تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۱۱:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28871

هنر و تجربهاین شماره در ۱۷۹ صفحه، به نقد فیلم‌های اکران شده در گروه هنروتجربه، گزارش‌های مختلفی از جلسات نقد و بررسی، آیین دیدار با عوامل فیلم‌ها و مسائل مربوط به این گروه سینمایی می‌پردازد.

به گزارش سینماسینما، این شماره از ماهنامه هنروتجربه با تصویری از سه سینماگر جوان این گروه وحید وکیلی‌فر، علیرضا رسولی‌نژاد و علی کریم روی جلد منتشر شده است. در ابتدا چهار یادداشت کوتاه در قالب حرف اول از مصطفی آ‌ل‌احمد فیلم‌ساز مستند و داستانی، علیرضا رسولی‌نژاد فیلم‌ساز و مدیرمسئول فصلنامه فیلم‌خانه، ارسیا تقوا منتقد سینما و وحید وکیلی‌فر فیلم‌ساز به چاپ رسیده است.

در این شماره از ماهنامه هنروتجربه ۱۸ نقد درباره ۱۱ فیلم به چاپ رسیده است. نقدهای نیوشا صدر و عباس رزیجی درباره فیلم «آی آدم‌ها»، آیدا مرادی‌ آهنی، مینو خانی و عزیزالله حاجی مشهدی بر فیلم «قیچی»، ترجمه نقدی از نیل یانگ به همراه نقدهای سیدرضا صائمی و محمد تقی‌زاده درباره «گشر»، دو نقد از نسیم نجفی بر مستندهای «چشم جنگ» و «آقای بیکار»، نقد میلاد دارایی بر فیلم «ایران سرای من است»، یزدان سلحشور و سحر عصرآزاد درباره فیلم «لانتوری»، فریبا اشویی بر فیلم «چاله»، دو نقد از مهرزاد دانش و مسحن بیگ‌آقا درباره «فروشنده» و سرانجام نقدی از امیر پوریا بر فیلم «گاوخونی» در این شماره به چاپ رسیده‌اند.

همچنین در این شماره گفت‎وگوهایی با کارگردانانی که فیلم‌های‌شان در هنروتجربه به نمایش درآمده انجام شده است. سحر عصرآزاد با سه کارگردان از مجموعه چهاراپیزودی «هیهات» یعنی هادی ناییجی، هادی مقدم دوست و دانش اقباشاوی گفت‌وگو کرده است و علی اصغر کشانی با حسین کندری کارگردان فیلم «اینجا کسی نمی‌میرد» و همچنین امیرحسین ثنایی با علیرضا رسولی‌نژاد کارگردان «مینور/ماژور» مصاحبه کرده‌اند.

میزگردی با عنوان نگاه اقتصادی به هنروتجربه به عنوان کسب و کار خُرد در این شماره از ماهنامه به چاپ رسیده که در آن امیرحسین علم‌الهدی دبیر شورای سیاست‌گذاری هنروتجربه و کارشناس اقتصاد سینما، علی سرتیپی پخش‌کننده و مدیر سینماهای مجتمع کورش و علی حق اقتصاددان و روزنامه‌نگار و مدیر روابط عمومی صندوق توسعه ملی در آن موضوع میزگرد را به بحث می‌گذارند.

گزارشی هم از سینماتک پاریس منتشر شده است که مینو خانی با بازدید از این سینماتک و ذکر تاریخچه آن گزارش را تهیه کرده است. در بخش دیگری از ماهنامه نیز کارگردان‌های هنروتجربه از اکران فیلم‌های‌شان در این گروه گفته‌اند.

بخش معرفی کتاب این شماره به کتاب «طراحی و نوشتن داستان‌های معمایی» نوشته پاتریشیا های اسمیت اختصاص یافته است. نسخه PDF مجله در سایت قابل دانلود است.

منبع: هنر و تجربه

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها