کیهان در مطلبی نوشت: در ادامه پشیمانی عوامل ایرانی شبکه ضدایرانی «جم»، رامسین کبریتی نیز از ادامه همکاری با این شبکه سر باز زد؛ اوضاع برای این بازیگر به گونهای گذشته که او حالا حتی علاقه ای برای حضور در هیچ شبکه خارجی دیگری را هم ندارد.
اردیبهشت سال ۹۶ بود که یک اتفاق تکان دهنده توجه رسانهها را به سمت شبکه جم، وابسته به سازمان منافقین جلب کرد. این سازمان در یک تسویه حساب درون گروهی، رئیس این شبکه را ترور کرد. اتفاقی که نماد قربانیسازی عوامل این شبکه بود. سعید کریمیان درحالی مشمول حذف فیزیکی این گروهک تروریستی شد که خود زاده پادگان اشرف بود. او پس از اینکه مسئولیت شبکه جم را برعهده گرفت، شروع به عضوگیری از داخل کشورمان کرد تا به این وسیله هم نیروهای این شبکه را تأمین کند و هم این گونه القا شود که هنرمندان، مایل به همکاری با رسانههای داخلی نیستند. اما هنوز مدتی از این جریان نگذشته بود که اخباری از آزار و اذیت زنان در شبکه جم نشر یافت. فساد و روابط خارج از عرف در این شبکه تا حدی بالا گرفت که بسیاری از بازیگران و کارکنان شبکه یا به ایران برگشتند یا به کشور دیگری رفتند و به هر حال اکثریت آنها شبکه جم را رها کردند. یکی از تدوینگران شبکه جم که به ایران برگشته بود اخبار هولناک سیاسی زیادی از این شبکه داشت.
علاوه بر فضای ناسالم این شبکه به ویژه برای زنان، سطح نازل آثاری هم که در شبکه جم تولید و پخش می شدند نیز از دیگر عوامل سرخوردگی عوامل آن بود. به این ترتیب بود که تعداد زیادی از آنهایی که با رویای پیوستن به عرصه جهانی و تبدیل شدن به هنرمندانی بینالمللی به جم آمده بودند، خیلی زود متوجه اشتباه خود شدند و از این باتلاق بیرون آمدند. رابعه اسکویی، پردیس افکاری، چکامه چمن ماه، مهدی مظلومی و … ازجمله چهره هایی بودند که از این شبکه جدا شدند.
رامسین کبریتی، هم از جمله افرادی بود که فریب وعده های دست اندرکاران «جم» را خورد و در سال ۹۵ برای بازی در سریالهای این شبکه به ترکیه رفت، حالا دست از پا درازتر از این شبکه جدا شده است. اما در شبکه جم اوضاع به گونهای گذشته که او نه تنها از همکاری با این شبکه پشیمان است که حتی دیگر علاقهای به همکاری با سایر شبکههای خارجی هم ندارد. به طوری که در گفت وگو با راه دانا گفته که «همان شبکه جم برای هفت پشتم کافی بود و دیگر حاضر نیستم با هیچ شبکه ماهواره ای فعالیت داشته باشم، اما اگر پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی داشته باشم و آن هم به شرط این که هیچ مشکل و ممنوعیتی در پی نداشته باشد کار می کنم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شکایت تهیهکننده «قورباغه» از ۲ شبکه ماهوارهای/ عاملان در ایران هستند
- بازبخش فصل اول “ستایش” در پی جدا شدن رامسین کبریتی از شبکه جم
- یادداشتی کوتاه برای غصه خوردن/ خردک شرری هست هنوز؟
- سخنان محمود گبرلو درباره برنامههای تلویزیون/ صداوسیما مانند شبکه «جم» شده است
- ادامه حواشی حضور کارمند شبکه جم در «پایتخت»/ حذف نام بازیگر از تیتراژ + عکس
- بازی همکارِ زنِ شبکه جِم در «پایتخت ۵»
- عزتالله ضرغامی: رابعه اسکویی دچار سوءتفاهم شده بود
- انتقاد روزنامه جوان از نقش شبکه جم در شهرت بازیگران ترکیهای در ایران
- اعتراض یک کارگردان به پخش بیاجازه فیلمش از یک شبکه ماهوارهای
- مهدی مظلومی از جم جدا شد/ به ایران برمیگردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم
- شیوه جدید شبکه «جم» برای تبلیغ فیلمهای ایرانی/«جم» با تاکتیک جدید آمد
- واکنش عوامل فیلم مهران مدیری به پخش تیزرهای این فیلم از شبکه GEM
- واکنش کیهان به اهانت شبکه «من و تو» به مهران مدیری
- اختصاصی سینماسینما/ GEM که سرابی بود و بس!/ هنرمندانی که بازگشت به ایران را ترجیح دادند
- سخنگوی وزارت خارجه: از دولت ترکیه پیگیر موضوع کشتهشدن رییس شبکه جم هستیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





