاره به اینکه حق پخش تلویزیونی فیلم به بنیاد سینمایی فارابی واگذار شده است، ادامه داد: وقتی فیلم به این شکل پخش شد در تماسی با آقای تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خواهش کردم نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد و ایشان هم از این اتفاق متاسف شدند چون «پینوکیو، عامو سردار و ریسلی» فیلمی خانوادگی، شاد و فانتزی و در مورد یک نوجوان بوشهری است که بخاطر رسیدن به آرزوهایش در یک مسابقه مقاله نویسی درباره رئیسعلی دلواری، قهرمان مبارزه با متجاوزگران انگلیسی شرکت میکند، ضمنا به دختر عمویش هم یک محبت غریزی، پاک و یک طرفهای دارد که ما برای نشان دادنش حساسیتهای زیادی داشتیم تا برداشت نامناسبی از آن نشود و به همین دلیل آن را ارایه کرده بودیم تا کارشناسان آموزش و پرورش تایید کنند، اما متاسفانه به طور کامل توسط تلویزیون حذف شد و من به با توجه به حق معنوی که بر فیلم دارم خیلی دوست دارم نسبت به این قضیه واکنش حقوقی داشته باشم، گرچه میدانم به جایی نمیرسد.
او تاکید کرد: با این حال برای تلویزیون و تصمیمگیرانش از صدر تا ذیل متاسفم که اینگونه با مسائل برخورد میکنند و لطافت و تاثیرگذاری و احساس خوبی را که یک فیلم میتواند منتقل کند با نگاه متعصب خود حذف میکنند. حرف من با آنها این است که اگر فیلمی را نمیپسندید، حق ندارید آن را دست بزنید و تکه پاره کنید. میتوانید کنار بگذارید و نشان ندهید. ما که اصرار نکردیم فیلم را پخش کنید. میتوانید اول فیلم را نگاه کنید و بگویید از نظر ما مشکل دارد، نه اینکه بخشهای اصلی و تاثیرگذار فیلم را حذف کنید و یک چیز بی سر و ته نشان دهید.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





