بیژن بیرنگ درباره علت ضعف سریالهای تلویزیون بیان کرد: «متأسفانه مدتی است تلویزیون دچار رکود شده است و همه برنامهها روی موضوعات تکراری میچرخد؛ در واقع باید تحولی بزرگ در نگاه تلویزیون صورت بگیرد.»
به گزارش سینماسینما، بیژن بیرنگ با اشاره به رکود در تلویزیون، در نگاهی جامعتر با اعتقاد بر اینکه جامعه ما دچار رکود فرهنگی شده است، بیان کرد: حتی در سینما هم این اتفاق شکل گرفته است. از میان ۱۰۰ فیلمی که ساخته میشود، سه چهار فیلم خوب وجود دارد که برای مخاطب جذاب است.
بیرنگ سپس یادآور شد: زمانی خطوط قرمزی درباره مسائل سیاسی و اجتماعی در جامعه و تلویزیون داشتیم که این خطوط قرمز برایمان جذابیت داشت اما زمانی که این خطوط قرمز شکسته شد این جذابیتها هم از بین رفت. از طرفی شبکههای اجتماعی را میبینید که هیچ موضوع اجتماعی نیست که دیگر در آن فضاها نباشد و به آن پرداخته نشده باشد؛ بنابراین بیشتر نیازهای مخاطب از این جنبه اشباع شده است و اگر این مسائل را بار دیگر در تلویزیون و سینما ببیند، آن را پس میزند. تلویزیون در حال حاضر باید نیاز جامعه را درک کند. شاید مشکل تلویزیون همین باشد.
او سپس با اشاره به ضعف فیلمنامههای تلویزیون یادآور شد: مشکل ما از اول همان فیلمنامه بوده است. آدم باید استعداد داشته باشد که یک فیلمنامه خوب را خراب کند، اما سخت است از یک فیلمنامه بد چیزی دربیاوریم.
بیرنگ با اعتقاد بر اینکه باید تحولی در مدیریت فرهنگی ایجاد شود، اظهار کرد: مدیریت فرهنگ وجود ندارد. مدیریت فرهنگ باید به این معنا باشد که فرهنگ را مدیریت کنیم اما متأسفانه مدیریت فرهنگ در جامعه ما این گونه است که فرهنگیها را مدیریت میکنیم.
در بخش دیگری از این گفتوگو بیژن بیرنگ از پیگیری شبکه دو سیما برای ساخت «بابا لنگ دراز» خبر داد. او پیشتر اعلام کرده بود که طرح این مجموعه را به تلویزیون ارائه کرده است.
این کارگردان درباره اینکه آیا مجموعه تلویزیونی «بابا لنگ دراز» ساخته خواهد شد؟ اظهار کرد: شبکه دو در حال حاضر پیگیر سریال است و ما هم تلاش کردهایم این ارتباط خوب برقرار شود تا ساخت سریال به سرانجام برسد.
این تهیهکننده قدیمی در عین حال یادآور شد که هنوز نگارش «بابا لنگ دراز» آغاز نشده است و منتظر تایید شبکه دو سیما هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





