وودی آلن دیروز سهشنبه اعلام کرد آماده میشود تا نخستین کارگردانی اپرا را در خانه اپرای اسکالای میلان انجام دهد.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، وودی آلن در کنفرانسی که پیش از روی صحنه بردن «اپرای پوچینی» برگزار شد، شرکت کرد و گفت قرار است آخر هفته اپرای جیانی شیچی نوشته جیاکومو پوچینی، آهنگساز بزرگ ایتالیایی، را در میلان کارگردانی کند.
برخلاف هالیوود این کارگردان ۸۳ ساله برای کار در اروپا مشکلی با شایعههای علیه خود درباره اتهام آزار جنسی ندارد و جنبش «هشتگ من هم همینطور» نیز در کار نیست تا وی را بایکوت کند.
این در حالی است که اخیراً آمازون نیز پذیرفت تا جدیدترین فیلم وی با عنوان «یک روز بارانی در نیویورک» را توزیع کند. این فیلم پاییز در اروپا روی پردههای نقرهای میرود.
در کنار تولید این اپرا، یک موزه سینما در میلان نیز ۲۸ فیلم آلن را به نمایش درمیآورد.
«جیانی شیچی» روز شنبه اولین بار به نمایش درمیآید و آلن گفته پس از این نمایش او قصد دارد به سن سباستین در اسپانیا برود تا جدیدترین فیلمش را شروع کند. کریستوفر والتس بازیگر برنده اسکار از جمله بازیگران این فیلم است.
آلن در این کنفرانس تاکید کرد که از تقریباً ۵۰ سال پیش که کار فیلمسازیاش را شروع کرد، حتی وقتی فیلمهایش در آمریکا مورد پسند نمیافتادند همواره در ایتالیا، فرانسه و آلمان و در واقع در همه جای اروپا از او استقبال شده است.
وی افزود: شاید دلیلش این باشد که وقتی بزرگ می شدم، معتاد فیلمهای اروپایی بودم و همه آنها را تماشا میکردم و شاید به دلیلی فیلمهای من هم بازتاب سینمای اروپا باشد.
آلن اپرای شیچی را اولین بار بیش از ۱۰ سال پیش در لسآنجلس به صحنه برد. این اپرا قرار است در کنار «اول موسیقی، بعد کلمات» سالیری به کارگردانی گریشا آساگاروف روی صحنه برود. بیشتر اجرا کنندگان دانشجویان آکادمی خانه اپرای لا اسکالا هستند.
وودی آلن گفت پلاسیدو دومینگو خواننده تنور اسپانیایی او را ترغیب کرد تا به کارگردانی اپرا روی بیاورد اما خیلی طول کشید تا او دست به کار شود چون نمیدانست که توانایی چنین کاری را دارد یا خیر. وی افزود: کار سینما کرده بودم و اصلاً نمیدانستم کار صحنهای میتوانم انجام بدهم یا نه و در نهایت آن را تجربهای بسیار لذت بخش یافتم.
وی گفت خیلی به شنیدن اپرا علاقه دارد اما معمولاً فقط میتواند یک یا دو پرده اول را ببیند چون معمولاً باید صبح زود سر صحنه فیلمهایش حاضر باشد.
این اپرا یکی از مهمترین اپراهای کمدی رمانتیک جهان و قسمتی از اپرای سهگانه پوچینی با عنوان Il Trittico است و آلن یادآوری کرد که آن را به سبک نئورئالیستهای دهه ۱۹۵۰ از جمله ویتوریو دسیکا و فدریکو فلینی به صحنه میبرد و پایانی متفاوت برای اپرا در نظر گرفته که با توجه به بخش دوزخ «کمدی الهی» دانته نوشته شده است.
این کارگردان گفت از آنجا که در برابر افرادی که در حاشیه جامعه زندگی میکنند ضعف دارد، حساسیت زیادی برای جیانی شیچی دارد و اگر قرار بود فیلمش را میساخت شخصیت اصلی را در انتها به جهنم نمیفرستاد، بلکه او را بازنشسته میکرد و اجازه میداد تا به شادی در کشور زندگی کند.
وودی آلن در موسیقی سابقه فعالیت زیادی دارد و یکی از بهترین نوازندگان کلارینت است.
منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وودی آلن صداپیشه انیمیشن «صندلی آقای فیشر» میشود
- هم زمان با اکران جدیدترین فیلمش؛ وودی آلن: عشق فیلمسازی از بین رفته است
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
- نام فیلم جدید وودی آلن اعلام شد/ «کودتای شانس» در بازار برلین
- نسخه ویژه نابینایان «نیمه شب در پاریس» با صدای داریوش کاردان منتشر میشود
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- اختصاصی سینماسینما/ الک بالدوین سهشنبه با وودی آلن مصاحبه میکند
- نگاهی به ۲ کتاب خواندنی از «وودی آلن» در ۸۶ سالگی اش
- چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران میکند
- حمله وودی آلن به یک مستند
- دنیایی عاری از اخلاق و وجدان
- سکانس طلایی/ بلو جاسمین
- سکانس طلایی/ آنی هال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- کاراکترهایی مثل «مهندس لقمان» و «مهندس حشمتزاده» در فیلم منصور به مهندس ترکان و مهندس نعمتزاده اشاره دارند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
آخرین ها
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- پایان تصویربرداری یک روایت کمدی از حضور در آسایشگاه اعصاب و روان
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
- ریاست هیئت داوران دوربین طلایی کن برعهده فیلمساز ایتالیایی
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران
- یادبود «منوچهر والیزاده» در خانه هنرمندان ایران
- «چای با نویسنده» پل میان نویسندگان و مخاطب
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- به یاد آرش کوردسالی؛ فیلمساز نجیبی که جوانمرگ شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی