صادق صباغی مدیر سینما «شاهد» تهران ضمن اشاره به وضعیت اسفبار استقبال از سینماها طی روزهای پس از بازگشایی مجدد، فعالیت در این شرایط را یک فاجعه برای سینمادار توصیف کرد.
به گزارش سینماسینما، صادق صباغی مدیر سینما شاهد درباره استقبال مردم از سینما گفت: تاکنون استقبال آنچنانی از بازگشایی سینماها از سوی مردم صورت نگرفته است ولی همین که چراغ سینما روشن باشد، میشود امیدوار بود که بعد از فروکش کردن کرونا روند آمدن مردم به سینماها افزایش پیدا کند.
ما هم سینما شاهد را در این مدت باز کردهایم ولی استقبال چندانی از سوی مردم نمیشود. در این مدت مخاطب هم داشتهایم اما خیلی اندک بودهاند.
وی افزود: به نظرم بهتر است برای بازگشایی سینماها تبلیغاتی شود چون عدهای از این بازگشایی اطلاع ندارند. ضمن اینکه ما در حال حاضر همان فیلمهای اکران عید را روی پرده داریم که همانها به دلیل کرونا نتوانستند نمایش درستی را تجربه کنند با این حال اگر فیلمهای تازهتری داشتیم میتوانستیم مخاطبان بیشتری را در سینماها، شاهد باشیم اما با این وضعیت فیلم چندانی نداریم که بتواند تاثیری روی روند آمدن مخاطبان به سینما بگذارد.
صباغی با اشاره به فعالیت سینماهای خصوصی بیان کرد: با توجه به اینکه اکران فیلمها بیشتر از درآمد، هزینه برای سینماهای خصوصی به همراه دارد صاحبان این سینماها گاهی ترجیح میدهند سینماهای خود را تعطیل نگه دارند تا از پس هزینههای خود برآیند به هر حال وقتی سینما باز باشد هزینههای پرسنل، هزینههای جاری و … نیز به سایر مخارج اضافه میشود. با توجه به فروشی که سینماها در حال حاضر تجربه میکنند این یک فاجعه برای آنها محسوب میشود.
این سینمادار با اشاره به اینکه سینما شاهد از سینماهای موسسه «بهمن سبز» است، توضیح داد: سینمای ما هم به دلیل اینکه جزو سینماهای «بهمن سبز» است میتواند فعالیت داشته باشد. اما اینطور نیست که سینماهای دولتی وضعیت خیلی خوبی داشته باشند با این حال سینماهای خصوصی بیشتر تحت فشار هستند اما باید بپذیریم که توانایی سینماهای دولتی بیشتر است.
وی در بخش دیگر از صحبتهایش مطرح کرد: این روزها تهیهکنندگان تمایلی به اکران آثارشان ندارند چون حتی آن تسهیلات سازمان سینمایی پاسخگوی هزینههای آنها نیست.
در وضعیت عادی به دلیل اینکه تهیهکننده نمیخواهد زمان را از دست بدهد و جایی برای ریسک نیست سعی میکند فیلمش را به هر طریقی به نمایش درآورد ولی در شرایط فعلی تهیهکننده به این فکر میکند که هزینههایی که برای فیلمش کرده، تامین نمیشود به همین دلیل میداند که در شرایط فعلی میتواند فیلمش را نگه دارد و در موقعیت بهتر به نمایش درآورد.
صباغی در پایان درباره فروش این سینما از روز شنبه بیان کرد: در حال حاضر تمام سینماهای کشور وضعیت اسفباری را تجربه میکنند. جدای از بحث کرونا هم هر سینمایی بسته به موقعیت جغرافیایی که در آن قرار و موقعیت فرهنگی که دارد، فروشش کاهش یا افزایش پیدا میکند.
با همه اینها آمار فروش بسیار ضعیف است مثلاً در سینما شاهد از روز شنبه چیزی حدود صد بلیت فروختهایم. هر سینمایی یک سری مخاطب منطقهای دارد این صد نفر هم از مخاطبان منطقهای خودمان بودهاند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه وزارت فرهنگ درباره جزییات تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در تهران به دلیل آلودگی هوا
- اعلام تعطیلی سینما و تئاتر در هفته آینده
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- در یک سال گذشته اتفاق افتاد؛ ۲۰ سینما درخواست انحلال یا تغییر کاربری دادهاند
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





