یک تهیهکننده فرانسوی با تاکید بر اینکه باید تعداد سالنهای سینمایی در ایران افزایش یابد، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا سالنهای سینمایی دسترسی به فیلمهای غیر ایرانی داشته باشند.
به گزارش سینماسینما، ژیل رناورد، معاون موسسه یونی فرانس و تهیهکننده سینمای فرانسه است که چند روزی است برای حضور در جشنواره جهانی فجر به ایران آمده است.
او با اشاره به اینکه در فرانسه ۸۰ میلیون تماشاگر داخلی سینما وجود دارد و تماشاگران خارجی زیادی آثار سینمایی این کشور را میبینند و در ایران هم باید این فیلمها معرفی شوند، درباره تفاوت های فرهنگی میان دو کشور و چگونگی پخش فیلمهای فرانسوی در ایران به خبرنگار ایسنا گفت: تفاوتهای فرهنگی و مذهبی نمیتواند جلوی پخش فرهنگها را به کشورهای دیگر بگیرد، با این حال آنچه برای من اهمیت دارد، علاقه مردم ایران به فرانسه است که در حین حضورم در سینما «آزادی» تهران متوجه این موضوع شدم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.
او ادامه داد: البته میدانم که تمام فیلمهای فرانسوی در ایران قابل نمایش نیستند اما فیلمهایی هستند که با تایید ایران میتوانند در سینماها نمایش داده شوند.
ژیل رناورد در بخشی از این گفتوگو با بیان اینکه پخش فیلمهای ایرانی در کشورهای دیگر آن طور که باید نیست و پخش کنندههای قوی زیادی فعالیت نمیکنند، اضافه کرد: باید به پخش فیلم در ایران بیشتر بها داده شود که در این راستا اول باید امکان پخش فیلمهای خارجی در ایران فراهم شود و تعداد سالنها هم افزایش یابد چون اکثر سالنهای سینمایی ایران برای فیلمهای ایرانی هستند و نه خارجی پس باید اجازه داده شود که سالنها به فیلم هایی از کشورهای دیگر دسترسی داشته باشند.
او همچنین با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال است که سینمای ایران از طریق پخش در سالنهای فرانسه قابل دیدن است، گفت: سینمادوستان واقعی در فرانسه به این باور رسیدهاند که فیلمسازان و استعدادهای زیادی در ایران هستند که میتوان به کیارستمی، فرهادی و پناهی که در فرانسه شناخته شده هستند اشاره کرد.
وی در پایان یادآور شد که در این چند روز ابتدایی حضورش در ایران مشغول صحبت و مذاکره برای بررسی شرایط همکاری مشترک میان ایران و فرانسه بوده که نتیجه آن افقهای روشنی است که پیش رو خواهد بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- انتقاد میرکریمی از بیعدالتی در اکران فیلمهای روی پرده
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- «نگهبان شب» یک اتفاق جدی در کارنامه فیلمسازی میرکریمی
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- نگهبانی که زود گول خورد/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- ساده کردن پیچیدگیها آری، ساده انگاری نه/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- کمی بیرحم کمی جسور/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد