سینماسینما: کمرونقی بیش از حدِ انتظارِ سینماها این پرسش را ایجاد میکند که کجای کارِ چرخ سینما لنگ میزند که کار به فروشهای بسیار اندک و استقبالِ کم مخاطبان از فیلمها رسیده است؟
آیا کیفیت فیلمها دیگر دل مخاطب را به دست نمیآورد؟ آیا خواسته مخاطب از فیلم و سینما با آنچه در درون سالنهای تاریک روی پرده میرود فرسنگها فاصله گرفته؟ آیا ابزار و رسانههای دمدستتری چون ویاودیها در کمسو شدن چراغ سالنهای سینما نقش داشتهاند و یا آیا پای موضوع دیگری در میان است؛ مسالهای به اسم اولویت سینما رفتن.
در روزهایی که شرایط زندگی عادی برای مردم در جامعه با دشواریهای بسیاری همراه شده است، شاید همه دلایل بالا در کم شدن استقبال از سینما نقش داشته باشند، اما قطعا نمیتوان گزینه مهمی چون میزان هزینهسازی سینما رفتن و در نهایت اولویت این هزینهکرد با دیگر هزینههای زندگی را نادیده گرفت.
از همین رو برای روشن شدن اینکه هنگام سخن گفتن از هزینه، دقیقا منظور چه مواردی است، در اینفوگرافیک پیش رو شیوههای مختلف رسیدن به سالن سینما، میزان خوراکی مصرفی و نکاتی از این دست به عنوان متغیرهای حضور یک خانواده چهار نفره در سینما در نظر گرفته شده و در نهایت اعداد و ارقامی به دست آمده که شاید تاحدودی روشنکننده دلیل کمرونقی این روزهای سینماها باشد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- علی سرتیپی مطرح کرد: بلیت سینما چند دلار باید باشد؟
- آخرین وضعیت اکران نوروزی و افزایش قطعی قیمت بلیت
- یک زنگ خطر جدی/ افت ۵۰ درصدی مخاطبان سینما
- اعلام رسمی قیمتهای جدید بلیت سینما
- بلیتهای سینما با قیمتهای جدید در راه است
- وعده اکران عید فطر برای «لامینور»/ بلیت سینما گران میشود
- افزایش قیمت بلیت سینما چه تأثیری بر استقبال مخاطبان از فیلمها دارد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





