واقعا در شهرداری تهران خبری شده که ما بیخبریم؟ چه شد که ناگهان محافظه کاران دوران احمدی نژاد، بخش سینمایی شهرداری را در دست گرفتند؟
هاشم میرزاخانی که برای مدیریت تصویر شهر حکم گرفته و حالا هم با حکم جدید، دبیری جشنواره شهر هم به او سپرده شده، سوابق اجراییش از زمان جواد شمقدری شروع میشود که بدون هیچ سابقه موثری، به ریاست هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران رسید. باید فعالان فیلم کوتاه بگویند که دوره مدیریت ایشان در تاریخ انجمن چه جایگاهی دارد. بعد هم با حکم شمقدری قائممقام جشنواره بیست و نهم فجر شد در دوران حضیض آن. ایشان یک حکم دیگر هم دارد؛ مشاور ویژه رییس سازمان سینمایی یعنی جواد شمقدری. تقریبا تمامی احکام ریز و درشت کارنامه ایشان را جواد شمقدری صادر کرده است و مربوط به چهارساله مدیریت شمقدری از سال ۸۸ تا ۹۲ است. تازه ایشان همان موقع هم از مدیران درجه اول شمقدری نبود. بعد از سال ۹۲ خبری از ایشان در دست نبود تا سال ۹۶ که با حکم رییس موسسه اوج به مدیرعاملی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس رسید.
حالا ایشان بر اساس کدام معیار، پس از مدتها غیبت ناگهان از مدیریت تصویر شهر-که از مهمترین مناصب شهرداری است- سر درمیآورد، الله اعلم. آنهم در شهرداری احتمالا اصلاحگرای حال حاضر و با حکم رییس سازمان فرهنگی حال حاضر. آیا قرار بوده، پایگاهی برای طیف منزوی شده احمدی نژادی فراهم شود که قدرتِ از دست رفته را بازیابی کنند؟ آیا قرار بوده حیاط خلوتی برای نیروهای احمدی نژادی تعبیه شود که به سلامتی همگی دوباره دور هم جمع شوند و دوباره فعالیتهای مشعشعشان را با دسترسی به بودجههای کلان شهرداری از سر بگیرند؟
یعنی درمیان اصلاح طلبان و اعتدالیون یک آدم کارآمد نبود که باید از یک مدیر دوران احمدی نژاد استفاده شود که ارزیابی کارنامه مدیریتیاش در خوشبینانه ترین حالت، اصلا نتایج دندانگیری به دست نمیدهد؟ فراجناحی بودن درست، بسیار هم پسندیده. ولی از میان نیروهای متخصص و کارآمد با کارنامه مدیریتی قوی و قابل دفاع. نه هرکسی که بیکار بود یا توصیه شد برداریم در مناصب مهم بنشانیم و اسمش را بگذاریم عملکرد فراجناحی.
در حکم آقای اوحدی برای میرزاخانی آمده است: “نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی….”.
درخواستم از آقای سعید اوحدی این است که درباره کلماتِ این جمله بطور روشن و شفاف برای افکار عمومی توضیح ارائه کنند. شاید ایشان چیزهایی میدانند که ما نمیدانیم.
منبع: روزنامه اعتماد ۱۷ دیماه ۹۷
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- جزییات گروه سینمایی فرهنگ اعلام شد
- دیپلم افتخار جشنواره ارمنستانی برای «دوربین فرانسوی»
- یک خروجِ تاریخی، رهایی بخش و ناگزیر/ درباره سینما پس از شهریور ۱۴۰۱
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری