آکادمی «سینما سینما» به عنوان نخستین آکادمی خصوصی سینمای ایران با ریاست کیانوش عیاری و دبیری کیوان کثیریان به بهترینهای اکران ۹۶ جایزه میدهد.
به گزارش سینماسینما و به نقل از روابط عمومی جایزه آکادمی «سینماسینما»، کیوان کثیریان دبیر این جایزه از برگزاری قریبالوقوع مراسم پایانی جایزه سینمایی آکادمی «سینماسینما» خبر داد.
کثیریان درباره این آکادمی گفت: از چندی پیش ایده تشکیل یک آکادمی خصوصی که جمعی از اهالی سینما، منتقدان و استادان دانشگاه را دربربگیرد در ذهن داشتیم و طی یکی، دوسال گذشته مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم کردیم. از این رو برای سال اول، ۶۰ نفر عضو این آکادمی هستند و از دور دوم، اعضای آکادمی به ۱۰۰ نفر خواهند رسید. جمعی از کارگردانان، فیلمنامهنویسان، تهیهکنندگان، منتقدان و عوامل هنری و فنی سینما، این آکادمی را تشکیل میدهند که اسامی آنان به زودی اعلام میشود.
دبیر آکادمی «سینماسینما» اشاره کرد: کارگردان معتبر و بزرگ سینمای ایران، آقای کیانوش عیاری به ما لطف داشتند و ریاست این آکادمی را پذیرفتهاند و برکارها نظارت دارند. همچنین آقای علی علایی، مدیریت اجرایی آکادمی «سینماسینما» را به عهده دارند.
او با بیان اینکه پایگاه خبری-تحلیلی سینماسینما برگزارکننده این جایزه است گفت: مراسم پایانی نخستین دوره این جایزه امسال در چهارمین سالگرد شروع به کار این پایگاه سینمایی برگزار خواهد شد و بنا داریم از سال آینده در فروردینماه این مراسم را برگزار کنیم چراکه طبق آییننامه جایزه «سینماسینما»، تمام فیلمهای اکران شده هر سال اعم از فیلمهای اکران شده در گروههای سینمایی اصلی و یا هنروتجربه مورد داوری اعضای آکادمی قرار میگیرند. در نخستین دوره نیز، فیلمهای اکران شده در سال ۹۶ را داوری کردیم.
کثیریان درباره عناوین جوایز «سینماسینما» توضیح داد: این جایزه در ۸ رشته به بهترینهای اکران شامل؛ بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم اول، بهترین مستند و بهترین فیلم کوتاه اهدا خواهد شد.
به گفته وی، اسامی نامزدهای بخشهای مختلف چند روز پیش از برگزاری مراسم اعلام میشود.

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی «سینماسینما» از برگزاری نخستین دوره این جایزه در دهه دوم شهریورماه سال ۹۷ خبر داد و گفت: بنا داشتیم این مراسم در سطح گستردهتر و در یکی از سالنهای بزرگ تهران برگزار شود اما به دلیل شرایط اقتصادی روز کشور تصمیمگرفتیم نخستین دوره را به شکل محدود برگزار کنیم. مهمانان ما جمعی از اهالی رسانه و سینماگران خواهند بود و این مراسم در دههی دوم شهریورماه برگزار میشود که جزئیات آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.
کثیریان درباره تأمین بودجهی جایزه «سینماسینما» عنوان کرد: بودجه این جایزه کاملا از طریق بخش خصوصی تامین خواهد شد و به شکل مستقل و بدون هیچگونه وابستگی برنامهریزی شده است. طی ماههای گذشته چند اسپانسر پس از مذاکرات متعدد، مسئولیت تأمین جوایز و هزینه برگزاری مراسم را بهعهده گرفتهاند که اسامی آنان نیز اعلام میشود.
وی در پایان گفت: آکادمی خصوصی «سینماسینما» با هدف کمک به رونق سینما و تشویق سینماگران برای تولید آثار باکیفیت تر طراحی شده و در کنار سایر جشنها و جوایز سینمایی این جایزه نیز هرساله برگزار میشود و استمرار خواهد داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»






با ارزوی موفقیت برای شما دوستان عزیز در راهی که گام بر داشته اید