کوئنتین تارانتینو با تحسین کریستوفر نولان فیلم «دانکرک» او را در فهرست بهترینهای دهه، در مکان دوم جای داد.
به گزارش سینماسینما به نقل از پلیلیست، کوئنتین تارانتینو به تازگی در یک نشست سینمایی درباره «دانکرک» کریستوفر نولان صحبت کرد. این فیلم که سال ۲۰۱۷ اکران شد از سوی تارانتینو به عنوان دومین فیلم مورد پسندش در فهرست برترین فیلمهای دهه دوم هزاره جای گرفته است.
کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» در گفتوگو در پادکست «ریواچبلز» که به بررسی فیلمهای قدیمی میپردازد، به بررسی این فیلم پرداخت.
هر چند تارانتینو فهرست منتخبش از بهترین فیلمهای دهه ۲۰۱۰ را اعلام نکرد و معلوم هم نیست بخواهد این کار را بکند یا نه، اما فیلم دومش را معرفی کرد.
در این نشست تارانتینو توضیح داده که «دانکرک» در فهرست بهترینهای دهه به انتخاب او، در مکان هفتم جای داشت اما پس از سه بار دیدن فیلم از زاویه جدیدی به آن نگاه کرد و آن را از زاویه دید افرادی دید که در داستان حضور داشتند. وی گفت: اینجا بود که توانستم جنگل را با نگاه به درختها ببینم.
گوش کردن به این پادکست یک جذابیت دیگر هم دارد و آن این است که تارانتینو در اقدامی نادر به صحبت درباره یک کارگردان زنده دیگر میپردازد و این کاری است که خیلی کم از او سر میزند. در واقع اقدام معمول او صحبت کردن در مخالفت با دیگران است همان طور که فیلم «به سوی ستارگان» را حسابی سرزنش کرده بود.
در هر حال در این نشست او حسابی به تحسین نولان کارگردان بریتانیایی میپردازد و او را در ردیف بهترین فیلمسازان تاریخ قرار میدهد.
تارانتینو درباره «دانکرک» میگوید: یک سمفونی است، همه چیز سرجایش است. و در عین حال میافزاید که به نظرش این فیلم بهترین فیلم نولان است و بعد از کار هانس زیمر سازنده موسیقی فیلم و فیلمنامه مینیمالیستی آن تجلیل میکند و میگوید نباید در اسکار نادیده گرفته میشد.
تارانتینو همچنین میگوید از طرفداران فیلم «سرآغاز» نولان نیست و با طبقه بندی فیلمهای نولان بهترین فیلمهای این کارگردان را به ترتیب شامل «دانکرک»، «بتمن آغاز میکند» و «پرستیژ» میداند.
با گوش کردن به این پادکست میتوان دریافت که تارانتینو یک منتقد باهوش و دانای فیلم است. وی قبلاً اعلام کرده در حال نوشتن کتابی درباره نقد فیلم با معرفی فیلمهای سینمایی محبوبش است.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- در جشنواره بینالمللی فیلم بوربانک؛ کوئنتین تارانتینو تجلیل میشود
- تارانتینو به مایکل مدسن ادای احترام کرد
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





