تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۸:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 21857

 

کیمیاویمحمد تاجیک : این روزها فیلم ایران سرای من است ساخته پرویز کیمیاوی پس از ۱۷ سال در گروه هنر و تجربه اکران شده است .

به گزارش سینما سینما ،در سالهای اخیر ،تعدادی از سینماگران مطرح به اظهار نظر درباره پرویز کیمیاوی و سینمایش پرداخته اند.

/تقوایی: ما به اندازه کیارستمی به کیمیاوی امید بسته بودیم/

ناصر تقوایی در شهریور سال ۸۹ در اظهار نظری در جشن فیلم کوتاه درباره پرویز کیمیاوی گفته است : خیلی دلم می‌خواست امشب پرویز کیمیاوی هم در کنار ما بود چرا که می‌دانم از سفر آمده و امیدوارم طی مدتی که ایران است تجلیلی هم به او اختصاص داده شود یا اصلا شرایطی فراهم شود که او از ایران نرود. ما به اندازه‌ی عباس کیارستمی بر روی او هم امید بسته بودیم اما به هر حال کار او هم با وقفه مواجه شد.

 

/علیرضا داود نژاد : من خیلی دوست دارم که فیلم ایران سرای من است را ببینم /
پرویز کیمیاوی کجاست ؟این سوالی است که ۱۰سال پیش علیرضا دادوونژاد کار گردان پیش کسوت سینمای ایران پرسیده و درادامه گفته بود :پرویز کیمیاوی،یک درخشش غیر منتظره در سینمای ایران بود ولی هم اکنون چندان خبری از او در سینمای ایران نیست.من خیلی دوست دارم که فیلم ایران سرای من است را ببینم .کارگردان فیلم نیاز دوباره این سوالها را مطرح کرد که کیمیاوی کجاست؟ چرا فیلم نمی‌سازد؟ او که در سالهای قبل از انقلاب فیلم موفق مغولها را ساخت و چشم انداز تازه‌ای از سینما ترسیم کرد فیلمش چه شد؟

/پوراحمد :پرویز کیمیاوی کارهایش درخشان است اما متاسفانه فراموش شده/

کیومرث پور احمد نیز از جمله کارگردانانی است که به اظهار نظر درباره پرویز کیمیاوی پرداخته است . پوراحمد گفته است  :اگر کسی بگوید سینمای ایران دارد می میرد می گویم که حرف بی ربطی است. کسانی مثل شهرام مکری، مجید برزگر، هومن سیدی و ابراهیم ابراهیمیان و امیر ثقفی و خیلی های دیگر هستند که ستایش انگیز هستند. فیلم شهرام مکری مرا شگفت زده کرد، شش یا هفت بار فیلم «ماهی و گربه» را دیدم. چند بار «پرویز» مجید برزگر را دیدم. من فیلمساز متوسطی هستم که سعی می کنم خودم را به بالای متوسط ارتقا بدهم. فیلمساز درجه یک، کسی مثل اصغر فرهادی است که پنج فیلم ساخته و همه شان شاهکار است. یا سهراب شهیدثالث و پرویز کیمیاوی است که کارهای شان درخشان است و پیشگام هستند. پرویز کیمیاوی فراموش شده و گوشه ای در پاریس نشسته است یا بهرام بیضایی که «رگبار» و «مسافران » او شاهکار هستند.(گفت وگو با زینب کاظم خواه در روزنامه اعتماد .۱۷بهمن۹۴ )

/گلشیفته فراهانی :دوست دارم با بیضایی وکیمیاوی کار کنم/

گلشیفته فراهانی در فروردین سال ۹۰در اظهار نظری گفته است  :من خیلی دوست داشتم با آقای پرویز کیمیاوی کار کنم. که ایشان هم الان در ایران نیستند و در پاریس هستند. ایشان از بزرگ مردان سینمای ما هستند و واقعا بد است برای سینمای ما که قدر ایشان را نشناختند و ندانستند و ایشان الان در پاریس ساکن اند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها