کارگردانان مستند «توران خانم» با انتشار متنی خبر از تمدید ۴۸ ساعته اکران اینترنتی این مستند دادند.
به گزارش سینماسینما، رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب کارگردانان مستند «توران خانم» در اقدامی متفاوت فیلم خود را به صورت اینترنتی اکران کردند. این اکران قرار بود در مدتی محدود باشد، اما بنا به دلایلی که کارگردانان این اثر برشمرده اند نمایش آن به مدت ۴۸ ساعت تمدید شده است.
دلایل این دو کارگردان به این شرح است:
«۴۸ ساعت دیگر اکران اینترنتی فیلم “تورانخانم” را تمدید کردیم…
– چون نخستین تجربه اکران اینترنتی بود و در حال یادگیری بودیم.
– چون در اولین ساعات آغاز اکران اینترنتی، مشکلات فنی پیشبینینشده باعث سردرگمی بخش از مخاطبان در خرید بلیط یا در تماشای فیلم شده بود.
– چون تماشاگران فیلم در پشتِ ترافیک مصرفِ اینترنت از سوی تماشاچیان مسابقات جامجهانی فوتبال ماندهاند.
– چون اختلاف ساعت در نقاط مختلف جهان، ضربدر اختلاف تعطیلات آخر هفته در نقاط مختلفِ جهان را درست محاسبه نکرده بودیم.
– چون با ملحق شدنِ گروههای داوطلب و مراکز فرهنگی کوچک و بزرگ برای برگزاری اکرانِ جمعی و دعوت به تماشای جمعی دیدن مواجه شدیم و نشاط سالن سینما را حس کردیم.
– چون به یقین این میزان استقبال از دیدن فیلم و تقاضا برای تمدید را در خیال هم نمیدیدیم.
– چون تجربه اکران همزمان در تمام دنیا و بازخوردِ آن بینظیر است.
– چون سرمایهی ما، تماشاگران فیلمهای ما هستند.
– چون قرار است تمام درآمد حاصل از فروش فیلم به “شورای کتاب کودک” و “فرهنگنامه کودکان و نوجوانان” برسد.
– و چون هنوز قرار است افراد بسیاری در سراسر جهان با توران میرهادی و اندیشههایش آشنا شوند.
مجتبا میرتهماسب / رخشان بنیاعتماد»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- چهار مستند ایرانی در جشنواره هات داکس
- بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت ۱۴۰۳
- معرفی فیلمهای ۳ بخش از جشنواره «سینماحقیقت»
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار مستند راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- ۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- یک ایرانی نامزد دریافت پاندای طلایی چین شد
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- کتاب «حاشیه همان متن است» منتشر شد
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار راهیافته به بخش مستند بلند جشنواره چهل و یکم فیلم فجر اعلام شد
- مستندهای خارجی بلند و نیمه بلند مسابقه بینالملل «سینماحقیقت» معرفی شدند
- مستندهای کوتاه و نیمه بلند «سینماحقیقت» معرفی شدند
- افزایش مبلغ جوایز شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»/ ۵۰ میلیون تومان جایزه بهترین فیلم
- پوستر شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





