کارگردان مستند «درخت زندگی»، گفت: امکان اکران فیلمهای مستند در سینما برای یک فیلمساز مستقل، اتفاق بسیار خوشحال کنندهای است.
به گزارش سینماسینما ، هومن بابا نوروزی درباره اکران این فیلم در گروه «هنروتجربه»، اظهار داشت: «درخت زندگی» اولین فیلم مستند بلند من است که در گروه «هنروتجربه» اکران می شود و قبل از آن تجربه ساخت مستند صنعتی برای تلویزیون را داشتم. اکران مستند در گروه «هنروتجربه»، تجربه بسیار خوب و لذت بخشی بود به خصوص وقتی یک فیلمساز مستقل با همه سختی ها، فیلمی را بسازد و بتواند امکان اکران آن را در سینما پیدا کند، اتفاق بسیار خوشحال کننده ای است.
وی یکی از نقاط ضعف اکران در گروه «هنروتجربه» را ضعف در زمینه تبلیغات وسیع عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به همه محاسنی که هنروتجربه دارد اما از نظر تبلیغاتی دست ما خالی است و هنروتجربه هم امکان تبلیغاتی گسترده ای برای معرفی فیلم ها ندارد و این جای افسوس دارد که معرفی این فیلم ها فقط محدود به فضای مجازی، وب سایت و خبرگزاری ها می شود.
کارگردان مستند «درخت زندگی» درباره بازخوردهای این فیلم بیان کرد: بازخوردهای بسیار عالی و فراتر از انتظار ما بود و فکر نمی کردم که تماشاگران این اندازه، فیلم «درخت زندگی» را دوست داشته باشند.
بابانوروزی با بیان این که نگاه متفاوت این مستند به مقوله بازیگری کودکان یکی از دلایل استقبال مخاطبان بوده است، تصریح کرد: شاید یکی دیگر از دلایل توجه به این فیلم ارتباط سوژه فیلم با آقای عباس کیارستمی باشد ولی ما با این هدف که از این موضوع استفاده تبلیغاتی کنیم، سراغ این موضوع نرفتیم و من اگر چه به کیارستمی بسیار علاقه مندم و افتخار شاگردی او را هم داشتهام اما به این دلیل که موضوع بازیگری کودکان همیشه دغدغهام بود، به این موضوع پرداختم.
این مستندساز در ادامه سخنانش درباره تفاوت تماشاگران و ارتباط آنها با مستند از طریق رسانه پرمخاطب تلویزیون یا سینما توضیح داد: تلویزیون یک رسانه عمومی است و تماشاگران تلویزیونی تمرکز و حساسیت لازم را نسبت به آنچه در این رسانه می بیند، ندارد. اما در سینما، مخاطب موضوع مورد نظرش را انتخاب می کند، تصمیم می گیرد که بلیت بخرد ودر محیط سینما همراه مردم به تماشای فیلم می نشیند. بنابراین نوع مخاطبان سینما و تلویزیون متفاوت است و بازخوردهای متفاوتی را هم به دنبال دارند.
بابانوروزی درباره ساخت فیلم های بعدی خود برای اکران در گروه «هنروتجربه» اظهار کرد: تصمیم دارم که فیلم کوتاهی بسازم و مشغول کار روی فیلمنامه آن هستم که وارد پروسه تولید شود و فکر می کنم که ساخت واکران فیلم در گروه «هنروتجربه» اگر چه اتفاق بسیار خوبی به لحاظ حرفه ای است اما از نظر مالی برای فیلمسازان رضایت بخش نیست و ابزار و امکانات تبلیغاتی ما هم محدود است. این در حالی است که بالغ بر ۹۰ درصد مخاطبان فیلم «درخت زندگی» با رضایت از سالن سینما خارج می شوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- انتشار تیزر هفته فیلم ایتالیا + ویدئو
- اسامی فیلمهای حاضر در هفته فیلم ایتالیا اعلام شد/ از آثار مورتی تا برتولوچی
- هفته فیلم ایتالیا ۱۱ آذر آغاز میشود/ نمایش آنلاین و رایگان فیلمها
- چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی برگزار میشود/ اعلام جزییات رویداد
- نانهای بیات/ نگاهی به فیلم «حوا، مریم، عایشه»
- کدام چریکه؟ کدام بهرام؟/ نگاهی به مستند «چریکه بهرام»
- سالها بایست تا دَم پاک شد/ نگاهی به فیلم «پری»
- فهرست فیلمهای روی پرده در سینماهای «هنروتجربه»/ «منگی» از ۱۵ شهریور میآید
- تابناک: نخستین گامها برای تعطیلی بستر نمایش دهها فیلم سینمایی ایران؟
- قابهای نامتعارف بیمعنی/ نگاهی به فیلم «امیر»
- ابوالفضل جلیلی: مشکل فیلمهای من این است که مردم را به فکر میاندازد
- آئین دیدار با عوامل فیلم «یلدا» برگزار شد/ گپی با فروغ قجابگلو بازیگر فیلم مسعود بخشی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





