اعتراض به رفتار فراقانونی
حوزه هنری از ابتدای سال تاکنون دو فیلم «مادر قلباتمی» و «اکسیدان» را تحریم کرده. «مادر قلباتمی» بعد از مدتها کشوقوس به اکران عمومی رسید و توانست در روزهای ابتدایی اکران توجه بسیاری را به خود جلب کند؛ اما تحریم حوزه هنری «شورایعالی تهیهکنندگان سینما» را بر آن داشت تا بیانیهای منتشر کنند و به رفتار فراقانونی حوزه اعتراض کنند و در مقابل چنین رویهای از شورای صنفی نمایش خواست تا دستکم بهطور نمادین تعدادی از سالنهای نمایش حوزه هنری را تا زمان اصلاح رفتار آن نهاد، کلا از سینمای ایران محروم کند تا دستکم مدیران حوزه هنری طعم تلخ محرومیت را برای زمانی کوتاه بچشند. حمید فرخنژاد، بازیگر، هم درباره تحریم فیلمها از سوی حوزه هنری نوشت: «این هرجومرج مدیریتی و این دولت خودمختار حوزه هنری و این ده، ۴۰ کدخدا، از این آقایون بپرسین چند چندین با خودتون؟!».
تحریمها اثر ندارد
درحالیکه بسیاری از چهرههای سینمایی به این رفتار حوزه هنری انتقاد کردهاند، حوزه بدون گذاشتن هیچ وقعی به این انتقادها، تاکنون هیچ توضیحی نیز دراینباره ارائه نداده است. سال ۹۴ شماری از فیلمسازان در گفتوگو با «شرق» بحث «تحریم در برابر تحریم»را برای مقابله با کارشکنیهای حوزه هنری پیشنهاد دادند. در این مدت البته جایگاه وزارت ارشاد هم مورد نقد قرار گرفته و بسیاری از سینماگران معتقدند مسئولان وزارت ارشاد باید مقابل این اتفاق غیرقانونی بایستند. از طرف دیگر شورای صنفی نمایش نیز باید پاسخی در مقابل تحریمهای حوزه داشته باشد.
منبع : شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اجل معلق»؛ میان زمین و آسمان
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- زنگ تفریح یک فیلمساز چیرهدست/ نگاهی به فیلم «ویلای ساحلی»
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری چه زمانی اکران میشود؟
- آغاز چالشها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران
- اولین عکس و اطلاعات سریال «دفتر یادداشت» رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده





