افسانه بایگان گفت: از بین شخصیت های کتاب ها خیلی دوست داشتم در نمایش کتاب «سووشون» سیمین دانشور بازی کنم که این اتفاق در تئاتر برایم افتاد و در نقش زری سوشون بازی کردم.
به گزارش سینماسینما، افسانه بایگان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» با اشاره به تاثیرگذاری قصه بر مخاطب گفت: قصه بهترین قالب یرای گفتن حقیقت است. ساعت ها و سال ها کنفرانس و سمینار در نهایت از خاطر می رود اما به محض اینکه هر مکتب معرفتی حقیقتی را در قالب قصه بیان کرده آن مطلب به دل مخاطب نشسته و قرن ها ماندگار شده. مانند قرآن مجید، مثنوی معنوی، بوستان سعدی همه آگاهانه در قالب قصه بیان شده اند و قرن هاست که ماندگارند.
وی افزود: از بین شخصیت های کتاب ها خیلی دوست داشتم در نمایش کتاب «سووشون» سیمین دانشور بازی کنم که این اتفاق در تئاتر برایم افتاد و در نقش زری سوشون بازی کردم.
این بازیگر درباره تاثیرپذیری کودکان از والدین گفت: ما در منزل خیلی مطالعه می کنیم و کلا موضوع کتاب همیشه در منزل ما وجود داشته و دارد و به همین خاطر فرزندم بسیار به مطالعه و کتاب علاقهمند شده و اهمیت می دهد. بچه ها باید تاثیر کتاب خوانی را در والدین ببینند تا کتاب خوان شوند.
بایگان با اشاره به اهمیت کتاب خوانی گفت: کتاب خواندن ابعاد ذهنی انسان را کاملا تغییر می دهد. انسان به لطف کتاب می تواند با چکیده عمر و ذهن یک انسان فرهیخته در هرمکان و هر زمانی چه گذشته و چه حال آشنا شود. به لطف کتاب می توان با دنیاها و ماجراهای متفاوت آشنا شد و زندگی کرد که پایانی برای آن نیست و همچنین دایره افکار انسان بسیار گسترده می شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- هشداری درباره میراث سیمین دانشور
- «مریم و میتیل»؛ پیوند رویا و زندگی/ سینمای کودکان و نوجوانان ایران
- در راه که میآمدی سحر را ندیدی؟
- ثبت زندگینامه «افسانه بایگان» در موزه سینما + ویدئو
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی / گزارش تصویری
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی برگزار شد/ گرجستانی در کنار منوچهر حامدی به خاک سپرده شد
- اجرای یک نمایش مستند درباره سیمین دانشور و هرتا مولر
- ادعای افسانه بایگان درباره یک کلیپ
- نقش امام خمینی در سانسور نشدن نقش افسانه بایگان در «سربداران»
- ماجراهای تبریز به روایت «روزهای بیقراری۲»
- تصویربرداری سریال نوروزی شبکه ۲ تمام شد/ عوامل از کیش برگشتند
- مجموعه بازیگران «تعطیلات رویایی» تکمیل شد/ رضا یزدانی در سریال نوروزی
- «تعطیلات رویایی» به کیش رسید/ ادامه تصویربرداری سریال نوروزی
- سریال نوروزی شبکه ۲ کلید خورد/ افسانه بایگان در «افتادهها»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





