تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۲۱ - ۰۸:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86265
رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری در احکامی اعضا، نائب رئیس و دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران را منصوب کرد.

به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان طی احکامی امیر اسفندیاری، ایرج تقی‌پور، نادر طالب‌زاده و سیدرضا میرکریمی را به عنوان اعضای حقیقی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و رائد فرید زاده معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی را به عنوان اعضای حقوقی این شورا منصوب کرد.

در احکام دیگری نیز علیرضا تابش به عنوان نائب رئیس و رائد فریدزاده به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران منصوب شدند.

در حکم اعضا آمده است: «در راستای تحقق برنامه جامع سازمان سینمایی و رویکرد اصلی آن که تاکید نقش آفرینی در بازار پیام تصویری جهان است، انتظار می‌رود این شورا به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در فعالیت‌های حوزه بین الملل در چهار چوب برنامه جامع  سینمای ایران به تدوین برنامه های عملیاتی و همچنین آیین نامه و شیوه نامه های حمایتی جهت هموارتر شدن مسیر ورود به عرصه جهانی و بازارهای بین المللی، همت گمارد.

با توجه به واگذاری ساماندهی امور بین الملل سینمای ایران به بنیاد سینمایی فارابی، معاونت بین الملل این بنیاد به عنوان بازوی اجرایی شورای عالی محملی برای تحقق مصوبات آن شورا خواهد بود که با تشکیل کارگروه های تخصصی و ارئه گزارش‌های مستمر، شورا را در  اخذ تصمیمات کلان و راهبردی یاری می رساند.

در جهت کمتر شدن تصدی‌گری دولت در این حوزه و گسترش فعالیت بخش خصوصی نماینده صنف پخش کنندگان خارجی به عنوان عضو شورا پس از تشکیل و ثبت این صنف در خانه سینما به جمع حاضر خواهد پیوست.

شایان ذکر است مصوبات این شورا برای تمامی موسسات، واحدها و حوزه‌های تابعه سازمان سینمایی لازم الاجرا خواهد بود.»

در احکام تابش و فریدزاده نیز آمده است: «با عنایت به برنامه جامع سازمان سینمایی با محوریت حمایت از گسترش ارتباطات، مبادلات و عرضه جهانی آثار سینمایی، سمعی بصری و همچنین انتقال و تفویض ساماندهی امور بین الملل سینمای ایران به معاونت امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی انتظار می‌رود در اسرع وقت دبیرخانه این شورا در جهت بازنگری وظایف حوزه مزبور و اجرا و نظارت بر فعالیت های مصوب شورای عالی؛ در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شود.

امید است با همکاری و همدلی صاحبنظران، مدیران وکارشناسان این حوزه بتوان فصل نوینی در عرضه و اشاعه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به مخاطبان جهانی گشود.»

همچنین حیدریان در حکمی امیر اسفندیاری را به عنوان مشاور رئیس سازمان سینمایی در امور بین الملل منصوب کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها