«اسدالله نیکنژاد» کارگردانی است که سالها پیش به هالیوود رفته و در آنجا کار فیلمسازی را در ردههای مختلف پیگیری کرده است. به گزارش سینماسینما، بخش هایی از حرف هایش را درباره سینما و فیلمسازی در زیر بخوانید.
_ فقط در اینجاست که با حاشیهسازی و جنجال درباره یک سریال یا یک فیلم سینماسی شکست خورده آن را موفق نشان میدهیم یا بر عکس سریال و فیلمی که میتواند موفق باشد را زمین میکوبیم.
_در ایران شکست کارگردان معنی ندارد. یعنی فیلمش نمیفروشد ولی چهار دوست مطبوعاتیاش از او حمایت میکنند و به همین دلیل شکستش به چشم نمیآید.
_ در سینمای معتبر اگر مردم از کار یک کارگردان خوششان نیاید، ادامه کار برای آن فرد مشکل خواهد شد. باید کنار برود. دلیلش این است که اینجا مردم، میزان سنجش ما نیستند! یعنی برای مردم، کار تولید نمیکنیم بلکه میزان برای ما ارتباطات ماست، نه سلیقه تماشاگر!
_ من و دوستی با اسفندیار رحیم مشایی؟ واقعاً دوست دارم بدانم سرچشمه این حرفها چه کسانی بودهاند؟! پاسخ این شایعات را بارها دادهام و تعجب میکنم دوباره پرسیده میشود.
_ از این واژه فیلم و سریال مستهجن به شدت متنفرم. یک سایت این خبر را درج کرد و مدارکش هم موجود است. از آنها به دادگاه شکایت کردم که به جرم نشر اکاذیب محکوم هم شدند. سایت و روزنامهشان هم بسته شد.
_ چند جوان به دادگاه آمده بودند. با خودم گفتم این حرفها نمیتواند کار این جوانها باشد! به آنها گفتم بگویید چه فردی پشت شما بوده تا رضایت بدهم. آنها اعلام کردند که چهارنفر به دنبال بدنام کردن من بوده و نام آن افراد در دادگاه برده شد. متأسفانه نام آن افراد را امروز در همه جا میشنوید و بنده هم در کمین نشستهام تا روز موعد اسامیشان را افشاء کنم.
_ من در هالیوود هیچ فیلم و سریال غیرمتعارفی با جامعه آمریکایی تولید نکردم چون اگر چنین چیزی بود، اولا هرگز پخش از شبکههای معتبر آمریکا انجام نمیشد و دوما امروز روبهروی شما برای گفتوگو ننشسته بودم! حسادت در بعضی افراد آنان را به یک قاتل تبدیل میکند.
_نزدیک به هفتاد درصد فیلمبرداری فیلم «لاله» تمام شده و تنها صحنههای پیست باقی مانده که وقتی دولت عوض شد، شبانه پیستی را که ساختیم تخریب و پروژه را تعطیل کردند. به گفته خودشان نزدیک به هفت میلیارد از پول ملت را خواباندهاند و متأسفانه فقط من هستم که میپرسم این پول کجا رفته و چرا نمیگذارید پول ملت به نتیجه بنشیند؟
_درباره «لاله» مزخرف زیاد گفته و شنیده میشود. ولی واقعیت یک روی بیشتر ندارد. دو سالونیم است که با لبخند میگویند موافق راهاندازی دوباره پروژه هستند، ولی مدتی است که عنوان میکنند پول ندارند.
_ شنیده بودم فیلمنامههای دفاع مقدسی چند اصلاحیه میخورند اما فیلمنامه من که در هالیوود نوشته شده، هیچ اصلاحیهای از وزارت ارشاد نخورده.
منبع : هفته نامه تماشاگران امروز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- مهر آمد، سینما هم میآید؟!
- سینمای ایران در دهه آینده/ به مناسبت روز ملی سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





