در آخرین اکران مردمی فیلم سینمایی «اسرافیل» مطرح شد: «در حال حاضر زنان زیادی هستند که به دلیل مشکلات مالی ناشی از عدم توانای پرداخت وام یا اقساط و مسایل مالی در زندان هستند و تصمیم گرفتیم تا در مسیر اکران «اسرافیل» بتوانیم در حد توانمان به این افراد کمک کنیم.»
به گزارش سینماسینما، آخرین اکران فیلم «اسرافیل» و همچنین آخرین اکران مردمی پردیس سینمایی باغ کتاب در سال ۹۶ با حضور پژمان بازغی، مستانه مهاجر، آزاده صمدی و محمد علیزاده ۲۰ اسفند ماه برگزار شد.
پیش از شروع نمایش فیلم عوامل با حضور بر روی صحنه رفتند و مستانه مهاجر تهیهکننده «اسرافیل» با ابراز خوشحالی از حضور مردم در کنار عوامل فیلم برای انجام یک کار خیر گفت: از همان ابتدای اکران فیلم تصمیم گرفتیم تا با همراهی مردم یک حرکت خیرخواهانه انجام دهیم. در حال حاضر زنان زیادی هستند که به دلیل مشکلات مالی ناشی از عدم توانای پرداخت وام یا اقساط و مسایل مالی در زندان هستند و تصمیم گرفتیم تا در مسیر اکران «اسرافیل» بتوانیم در حد توانمان به این افراد کمک کنیم.
وی افزود: با کمک مردم و از طریق اکرانهای مردمی در حال تلاش هستیم که سه مادر که به دلیل بدهکاری به بانک برای بازپرداخت اقساط وام روانه زندان شده بودند، آزاد شوند. بسیار خوشحال هستیم که تا پایان اکران میتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که منجر به آزادسازی سومین بانوی زندانی شود.
همچنین آزاده صمدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز که در این اکران حاضر شده بود با ابزار خوشحالی از حضور در کنار مردم و همراهی با این حرکت خیرخواهانه گفت: امیدوارم شرایطی به گونهای شود که دیگر شاهد دربند بودند هیچ بانویی به دلیل مسایل مالی و عدم توانایی پرداخت معوقات بانکی نباشیم و بسیار خوشحالم که در این حرکت حضور دارم.
محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ نیز ضمن ابزار خوشحالی از حضور در آخرین اکران مردمی «اسرافیل» در پردیس سینمایی باغ کتاب گفت: در این روزهای پایانی سال آرزو میکنم که برای همه مردم سرزمینم اتفاقات خوبی رقم بخورد و سال آینده سالی سرشار از خوبی و موفقیت باشد. هیچ چیز زیباتر و بالاتر از این نیست که بتوانیم گرهای از مشکلات کسی باز کنیم و کمک کنیم تا یک زندانی آزاد شود و بسیار خوشحالم که این اتفاق توسط عوامل فیلم «اسرافیل» صورت گرفته است.
پژمان بازغی نیز در باره همراهیاش در اکرانهای مردمی «اسرافیل» گفت: حضور من در تمامی اکرانهای مردمی فیلم هیچ ربطی به حضور همسرم به عنوان تهیهکننده فیلم نداشته است. عوامل فیلم یک مسیری را برای آزادی سه بانوی زندانی شروع کردند و من هم تصمیم گرفتم با حضورم تا جایی که میتوانم به این حرکت کمک کنیم. در این مسیر برخی از بازیگران و چهرههای شاخص سینمای ایران ما را همراهی کردند که جا دارد در آخرین اکران مردمی فیلم از آنها تقدیر کنیم که با حضور و همراهی خود کمک کردند تا این اتفاق خوب رقم بخورد.
وی افزود: بحث آزادسازی زنانی که به دلیل مسایل مالی در زندان هستند موضوع بزرگی است و من و خانم مهاجر با انجمن تهیهکنندگان سینما صحبت داشتهایم تا از این به بعد درصدی از فروش هر فیلم به این موضوع اختصاص پیدا کند که امیدوارم این موضوع هرچه سریعتر نهایی شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- جهل مرکب بیپایان/ نگاهی به فیلم «زالاوا»
- نگاهی به «تیتی» ساخته آیدا پناهنده/ زنی سرخوش و شکننده
- زامپانو وارد میشود/ نگاهی به فیلم «تیتی»
- تقارن و توازن/ نگاهی به فیلم «تیتی»
- منشور طلایی کوروش به آیدا پناهنده اهدا شد/ اعلام اسامی برندگان هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- اکران «تیتی» به تعویق افتاد
- «تیتی» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فرانسوی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد





