اکبر عبدی معتقد است اگر بازیگر نقش کمدی را جدی بازی نکند، بیننده خندهاش نمیگیرد.
به گزارش سینماسینما، اکبر عبدی ژانر کمدی را جدیترین ژانر دانست و در این زمینه گفت: شما اگر در کمدی زندگی نکنید و نقش خودتان را به خوبی و با جدیت بازی نکنید، کسی آن نقش را باور نمیکند و اگر کسی نقش کمدی را جدی بازی نکند، شما خندهتان نمیگیرد. در واقع آنقدر بازیگر طنز نقش خود را به خوبی بازی میکند که بیننده میتواند به آن نقش بخندد.
اکبر عبدی در گفتوگو با شبکه آیفیلم با اشاره به اینکه وقتی بازیگر جدی باشد، کمدی، کمدی میشود، گفت: متأسفانه در سینمای ایران، کمدی را جدی نمیگیریم و فکر میکنیم فیلمی که جدی باشد و مردم را بگریاند، هنری است؛ حال آن که کار کمدی سختتر است و همیشه در هر فرهنگی و در هر جای دنیا هنرپیشههای کمدی به اندازه انگشتان دست و کمتر از سایر هنرپیشهها هستند.
وی درباره پذیرفتن نقش زن در کارنامه کاریاش توضیح داد: وقتی در نقشهایی که به من پیشنهاد میشود به یک منطق نرسم، آن را قبول نمیکنم. بعد از فیلم سینمایی «آدم برفی» بود که پیشنهادات زیادی به من شد که نقش زن را بازی کنم؛ اما تا امروز ۴ بار این کار را انجام دادم.
عبدی با بیان اینکه نقش زن برای خودم هم هیجانانگیز است و این موقعیت برای هر کس پیش نمیآید، افزود: وقتی فیلم سینمایی «آدم برفی» به من پیشنهاد شد، آقای عبدالله اسکندری گفتند که از ابتدا این نقش را برای تو در نظرگرفتم و وقتی دیدم قصه، قصه جذابی است، من آن را پذیرفتم.
بازیگر فیلم سینمایی «خوابزدهها» از شرطش برای پذیرفتن نقش زن در این فیلم گفت: با رضا عطاران شرط گذاشتم. گفتم میآیم گریم میشوم. وقتی مردم و خودم و شما پذیرفتیم که واقعاً مادرت شدم، قبول میکنم که این نقش را بازی کنم؛ اما اگر مابین مامان و بابا بودم، این نقش را بازی نمیکنم.
وی ادامه داد: رفتیم گریم شدیم و آمدم بیرون تاکسی گرفتم و در طول مسیر کسی من را نشناخت و با همان گریم که چهار ساعت طول میکشید رفتم به منزل و باز هم در آن ساختمان کسی من را نشناخت و من بازی کردم.
عبدی درباره بازی ماندگارش در فیلم «مادر» با اشاره به اینکه مرحوم علی حاتمی در سر صحنه فیلم سینمایی «مادر» به من گفت که سیمرغ را میگیری، توضیح داد: دوبلور من در این فیلم و در فیلم سینمایی «دزد عروسکها» منوچهر اسماعیلی است که دستشان را میبوسم. او در کار دوبله آنقدر استاد است که دقیق مثل خودم حرف زده است و من وقتی این فیلمها را نگاه میکنم فکر می کنم خودم صحبت کردهام. این فیلم یک دیالوگ خیلی ماندگار دارد که غلامرضا میگوید: «مادر مرد… از بس که جان ندارد…».
این بازیگر نقشهای ماندگار سینما و تلویزیون که این روزها خود را برای تهیهکنندگی و کارگردانی و بازیگری همزمان در یکی دو اثر در آینده نزدیک آماده میکند، در پایان اظهار کرد: میشود گفت هیچ هنرپیشهای، هیچ وقت تا آخر عمرش هم نخواهد توانست اوج و انتهای بازیگری را ارائه کند و بازیگری و هر هنری دیگری هیچ وقت نقطه پایان ندارد. با این حال بازیگر و هنرمند هیچ وقت از کار خود خسته نمیشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- واکنش پژمان بازغی به گلایه اکبر عبدی از حقوق بازنشستگی
- ناگریز از زندگی زیر تنها سقف امن/ نگاهی به فیلم «اجارهنشینها»
- اعتراض انجمن صنفی بازیگران سینما به حکم صادر شده برای آزاده صمدی
- فریماه فرجامی درگذشت
- تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت شهرام عبدلی
- همزمان با روز ملی سینما؛ پوستر فیلمهای خاطرهانگیز در موزه سینما نمایش داده میشود
- پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت مسعود اسداللهی
- کارگردان فیلم سینمایی «نقره داغ»: دیگر کسی دغدغه سینما رفتن ندارد/ زنپوشی اکبر عبدی هم جواب نداد
- علی حاتمی اعتقاد داشت جلال مقدم،اکبر عبدی و فرامرز صدیقی صداهای قابل توجهی ندارند
- شوخِ شیرین کار/یادداشتی از شاهین شجری کهن به مناسبت تولد اکبر عبدی
- چرا شکیبایی و عبدی بیجایگزین هستند
- فصل سوم «نون.خ» به ایستگاه پایانی رسید
- فاطمه معتمدآریا از حضورش در سینما گفت/ نقش دختر لر برایم هدیه الهی بود/ بازی نکردن در «مادر» تنها افسوسی است که دارم
- امیر نوری خبر داد: بستری شدن اکبر عبدی به خاطر کرونا در بیمارستان/عبدی فردا مرخص می شود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- صیدِ کارگردان بزرگ
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- دیوید لینچ درگذشت
- درباره “هادی عامل” و برنامه صداوسیما
- با نامزدی در ۳۲ رشته؛ یونیورسال در بفتای ۲۰۲۵ درخشید
- برای دریافت اسکار ۲۰۲۵؛ انجمن نویسندگان نامزدهای بهترین فیلمنامه را معرفی کرد
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
- یک روزنامه نگار و طنزنویس درگذشت/ ابراهیم نبوی به زندگی خود پایان داد
- نامزدهای جوایز بفتا اعلام شد
- خالق و کارگردان سریال: فصل سوم «بازی مرکب» پایان دنیای آن نخواهد بود
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ اثر/ اعضای جدید شورای پروانهی فیلمسازی غیرسینمایی معرفی شدند
- معرفی مکانهای میزبان ۳ بخش از جشنواره تئاتر فجر
- آیین قرعهکشی نمایش فیلمهای جشنواره ۴۳ام / گزارش تصویری
- درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فجر/ استعدادهای تازه در سینما
- برنامه نمایش آثار جشنواره فیلم فجر ۴۳ در سینمای رسانه مشخص شد
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- چرا «علت مرگ: نامعلوم» از اکران بازداشته شده بود؟/ پرسشهای بیپاسخ
- اعطای تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران به همراه اول
- ارائه بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت روز پدر
- مرگ ۲ چهره برنده اسکار/ فیلیس دالتون و کلود جرمن درگذشتند
- معرفی آثار مستند راهیافته به چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- بدرقه فریدون شهبازیان به خانه ابدی؛ علیزاده:هنرمندان ما ارج و قرب ندارند/ کاش از رنجی که کشید، حرف میزد
- معرفی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره تئاتر «خوشه پروین»/ منیژه محامدی تجلیل شد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- یک جایزه برای نماینده برزیل در اسکار/ سی و ششمین جشنواره پالم اسپرینگز برندگان خود را شناخت
- نمایش و بررسی «چگونه قبل از مرگ مادربزرگ، میلیونر شویم!» در سینما اندیشه