چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم مونیخ میزبان نمایش دو فیلم بلند از سینماگران ایرانی خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، چهلمین جشنواره فیلم مونیخ که از ۲۲ ژوئن تا اول جولای (اول تا دهم تیر ماه) در کشور آلمان برگزار خواهد شد و فیلم سینمایی «تورهای خالی» ساخته بهروز کرمی زاده و محصول ایران و آلمان در بخش سینمای نوین آلمان در این جشنواره به نمایش در میآید.
«تورهای خالی» که در پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی واری در کشور جمهوری چک یکی از فیلمهای بخش مسابقه اصلی و نامزد گوی بلورین بهترین فیلم جشنواره است با بازی حمیدرضا عباسی و صدف عسگری در نقشهای اصلی همراه است و در خلاصه داستان آن آمده است: امیر و نرگس، دو عاشق هستند. مرد جوان از یک خانواده فقیر است و پس از اخراج از شغل خود به عنوان پیشخدمت، مجبور به پیدا کردن کار در یک جامعه ماهیگیری است. این در حالی است که نرگس از جایگاه اجتماعی بالاتری برخوردار است اما آنها در حال حاضر رابطه خود را مخفی نگه می دارند …
همچنین فیلم «تفریق» ساخته مانی حقیقی نیز نماینده دیگر نماینده سینمای ایران در دوره آتی جشنواره فیلم مونیخ است که در بخش مستقلهای بینالمللی این رویداد به روی پرده میرود.
«تفریق» با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده در مرکز شهر تهران اتفاق میافتد و داستان فرزانه، مربی رانندگی جوانی را دنبال میکند که شوهرش جلال را در حال قدم زدن به آپارتمان زنی میبیند. وقتی جلال با او روبرو میشود، ادعا میکند که برای کار، خارج از شهر بوده است و تصمیم میگیرد خودش ساختمان را بررسی کند. در آنجا با زنی آشنا می شود که همزاد فرزانه است.
سال گذشته و در سی و نهمین جشنواره مونیخ، فیلم «برادران لیلا» در بخش مسابقه «Cinemaster» به نمایش گذاشته شد و در نهایت تقدیر ویژه هیات داوران بخش اصلی جشنواره را دریافت کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





