واقعا در شهرداری تهران خبری شده که ما بیخبریم؟ چه شد که ناگهان محافظه کاران دوران احمدی نژاد، بخش سینمایی شهرداری را در دست گرفتند؟
هاشم میرزاخانی که برای مدیریت تصویر شهر حکم گرفته و حالا هم با حکم جدید، دبیری جشنواره شهر هم به او سپرده شده، سوابق اجراییش از زمان جواد شمقدری شروع میشود که بدون هیچ سابقه موثری، به ریاست هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران رسید. باید فعالان فیلم کوتاه بگویند که دوره مدیریت ایشان در تاریخ انجمن چه جایگاهی دارد. بعد هم با حکم شمقدری قائممقام جشنواره بیست و نهم فجر شد در دوران حضیض آن. ایشان یک حکم دیگر هم دارد؛ مشاور ویژه رییس سازمان سینمایی یعنی جواد شمقدری. تقریبا تمامی احکام ریز و درشت کارنامه ایشان را جواد شمقدری صادر کرده است و مربوط به چهارساله مدیریت شمقدری از سال ۸۸ تا ۹۲ است. تازه ایشان همان موقع هم از مدیران درجه اول شمقدری نبود. بعد از سال ۹۲ خبری از ایشان در دست نبود تا سال ۹۶ که با حکم رییس موسسه اوج به مدیرعاملی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس رسید.
حالا ایشان بر اساس کدام معیار، پس از مدتها غیبت ناگهان از مدیریت تصویر شهر-که از مهمترین مناصب شهرداری است- سر درمیآورد، الله اعلم. آنهم در شهرداری احتمالا اصلاحگرای حال حاضر و با حکم رییس سازمان فرهنگی حال حاضر. آیا قرار بوده، پایگاهی برای طیف منزوی شده احمدی نژادی فراهم شود که قدرتِ از دست رفته را بازیابی کنند؟ آیا قرار بوده حیاط خلوتی برای نیروهای احمدی نژادی تعبیه شود که به سلامتی همگی دوباره دور هم جمع شوند و دوباره فعالیتهای مشعشعشان را با دسترسی به بودجههای کلان شهرداری از سر بگیرند؟
یعنی درمیان اصلاح طلبان و اعتدالیون یک آدم کارآمد نبود که باید از یک مدیر دوران احمدی نژاد استفاده شود که ارزیابی کارنامه مدیریتیاش در خوشبینانه ترین حالت، اصلا نتایج دندانگیری به دست نمیدهد؟ فراجناحی بودن درست، بسیار هم پسندیده. ولی از میان نیروهای متخصص و کارآمد با کارنامه مدیریتی قوی و قابل دفاع. نه هرکسی که بیکار بود یا توصیه شد برداریم در مناصب مهم بنشانیم و اسمش را بگذاریم عملکرد فراجناحی.
در حکم آقای اوحدی برای میرزاخانی آمده است: “نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی….”.
درخواستم از آقای سعید اوحدی این است که درباره کلماتِ این جمله بطور روشن و شفاف برای افکار عمومی توضیح ارائه کنند. شاید ایشان چیزهایی میدانند که ما نمیدانیم.
منبع: روزنامه اعتماد ۱۷ دیماه ۹۷
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- جزییات گروه سینمایی فرهنگ اعلام شد
- دیپلم افتخار جشنواره ارمنستانی برای «دوربین فرانسوی»
- یک خروجِ تاریخی، رهایی بخش و ناگزیر/ درباره سینما پس از شهریور ۱۴۰۱
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش