بازیگر فیلمهای هالیوودی از هالیوود خواست تا بیشتر از چهرههای خلاق سیاهپوست بهره بگیرد و داستانهایی درباره زندگی آنها بسازد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، مایکل بی. جردن بازیگر سیاهپوست که در تظاهرات همبستگی با جنبش سیاهپوستان که روز شنبه در مرکز شهر لسآنجلس برگزار شد شرکت کرده بود، به ایراد سخنرانی پرداخت.
این بازیگر در سخنانش به مسایلی چون خشونت وحشیانه پلیس آمریکا، صنعت سرگرمی و نابرابریها پرداخت.
جردن گفت: خواست من این است که روی کادر سیاه هم سرمایهگذاری شود. من از همه قدرتم برای ایجاد تنوع استفاده میکنم اما وقت این رسیده که استودیوها و آژانسها و همه این ساختمانهایی که ما در برابرشان ایستادهایم هم همین کار را انجام دهند.
تظاهرات شنبه که توسط ۴ آژانس بزرگ برگزار شد، در برابر ساختمان ایسیآم برگزار شد و هزاران نفر از مردم لسآنجلس را برای اعتراض به قتل جورج فلوید توسط پلیس به خیابان آورد.
جردن در سخنانش افزود: شما سال ۲۰۲۰ به یک برابری جنسیتی ۵۰/۵۰ متعهد شدید. اما چالش متعهد شدن برای استخدام یک سیاهپوست چیست؟ یعنی تولید محتوای سیاه به مدیریت مدیران سیاه و مشاوران سیاه. آیا از روایت داستانهای ما هم خوب حمایت میکنید؟ بگذارید مکتوبات خودمان را رو بیاوریم. فرهنگ سیاه، ورزشها، فرهنگ کمدی که شماها این همه دوستش دارید. ما از هر نظر با تبعیض برخورد کردهایم. آیا شما میتوانید به خلق برندهای سیاه، شرکتها، رهبران فرهنگی و سازمانی سیاه کمک کنید؟
اولین نقشآفرینی تاثیرگذار جردن در فیلم «ایستگاه فروتویل» به عنوان اولین تجربه کارگردانی رایان کوگلر در سال ۲۰۱۳ بود. این فیلم ماجرایی را که به کشته شدن اسکار گرانت یک مرد جوان آفریقایی-آمریکایی به دست پلیس در سال ۲۰۰۸ منجر میشود، روایت میکرد. فیلم موفق به کسب جایزه بزرگ داوری و جایزه مخاطبان از جشنواره فیلم ساندنس شد.
این بازیگر همچنین به ضرورت رای دادن امسال تاکید کرد و گفت: باید رای بدهیم. رای دادن هرگز مهمتر از امروز نبوده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
- کارگردان «پدرخوانده» در پیادهروی مشاهیر هالیوود ستارهدار شد
- پایان محدودیتهای سینمایی در هالیوود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





