اکبر عبدی معتقد است اگر بازیگر نقش کمدی را جدی بازی نکند، بیننده خندهاش نمیگیرد.
به گزارش سینماسینما، اکبر عبدی ژانر کمدی را جدیترین ژانر دانست و در این زمینه گفت: شما اگر در کمدی زندگی نکنید و نقش خودتان را به خوبی و با جدیت بازی نکنید، کسی آن نقش را باور نمیکند و اگر کسی نقش کمدی را جدی بازی نکند، شما خندهتان نمیگیرد. در واقع آنقدر بازیگر طنز نقش خود را به خوبی بازی میکند که بیننده میتواند به آن نقش بخندد.

اکبر عبدی در گفتوگو با شبکه آیفیلم با اشاره به اینکه وقتی بازیگر جدی باشد، کمدی، کمدی میشود، گفت: متأسفانه در سینمای ایران، کمدی را جدی نمیگیریم و فکر میکنیم فیلمی که جدی باشد و مردم را بگریاند، هنری است؛ حال آن که کار کمدی سختتر است و همیشه در هر فرهنگی و در هر جای دنیا هنرپیشههای کمدی به اندازه انگشتان دست و کمتر از سایر هنرپیشهها هستند.
وی درباره پذیرفتن نقش زن در کارنامه کاریاش توضیح داد: وقتی در نقشهایی که به من پیشنهاد میشود به یک منطق نرسم، آن را قبول نمیکنم. بعد از فیلم سینمایی «آدم برفی» بود که پیشنهادات زیادی به من شد که نقش زن را بازی کنم؛ اما تا امروز ۴ بار این کار را انجام دادم.
عبدی با بیان اینکه نقش زن برای خودم هم هیجانانگیز است و این موقعیت برای هر کس پیش نمیآید، افزود: وقتی فیلم سینمایی «آدم برفی» به من پیشنهاد شد، آقای عبدالله اسکندری گفتند که از ابتدا این نقش را برای تو در نظرگرفتم و وقتی دیدم قصه، قصه جذابی است، من آن را پذیرفتم.
بازیگر فیلم سینمایی «خوابزدهها» از شرطش برای پذیرفتن نقش زن در این فیلم گفت: با رضا عطاران شرط گذاشتم. گفتم میآیم گریم میشوم. وقتی مردم و خودم و شما پذیرفتیم که واقعاً مادرت شدم، قبول میکنم که این نقش را بازی کنم؛ اما اگر مابین مامان و بابا بودم، این نقش را بازی نمیکنم.
وی ادامه داد: رفتیم گریم شدیم و آمدم بیرون تاکسی گرفتم و در طول مسیر کسی من را نشناخت و با همان گریم که چهار ساعت طول میکشید رفتم به منزل و باز هم در آن ساختمان کسی من را نشناخت و من بازی کردم.
عبدی درباره بازی ماندگارش در فیلم «مادر» با اشاره به اینکه مرحوم علی حاتمی در سر صحنه فیلم سینمایی «مادر» به من گفت که سیمرغ را میگیری، توضیح داد: دوبلور من در این فیلم و در فیلم سینمایی «دزد عروسکها» منوچهر اسماعیلی است که دستشان را میبوسم. او در کار دوبله آنقدر استاد است که دقیق مثل خودم حرف زده است و من وقتی این فیلمها را نگاه میکنم فکر می کنم خودم صحبت کردهام. این فیلم یک دیالوگ خیلی ماندگار دارد که غلامرضا میگوید: «مادر مرد… از بس که جان ندارد…».
این بازیگر نقشهای ماندگار سینما و تلویزیون که این روزها خود را برای تهیهکنندگی و کارگردانی و بازیگری همزمان در یکی دو اثر در آینده نزدیک آماده میکند، در پایان اظهار کرد: میشود گفت هیچ هنرپیشهای، هیچ وقت تا آخر عمرش هم نخواهد توانست اوج و انتهای بازیگری را ارائه کند و بازیگری و هر هنری دیگری هیچ وقت نقطه پایان ندارد. با این حال بازیگر و هنرمند هیچ وقت از کار خود خسته نمیشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- واکنش پژمان بازغی به گلایه اکبر عبدی از حقوق بازنشستگی
- ناگریز از زندگی زیر تنها سقف امن/ نگاهی به فیلم «اجارهنشینها»
- اعتراض انجمن صنفی بازیگران سینما به حکم صادر شده برای آزاده صمدی
- فریماه فرجامی درگذشت
- تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت شهرام عبدلی
- همزمان با روز ملی سینما؛ پوستر فیلمهای خاطرهانگیز در موزه سینما نمایش داده میشود
- پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت مسعود اسداللهی
- کارگردان فیلم سینمایی «نقره داغ»: دیگر کسی دغدغه سینما رفتن ندارد/ زنپوشی اکبر عبدی هم جواب نداد
- علی حاتمی اعتقاد داشت جلال مقدم،اکبر عبدی و فرامرز صدیقی صداهای قابل توجهی ندارند
- شوخِ شیرین کار/یادداشتی از شاهین شجری کهن به مناسبت تولد اکبر عبدی
- چرا شکیبایی و عبدی بیجایگزین هستند
- فصل سوم «نون.خ» به ایستگاه پایانی رسید
- فاطمه معتمدآریا از حضورش در سینما گفت/ نقش دختر لر برایم هدیه الهی بود/ بازی نکردن در «مادر» تنها افسوسی است که دارم
- امیر نوری خبر داد: بستری شدن اکبر عبدی به خاطر کرونا در بیمارستان/عبدی فردا مرخص می شود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





