واقعا در شهرداری تهران خبری شده که ما بیخبریم؟ چه شد که ناگهان محافظه کاران دوران احمدی نژاد، بخش سینمایی شهرداری را در دست گرفتند؟
هاشم میرزاخانی که برای مدیریت تصویر شهر حکم گرفته و حالا هم با حکم جدید، دبیری جشنواره شهر هم به او سپرده شده، سوابق اجراییش از زمان جواد شمقدری شروع میشود که بدون هیچ سابقه موثری، به ریاست هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران رسید. باید فعالان فیلم کوتاه بگویند که دوره مدیریت ایشان در تاریخ انجمن چه جایگاهی دارد. بعد هم با حکم شمقدری قائممقام جشنواره بیست و نهم فجر شد در دوران حضیض آن. ایشان یک حکم دیگر هم دارد؛ مشاور ویژه رییس سازمان سینمایی یعنی جواد شمقدری. تقریبا تمامی احکام ریز و درشت کارنامه ایشان را جواد شمقدری صادر کرده است و مربوط به چهارساله مدیریت شمقدری از سال ۸۸ تا ۹۲ است. تازه ایشان همان موقع هم از مدیران درجه اول شمقدری نبود. بعد از سال ۹۲ خبری از ایشان در دست نبود تا سال ۹۶ که با حکم رییس موسسه اوج به مدیرعاملی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس رسید.
حالا ایشان بر اساس کدام معیار، پس از مدتها غیبت ناگهان از مدیریت تصویر شهر-که از مهمترین مناصب شهرداری است- سر درمیآورد، الله اعلم. آنهم در شهرداری احتمالا اصلاحگرای حال حاضر و با حکم رییس سازمان فرهنگی حال حاضر. آیا قرار بوده، پایگاهی برای طیف منزوی شده احمدی نژادی فراهم شود که قدرتِ از دست رفته را بازیابی کنند؟ آیا قرار بوده حیاط خلوتی برای نیروهای احمدی نژادی تعبیه شود که به سلامتی همگی دوباره دور هم جمع شوند و دوباره فعالیتهای مشعشعشان را با دسترسی به بودجههای کلان شهرداری از سر بگیرند؟
یعنی درمیان اصلاح طلبان و اعتدالیون یک آدم کارآمد نبود که باید از یک مدیر دوران احمدی نژاد استفاده شود که ارزیابی کارنامه مدیریتیاش در خوشبینانه ترین حالت، اصلا نتایج دندانگیری به دست نمیدهد؟ فراجناحی بودن درست، بسیار هم پسندیده. ولی از میان نیروهای متخصص و کارآمد با کارنامه مدیریتی قوی و قابل دفاع. نه هرکسی که بیکار بود یا توصیه شد برداریم در مناصب مهم بنشانیم و اسمش را بگذاریم عملکرد فراجناحی.
در حکم آقای اوحدی برای میرزاخانی آمده است: “نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی….”.
درخواستم از آقای سعید اوحدی این است که درباره کلماتِ این جمله بطور روشن و شفاف برای افکار عمومی توضیح ارائه کنند. شاید ایشان چیزهایی میدانند که ما نمیدانیم.
منبع: روزنامه اعتماد ۱۷ دیماه ۹۷

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- جزییات گروه سینمایی فرهنگ اعلام شد
- دیپلم افتخار جشنواره ارمنستانی برای «دوربین فرانسوی»
- یک خروجِ تاریخی، رهایی بخش و ناگزیر/ درباره سینما پس از شهریور ۱۴۰۱
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم