بیژن بیرنگ درباره علت ضعف سریالهای تلویزیون بیان کرد: «متأسفانه مدتی است تلویزیون دچار رکود شده است و همه برنامهها روی موضوعات تکراری میچرخد؛ در واقع باید تحولی بزرگ در نگاه تلویزیون صورت بگیرد.»
به گزارش سینماسینما، بیژن بیرنگ با اشاره به رکود در تلویزیون، در نگاهی جامعتر با اعتقاد بر اینکه جامعه ما دچار رکود فرهنگی شده است، بیان کرد: حتی در سینما هم این اتفاق شکل گرفته است. از میان ۱۰۰ فیلمی که ساخته میشود، سه چهار فیلم خوب وجود دارد که برای مخاطب جذاب است.
بیرنگ سپس یادآور شد: زمانی خطوط قرمزی درباره مسائل سیاسی و اجتماعی در جامعه و تلویزیون داشتیم که این خطوط قرمز برایمان جذابیت داشت اما زمانی که این خطوط قرمز شکسته شد این جذابیتها هم از بین رفت. از طرفی شبکههای اجتماعی را میبینید که هیچ موضوع اجتماعی نیست که دیگر در آن فضاها نباشد و به آن پرداخته نشده باشد؛ بنابراین بیشتر نیازهای مخاطب از این جنبه اشباع شده است و اگر این مسائل را بار دیگر در تلویزیون و سینما ببیند، آن را پس میزند. تلویزیون در حال حاضر باید نیاز جامعه را درک کند. شاید مشکل تلویزیون همین باشد.
او سپس با اشاره به ضعف فیلمنامههای تلویزیون یادآور شد: مشکل ما از اول همان فیلمنامه بوده است. آدم باید استعداد داشته باشد که یک فیلمنامه خوب را خراب کند، اما سخت است از یک فیلمنامه بد چیزی دربیاوریم.
بیرنگ با اعتقاد بر اینکه باید تحولی در مدیریت فرهنگی ایجاد شود، اظهار کرد: مدیریت فرهنگ وجود ندارد. مدیریت فرهنگ باید به این معنا باشد که فرهنگ را مدیریت کنیم اما متأسفانه مدیریت فرهنگ در جامعه ما این گونه است که فرهنگیها را مدیریت میکنیم.
در بخش دیگری از این گفتوگو بیژن بیرنگ از پیگیری شبکه دو سیما برای ساخت «بابا لنگ دراز» خبر داد. او پیشتر اعلام کرده بود که طرح این مجموعه را به تلویزیون ارائه کرده است.
این کارگردان درباره اینکه آیا مجموعه تلویزیونی «بابا لنگ دراز» ساخته خواهد شد؟ اظهار کرد: شبکه دو در حال حاضر پیگیر سریال است و ما هم تلاش کردهایم این ارتباط خوب برقرار شود تا ساخت سریال به سرانجام برسد.
این تهیهکننده قدیمی در عین حال یادآور شد که هنوز نگارش «بابا لنگ دراز» آغاز نشده است و منتظر تایید شبکه دو سیما هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





