«بدون قرار قبلی»، پنجمین اثر سینمایی بهروز شعیبی در دانشگاه مولتی مدیا مالزی نمایش داده شد.
به گزارش سینماسینما، روز گذشته، پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ مصادف با ۲۹ فوریه ۲۰۲۴، فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» با حضور بهروز شعیبی، کارگردان این اثر، در دانشگاه مولتی مدیا مالزی در خلال برگزاری دومین جشنواره فیلم های ایرانی در مالزی، به نمایش درآمد.
پس از نمایش فیلم که با استقبال اعضای هیات علمی دانشکده هنرهای سینمایی و دانشجویان رشتههای هنر و سینما و همچنین چند تن از کارگردانان و استادان این دانشگاه، جلسه نقد و بررسی برگزار شد و حاضران در این جلسه با بهروز شعیبی به پرسش و پاسخ درباره این فیلم و البته سینمای ایران پرداختند.
بهروز شعیبی در بخشی از صحتهای خود با تاکید بر ظرفیتهای سینما برای گفتگو و انتقال پیامهای انسانی، عنوان کرد: در روزگاری هستیم که با وجود اخبار و اتفاقاتی که در کشورهای مختلف دنیا شاهد آن هستیم و باعث ناامیدی انسان امروز شده است، «امید» مهمترین دلیل برای زندگی به شمار میرود و من به عنوان یک سینماگر تلاش دارم بخشهای خوب زندگی را نشان دهم و قطعا سینما ابزاری است که من میتوانم با آن، امید را به دیگران منتقل کنم.
شعیبی با اشاره به فرهنگ مشترک دو کشور ایران و مالزی از استقبال مردم مالزی تشکر کرد و در پاسخ به پرسشهای دانشجویان درباره فعال بودن شخصیت زنان در فیلمهای همچون «دهلیز»، «دارکوب» و «بدونقرارقبلی» پاسخ داد: روابط انسانی برای من اهمیت دارد و در درام به پرداختن به روابط انسانی قائل هستم و با توجه به جایگاه زنان و اینکه نمود زیبای احساسات انسان را می توان در زنان یافت، زنان در آثار من جایگاه ویژهای دارند و معتقدم که قهرمان زن در قصه باعث عمق و همذاتپنداری بیشتر برای مخاطب میشود.
دومین جشنواره فیلمهای ایرانی در مالزی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موسسه شرق و غرب آسیا (ASIAWE) در مالزی، از ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ و با استقبال علاقهمندان به فرهنگ و هنر ایران در سالن سینمای گلدن اسکرین میدولی کوالالامپور آغاز به کار کرده است و قرار است که شش اثر سینمایی «هناس» ساخته حسین دارابی، «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری، «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار، «امروز» ساخته رضا میرکریمی، «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمیکیا و «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در سینماهای سه شهر کوالالامپور، پوتراجایا و پینانگ از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه به نمایش گذاشته شوند.
عبدالرضا عالمی دبیر اجرایی این رویداد و مدیر موسسه مطالعاتی پژوهشی شرق و غرب آسیا درباره برگزاری این دوره توضیح داده است: این دومین دوره از جشنواره فیلمهای ایرانی در مالزی است، که با درخواست سینماگران و تماشاگران مالزیایی برنامهریزی شده است و با یک وقفه چند ساله بعد از سال ۲۰۱۸ برگزار میشود، که البته با همت حبیبرضا ارزانی رایزن فرهنگی و سفارت ایران در مالزی برگزار شد و جا دارد از حامیان این هفته فیلم؛ سینماهای گلدی اسکرین مالزی، سینما آنلاین مالزی، مرکز توسعه همکاریهای سینمایی مالزی با حمایت آژانس مسافرتی Better Booking، رستوران کابل دربار و آژانس مسافرتی Pearl Island Holiday که برای برگزاری این هفته فیلم سپاسگزاری کرد.
لازم به ذکر است، اولین دوره این جشنواره با اکران ۶ فیلم و با حضور کارگردانان و بازیگران ایرانی در روزهای ۱۶ تا ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به مدت ۱۱ روز در سه شهر مالزی برگزار شده بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بهروز شعیبی: ما هیچ تیتری برای ممنوعیت نگذاشتیم/ «بدون چالش بودن فیلمها» اتفاق خوبی برای جشنواره نیست
- بهروز شعیبی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- آیین بزرگداشت احترام برومند برگزار شد/ حواستان به هنرمندانی که نیستند، باشد
- بهروزشعیبی: فرهادی و مهرجویی سینمای اجتماعی را به یک قشر خاص محدود نکردند
- اکران «آغوش باز» همزمان با روز ملی سینما
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- تضاد معنایی و ساختاری/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- آنچه اصل است، عشق است/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- دو جایزه جشنواره کازان برای «بدون قرار قبلی»
- راهیابی «بدون قرار قبلی» به دو جشنواره خارجی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





