تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۷:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 21029

ایوبیرئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰ فیلم در کشور اکران می‌شود، گفت: خروج سینماگران از کشور و پیوستن به شبکه‌های ماهواره‌ایی هرچند جای تاسف دارد، اما یک جریان سازمان یافته نیست.

به گزارش سینماسینما، حجت‌الله ایوبی، شامگاه یکشنبه (۲۷ تیر) در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: تلاش ما این است که بخش خصوصی تولید فیلم در ایران را حمایت کند که در همین راستا، بخش عمده‌ای از فیلم‌های سال گذشته با حمایت‌های غیردولتی ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بنیاد سینمایی فارابی بیش از ۴۵ فیلم را مورد حمایت خود قرار داد، افزود: نگاه عدالت‌محور به تولیدات فیلم داریم و در پروژه‌های تولید فیلم نگاه تهرانی و تقسیم استانی وجود ندارد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: هم‌اکنون ۵۰۰ پرده سینما در کشور وجود دارد، در صورتی که باید سه هزار سالن سینما در کشور داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه در بخش پرده سینمایی از لحاظ شاخص‌های جهانی در فقر مطلق قرار داریم، بیان کرد: تلاش کرده‌ایم بخش خصوصی در این زمینه بیشتر فعال شود، زیرا رونق کلی سینما بر کلیه شهرها تاثیر خواهد گذاشت.

ایوبی با اشاره به اینکه در گذشته حدود ۴۰ الی ۵۰ فیلم در سال در کشور اکران می‌شد، افزود: این رقم هم اکنون به ۱۰۰ فیلم در سال افزایش یافته است.

وی در ادامه اعلام کرد: امسال برای انجمن‌های سینما جوان در سراسر کشور اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و انجمن‌های شهرستان‌ها هم تجهیز می‌شوند.

رئیس سازمان سینمایی همچنین به برگزاری جلساتی برای اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی فجر در استان‌ها اشاره و تصریح کرد: برای سال جاری بنا داریم در پنج الی شش استان کشور فیلم‌های جشنواره فجر را اکران کنیم.

فیلم‌های جشنواره فجر سال جاری در کردستان اکران می‌شوند

وی در ادامه سخنان خود وعده داد که برای سال جاری، فیلم‌های جشنواره فجر در استان کردستان اکران ‌شوند.

ایوبی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، مبنی بر رهاورد سفر یک روزه به استان کردستان عنوان کرد: تجهیز انجمن سینمای جوان استان، کمک به برگزاری جشنواره فیلم کُردی و همچینین اکران فیلم‌های جشنواره فجر از جمله کارهایی است که اجرایی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده پزشکی عباس کیارستمی، فیلمساز فقید کشورمان، بیان کرد: در این مورد کمیته ۳۰ نفره‌ای متشکل از پزشکان حاذق تشکیل شده و وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی به جد پیگیر این قضیه هستند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: برای پیگیری این قضیه جلساتی با حضور خود خانواده کیارستمی برگزار شده است و روز چهارشنبه هفته جاری نیز جلسه ۳۰ نفره‌ای در همین راستا برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در مورد خروج سینماگران از کشور و پیوستن به شبکه‌های ماهواره‌ایی، تصریح کرد: این مسئله هرچند جای تاسف دارد، اما یک جریان سازمان یافته نیست.

ایوبی افزود: در همه جا فرار مغزها از جمله در نخبگان دانشگاهی وجود دارد که امیدواریم یک اراده ملی برای جلوگیری از این کار در کشور شکل بگیرد.

حجت‌الله ایوبی در دیدار با عکاسان و فیلمسازان کردستانی اظهار کرد: سینما در خلاء خلق نمی‌شود و در کشوری که هنر و موسیقی جزئی از ذات مردم است، این هنر موفق‌تر خواهد بود.

وی فرهنگ و هنر ایرانیان را عاملی مهم در موفقیت آنان در عرصه سینما دانست و افزود: فیلمسازان سفیران این فرهنگ و تمدن هستند و سینما نیز خود بخشی لاینفک از زندگی مردم است که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته سینمای ایران دچار بحران بی‌سابقه‌ای شد و تنش زیادی را برای سینماگران به وجود آورد.

وی یکی از علل بی‌توجهی به وضعیت سینمای استان‌ها را تلاش برای از بین بردن فضای مسموم و متشنج سینما دانست و ذکر کرد: در حالی که میزان مخاطبان سینما در کشور به کمتر از ۸ میلیون نفر رسیده بود و بسیاری از سالن‌ها در حال تعطیلی بودند، باور دولت تدبیر و امید به ضرورت سینما موجب انجام تلاش‌های بسیاری برای تغییر این شرایط شد.

ایوبی تجهیز تمام سینماهای کشور به سیستم دیجیتال را نشان دهنده عدالت فرهنگی دانست و افزود: در حالی که در سال‌های گذشته سالانه ۴۰ یا ۵۰ فیلم در کشور تولید و اکران می‌شد، این میزان هم اکنون به بیش از ۱۰۰ فیلم رسیده است.

وی بر رعایت عدالت در ایجاد مدرسه ملی سینما در سراسر کشور تاکید کرد و از ایجاد (VOD) سامانه نمایش درخواستی برای فیلمسازان استان خبر داد.

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: ایجاد این سامانه در استان، علاوه بر اینکه نویدی برای فیلمسازان استان خواهد بود، موجب درآمدزایی زیادی برای این عرصه در استان خواهد شد.

وی به فیلمسازان کردستانی وعده داد که انجمن سینما جوان کردستان را تجهیز کند و برای تولید فیلم در استان بودجه خوبی در نظر گرفته شود.

ایوبی در ادامه برگزاری جشنواره فیلم کُردی را از دیگر اتفاقات خوب در عرصه سینمای کردستان دانست و تاکید کرد: این جشنواره باید درخور شان نام کُرد و کردستان برگزار شود.

وی همچنین از راه‌اندازی سینمای سیار در استان کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم کمک شایانی به فیلمسازان استان خواهد کرد تا بتوانند از این طریق علاوه بر ترویج فرهنگ سینما، فیلم‌های خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

رئیس سازمان سینمایی در پایان یادآور شد: استاندار و سایر مسئولان ذیربط در استان نباید سینما را به عنوان کالایی لوکس و تشریفاتی ببینند، بلکه باید آن را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی استان قرار دهند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها