با وضع پروتکلهای جدید فیلمبرداری برای دوران پس از کرونا، هند به از سر گیری کارها فکر میکند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، انجمن تهیهکنندگان هند پروتکلهای جدیدی منتشر کرد که برای فیلمبرداری فیلم در دوران پس از کرونا باید مورد نظر قرار بگیرند.
این سند ۳۷ صفحهای بر مواردی چون ضرورت شستن دستها، استفاده از ماسک سه لایه و دستکش، خودداری از دست دادن و استفاده از سیگار مشترک تاکید دارد و قید شده که فاصله ۲ متری باید در هنگام ساخت فیلم رعایت شود.
در این پروتکل مقررات مربوط به تمرینها هم قید شده و اینکه چگونه در هر تیم باید یک یا دو نفر به عنوان «آنتی کووید بوی» در دسترس باشند تا همه چیز را فراهم کنند. در عین حال ۲ پزشک و یک پرستار نیز باید در سه ماه اول فیلمبرداری پس از کرونا، در گروه حضور داشته باشند. یک آمبولانس هم باید همیشه آماده باشد.

در این سند یادآوری شده که اگر کاری را میتوان از خانه انجام داد بهتر است که حتماً از خانه انجام شود.
در عین حال یک نظرسنجی که در ۵۸ شهر هند انجام شده نشان میدهد ۲۸ درصد مخاطبان سینماها آماده هستند تا با بازگشایی سینماها، به تماشای فیلم بروند. ۴۷ درصد هم گفتهاند دو سه هفتهای صبر میکنند و ۱۹ درصد گفتهاند تا دو یا سه ماه دیگر سینما نمیروند.
در وبیناری (سمینار آنلاین) که هفته پیش در باره ایجاد اعتماد در مخاطبان برگزار شد نیز اقدامات بهداشتی که باید سینماها پس از بازگشایی به آن مبادرت کنند توضیح داده شد.
با این حال مدیرعامل گروه بزرگ سرگرمی «رلاینس» گفته است کمپانی وی تا فصل آخر سال ۲۰۲۰ منتظر میماند تا فیلمهای پرفروشش مانند «سوریاوانشی» با بازی آکشی کومار و «۸۳» با بازی رنور سینگ را به سینماها ببرد.
در همین باره گفته شد احتمالاً تا هفته آخر ژوئن یا اوایل جولای (اواسط تیر) کار تولید فیلم در ابعاد کوچکتر از سر گرفته شود.
در همین حال به گفته منابع داخلی هند دیروز آکشی کومار و آر بالکی فیلمساز کمپینی تبلیغاتی را برای تاکید بر مسئولیتهای پس از کرونا شروع کردند تا ضرورتهای تولید و رعایت اصول سلامت پس از این دوران را یادآوری کنند.
در هندوستان که بخش حمل و نقل داخلی از دیروز (دوشنبه) شروع به کار کرده ۱۳۹ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و طبق آمار رسمی وزارت بهداشت از این میان ۴۰۲۱ نفر جان باختهاند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





