فصل پاییز برای سینمای ایران در حالی آغاز شده است که ۱۷۳ اثر مراحل مختلف را طی میکنند.
به گزارش سایت سینماسینما، هم اکنون ۱۷۳ پروژه سینمایی مراحل مختلف تولید را سپری می کنند. که از این میان ۲۶ فیلم آماده نمایش و ۱۵ اثر در مرحله صداگذاری هستند و همچنین ۱۵ فیلم مرحله تدوین و ۱۸ اثر نیزدر مرحله فیلمبرداری قرار دارند. ۹۹ پروژه نیز در مرحله پیش تولید هستند.
از میان ۱۷۳ پروژه یاد شده ۵۳ پروژه مربوط به آثار اول کارگردانان است، این در حالی است که فیلم اولیها سال گذشته سینمایی دوره پرموفقیتی را سپری کردند و «ابد و یک روز» نخستین ساخته سینمایی سعید روستایی موفق به کسب جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر، جشن خانه سینما و جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی شد.
از میان ۹۹ فیلمی که در مرحله پیشتولید قرار دارند، ۱۵ فیلم از این میان ۱۰ تا ۹۰ درصد مراحل پیش تولید را طی کردهاند و بقیه پروژهها در مراحل ابتدایی پیش تولید هستند. در میان این پروژهها آثاری از کارگردانهایی چون: مسعود کرامتی، بهرام توکلی، ابراهیم فروزش، کیانوش عیاری، مازیار میری، محمدعلی باشه آهنگر، ابوالفضل جلیلی، احمدرضا معتمدی، مجتبی فرآورده، ابراهیم مختاری، حمید نعمت اله، علی ژکان، پوران درخشنده، انسیه شاه حسینی، محسن امیریوسفی، مسعود جعفری جوزانی، کیومرث پوراحمد، پیمان معادی، رضا درمیشیان، منیژه حکمت، بهرام بهرامیان، ایرج طهماسب، مجتبی راعی، کمال تبریزی، یداله صمدی، علیرضا داود نژاد، محمدعلی طالبی ، کامپوزیا پرتوری، علیرضا امینی، داریوش مهرجویی و … مشاهده میشود.
در میان ۱۷۳ فیلم در دست تولید، آثاری با مضامین مختلف از جمله دفاع مقدس، پایداری، دینی، کودک و نوجوان، تاریخی، کمدی، حادثه ای، اجتماعی و خانوادگی مشاهده میشود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سایت ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی فیلمنگار آغاز به کار کرد
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- «روزی دو میلیون» به دنبال بازیگر
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





