واقعا در شهرداری تهران خبری شده که ما بیخبریم؟ چه شد که ناگهان محافظه کاران دوران احمدی نژاد، بخش سینمایی شهرداری را در دست گرفتند؟
هاشم میرزاخانی که برای مدیریت تصویر شهر حکم گرفته و حالا هم با حکم جدید، دبیری جشنواره شهر هم به او سپرده شده، سوابق اجراییش از زمان جواد شمقدری شروع میشود که بدون هیچ سابقه موثری، به ریاست هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران رسید. باید فعالان فیلم کوتاه بگویند که دوره مدیریت ایشان در تاریخ انجمن چه جایگاهی دارد. بعد هم با حکم شمقدری قائممقام جشنواره بیست و نهم فجر شد در دوران حضیض آن. ایشان یک حکم دیگر هم دارد؛ مشاور ویژه رییس سازمان سینمایی یعنی جواد شمقدری. تقریبا تمامی احکام ریز و درشت کارنامه ایشان را جواد شمقدری صادر کرده است و مربوط به چهارساله مدیریت شمقدری از سال ۸۸ تا ۹۲ است. تازه ایشان همان موقع هم از مدیران درجه اول شمقدری نبود. بعد از سال ۹۲ خبری از ایشان در دست نبود تا سال ۹۶ که با حکم رییس موسسه اوج به مدیرعاملی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس رسید.
حالا ایشان بر اساس کدام معیار، پس از مدتها غیبت ناگهان از مدیریت تصویر شهر-که از مهمترین مناصب شهرداری است- سر درمیآورد، الله اعلم. آنهم در شهرداری احتمالا اصلاحگرای حال حاضر و با حکم رییس سازمان فرهنگی حال حاضر. آیا قرار بوده، پایگاهی برای طیف منزوی شده احمدی نژادی فراهم شود که قدرتِ از دست رفته را بازیابی کنند؟ آیا قرار بوده حیاط خلوتی برای نیروهای احمدی نژادی تعبیه شود که به سلامتی همگی دوباره دور هم جمع شوند و دوباره فعالیتهای مشعشعشان را با دسترسی به بودجههای کلان شهرداری از سر بگیرند؟
یعنی درمیان اصلاح طلبان و اعتدالیون یک آدم کارآمد نبود که باید از یک مدیر دوران احمدی نژاد استفاده شود که ارزیابی کارنامه مدیریتیاش در خوشبینانه ترین حالت، اصلا نتایج دندانگیری به دست نمیدهد؟ فراجناحی بودن درست، بسیار هم پسندیده. ولی از میان نیروهای متخصص و کارآمد با کارنامه مدیریتی قوی و قابل دفاع. نه هرکسی که بیکار بود یا توصیه شد برداریم در مناصب مهم بنشانیم و اسمش را بگذاریم عملکرد فراجناحی.
در حکم آقای اوحدی برای میرزاخانی آمده است: “نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی….”.
درخواستم از آقای سعید اوحدی این است که درباره کلماتِ این جمله بطور روشن و شفاف برای افکار عمومی توضیح ارائه کنند. شاید ایشان چیزهایی میدانند که ما نمیدانیم.
منبع: روزنامه اعتماد ۱۷ دیماه ۹۷
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- ماجرای نافرجام یک کنسرت خیابانی/ شهرداری تهران آرزوی همایون را دفن کرد
- یک اتفاق تاریخی که نیفتاد؛ لغو کنسرت شجریان در میدان آزادی/ زاکانی از برگزاری در ورزشگاه آزادی خبر داد
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی






