تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۸:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28520

ایوبیرئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه فروش فیلم‌های سینمایی کشور در ۶ ماه نخست امسال ۱۱۶ میلیارد تومان بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش سینماسینما، حجت‌الله ایوبی عصر امروز در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه مازندران با بیان اینکه نخستین وزارت فرهنگ در سال ۱۹۵۸ در کشور فرانسه تأسیس شد، اظهار کرد: جامعه بدون فرهنگ و هنر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف کالاهای فرهنگی در دنیا به شدت افزایش یافت، افزود: با آن که بسیاری از کشورهای دنیا فاقد سینما هستند اما در سال گذشته بیش از ۷ میلیارد نفر از مردم کره زمین به سینما رفتند.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جهان امروز به فرهنگ و هنر گرایش خاصی دارد و فرهنگ و هنر حرف نخست را در دنیا می‌زند، بیان کرد: برای ایجاد شغل در دنیای صنعت ۱۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز است اما برای ایجاد شغل در دنیای سینما با ۲۰ میلیون تومان هزینه می‌توان شغل ایجاد کرد.

این مسؤول با بیان اینکه در گذشته دانشگاه‌ها نماد جنبش سیاسی بودند، گفت: اما امروز دانشگاه‌های ما در کشورهای مختلف تبدیل به زیست بوم فرهنگی و هنری شده است.

ایوبی تصریح کرد: کشور ما جزء کشورهای پیشکسوت در عرصه معماری است.

وی با اشاره به اینکه هر دانشجویی که بخواهد تولید ملی و ایرانی و اسلامی داشته باشد باید با معماری ایرانی و اسلامی آشنا باشد، اظهار کرد: معماری ایرانی و اسلامی تنها مختص دانشجویان معماری نیست بلکه همه دانشجویان باید با این هنر آشنا باشند.

رئیس سازمان سینمایی هنر خوشنویسی را شناسنامه ملت ایران دانست و با بیان اینکه هنر کتاب در ایران هزار ساله است و ملتی که هنر کتاب دارد یعنی برای دانش ارزش زیادی قائل است،  ادامه داد: کشور ما در هر نمایشی نیز سرآمد کشورهای دیگر است و با تئاتر مردمی متولد شدیم.

این مسؤول با بیان اینکه هر ایرانی به طور متوسط روزانه دو ساعت موسیقی گوش می‌دهد، گفت: باید سعی کنیم موسیقی اصیل ایرانی را عرضه کنیم در غیر این صورت مردم ما به موسیقی غربی روی می‌آورند.

ایوبی با بیان اینکه سینما در ایران قدمت ۱۱۶ ساله دارد، گفت: در حال حاضر هنر سینما وارد هاضمه و فرهنگ چند هزار ساله مردم ایران شد و نتیجه آن سینمایی شد که متفاوت از سینماهای کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به اینکه سینمای کشور ما متفاوت با سینمای هالیوود است، تصریح کرد: از افتخارات ما در هنر سینما کسب سالانه ۳۰۰ جایزه جهانی با ساخت حدود ۱۰۰ فیلم در سال است در حالی که برخی کشورها با ساخت سالانه یک هزار و ۵۰۰ فیلم یک پنجم جوایز ما را نمی‌توانند کسب کنند.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کشور ما با وجود داشتن فرهنگ غنی و انقلاب فرهنگی از لحاظ فرهنگی بسیار عقب مانده از کشورهای دیگر هستیم، تصریح کرد: در کل ایران تنها ۴۵۰ سینما وجود دارد در صورتی که اگر بخواهیم براساس نرم‌های جهانی رفتار کنیم به ازای هر ۱۰ هزار نفر باید یک سالن سینما یعنی هشت هزار سینما در کشور داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه یک هزار شهر کشور ما فاقد سینما هستند، اظهار کرد: اگر بتوانیم در این شهرها سالن سینما احداث کنیم می‌توانیم درآمد زیادی در این زمینه بدست آوریم.

ایوبی با اعلام اینکه درآمد فروش سینما در دولت گذشته سالانه ۲۰ الی ۲۵ میلیارد تومان بود، گفت: این رقم در ۶ ماه نخست امسال ۱۱۵ میلیارد تومان و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بتوانیم ۱۵۰ میلیارد تومان فروش داشته باشیم.

منبع: فارس

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها