سیامین دوره بخش فیلم کوتاه جشنواره لوکارنو برای مقابله با شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، بخش فیلم کوتاه فستیوال فیلم لوکارنو که «پاردی دی دومانی» نام دارد، امسال در حالی که سیامین سالگرد خود را جشن میگیرد، آنلاین برگزار میشود.
این بخش بین روزهای پنجم و پانزدهم آگوست (۱۵ تا ۲۵ مرداد) در دسترس مخاطبان قرار میگیرد و شمار بینندگان هر فیلم به ۱۵۹۰ نفر محدود شده است. این تعداد افرادی است که میتوانند هر سال به صورت حضوری نمایش فیلمهای کوتاه لوکارنو را تماشا کنند. هر فیلم دربرگیرنده مطالب اضافه شده از جمله مکالمه با کارگردانها هم خواهد بود.
فستیوال همراه شرکای خود همچنین در تلاش است تا بتواند فیلمهای کوتاه را در سالنهای سینمای سوییس به نمایش بگذارد.
مثل همیشه، فیلمهایی که در بخش رقابتی فیلم کوتاه لوکارنو شرکت میکنند برای دریافت چهار جایزه اصلی پاردینی و مجموعهای از جوایز دیگر رقابت خواهند کرد.
لیلی هینستین مدیر هنری فستیوال گفت: «حس کردیم فستیوال در موقعیتی قرار دارد که یک کمک عملی چشمگیر در راستای فیلم کوتاه که به منزله آزمایشگاه خلاقانه خارقالعادهای است، انجام دهد. با توجه به روحیه آرمانگرایانه معروف لوکارنو، ما تصمیم گرفت به مفهوم اوریجینال اینترنت به عنوان فضای به اشتراکگذاری دانش بدون مرز یا سلسله مراتب بازگردیم. با آنلاین کردن رقابت پاردی دی دومانی ما در کنار فیلمسازان سعی میکنیم تجربهای خاص و معنادار در تاریخچه این فستیوال خلق کنیم».
کمیته انتخابی پاردی دی دومانی که از تیزیان بوچی، لیز هارکمن، استفان ایوانچیچ و شارلوت کورچت تشکیل شده اعلام کرد: «هدف ما این است که این دوره از فستیوال تجربهای خاص برای فیلمسازان و مخاطبان باشد. ما فرصتهای مختلفی فراتر از بخش رقابتی ارایه میکنیم تا هر فیلم پلتفرم و مکانی در تاریخچه فستیوال داشته باشد. امیدواریم این لحظه خاص به ما اجازه دهد به مخاطبان گستردهتری در سراسر جامعه سینمای بینالمللی دسترسی پیدا کنیم».
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شاهرخ خان از جشنواره فیلم لوکارنو جایزه میگیرد
- معرفی برندگان جشنواره لوکارنو/ یوزپلنگ طلایی به کارگردان ایرانی رسید
- تجلیل جشنواره لوکارنو از تسای مینگ لیانگ
- مت دیلون جایزه لوکارنو را دریافت کرد/ هنوز خیلی کار دارم
- خبرهایی از جشنواره لوکارنو/ شهرام مکری داور بخش عملکرد اول شد
- معرفی برندگان لوکارنو ۲۰۲۱/ پلنگ طلا برای نخستین بار به اندونزی رفت
- جشنواره لوکارنو از بازیگر فرانسوی تجلیل میکند
- توجه جشنواره لوکارنو به فیلم کوتاه/ کشف صداهای جدید
- سینماسینما/ تاریخ قطعی برگزاری جشنواره کن مشخص شد
- سینماسینما/ خبرهایی از هفتادوچهارمین جشنواره لوکارنو
- سینماسینما/ معرفی مدیر جدید جشنواره لوکارنو
- جوایز اصلی لوکارنو به کارگردانان زن رسید
- اختصاصی/ گفتوگو با کارگردان «زرد خالدار»، راه یافته به جشنواره لوکارنو/ این «خالهای زرد رنگ» وسوسهانگیز
- اختصاصی/ نمایش دو فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره لوکارنو/ جزئیاتی از بخش فیلم کوتاه این جشنواره
- نسیم تغییر در جشنواره فیلم برلین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





