جوایز یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران با نام ایسفا اهدا شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از سایت تخصصی ایسفا، عصر روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت، مراسم اهدای جوایز یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران با نام ایسفا در سالن سیف الله داد خانه سینما به دبیری علیرضا قاسمی برگزار شد.
اجرای مراسم پایانی این دوره که برخلاف دورههای پیشین و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و از صفحه رسمی ایسفا در اینستاگرام و وبسایت ودیو پخش میشد، بر عهده بابک کریمی، بازیگر سینمای ایران بود که برگزیدگان آن به شرح زیر معرفی شدند:
بهترین طراحی صحنه
تندیس ایسفا برای بهترین طراح صحنه به فراز مدیری، برای فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» اهدا شد.
بهترین صدا
تندیس ایسفا در بخش بهترین صدای فیلم به رامین ابوالصدق و رشید دانشمند صداگذار و صدابردار فیلم کوتاه «زوزهمرد» تعلق گرفت.
بهترین موسیقی تالیفی
تندیس ایسفا در بخش بهترین موسیقی تالیفی اهدا شد به سالار محمد اصغری برای فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار»
بهترین بازیگری
تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری به مهدی حسینینیا برای بازی در فیلم کوتاه «بیریختی» اهدا شد.
بهترین تدوین
تندیس ایسفا برای بهترین تدوین به اسماعیل علیزاده برای تدوین فیلم کوتاه «بیریختی» تعلق گرفت.
بهترین فیلمبرداری
تندیس ایسفا بهترین فیلمبرداری به سروش علیزاده برای فیلمبرداری فیلم «اسب سفید بالدار» اهدا شد.
بهترین فیلمنامه اقتباسی
در این بخش علی عزیزی تندیس ایسفا را برای فیلم کوتاه «اشغال» از آن خود کرد.
بهترین فیلمنامه تالیفی
تندیس ایسفا برای بهترین فیلمنامه تالیفی به صورت مشترک به مریم اسمیخانی و وحید حسنزاده برای فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» اهدا شد.
بهترین کارگردانی تجربی
تندیس ایسفا برای بهترین کارگردانی تجربی به پیام رضایی برای فیلم «به سبک زمین» تعلق گرفت.
بهترین کارگردانی داستانی
تندیس بهترین کارگردانی داستانی به مهیار ماندگار برای فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» تعلق گرفت.
بهترین فیلم
تندیس ایسفا برای بهترین فیلم کوتاه به حمیدرضا زبیر و مهیار ماندگار برای فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» تعلق گرفت.
نشان ایسفا به داریوش مهرجویی اعطا شد
همچنین در یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران نشان ایسفا به داریوش مهرجویی کارگردان سینما اهدا شد.
در متن لوحی که به همراه این نشان به این فیلمساز تقدیم شد، آمده است: «جناب آقای داریوش مهرجویی، شما با حضورتان به سینمای ایران اعتبار دیگری بخشیدید و بر پرده نقرهای نقش و نگار تازهای زدید.
نگاه ریزبین خود را به دل جامعه بردید و آینه تمامنمای مردم این سرزمین شدید. فیلمهایتان در جانمان نقش بستند و شخصیتهایتان بخشی از زندگی ما شدند، گویی آنها را زیستهایم پس همچون پارهای از وجودمان دوستشان میداریم. حضور مستمر و مداوم شما در عرصه فیلمسازی، علیرغم همه ناملایمات و بیمهریها بزرگترین آموزه برای تمام نسلهاست».
نشان ایسفا یک جام جهان نماست که با دو ورقه برنز و با خط میخی تزئین شده و برگرفته از منشور ملل کورش است و هر سال در مراسم پایانی جوایز ایسفا، به یکی از مفاخر سینمای ایران اهدا میشود.
پیش از این نشان ایسفا به سینماگرانی همچون عبّاس کیارستمی، ناصر تقوایی، رخشان بنیاعتماد، کیانوش عیاری، بهرام بیضایی، خسرو سینایی، امیر نادری، سهراب شهیدثالث و پرویز کیمیاوی اهدا شده است.
داریوش مهرجویی از فیلمسازان و پیشگامان موج نوی سینمای ایران و خالق آثار ماندگاری چون «گاو»، «هامون» و… است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- خوانشی از نخستین فیلم ناصر تقوایی/ در ستایش سکوت و انزوا
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- اولیای دم مرحوم مهرجویی و محمدیفر از حکم قصاص گذشت کردند
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- همصدایی چهرههای مهم فرهنگی و اجتماعی با فرزندان مهرجویی
- واکنش مونا مهرجویی به حکم پرونده قتل والدینش؛ ما درخواست اعدام نداریم
- رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: تایید حکم قصاص برای قاتل مهرجویی و محمدیفر
- درنگی بر خارج از متنِ «هامون»/ مهم است این چیزها را بدانیم؟
- «در سرزمین برادران» در فرانسه اکران میشود
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





