جشنوارهای در لهستان بخش ویژهای را با نمایش ۲۰ فیلم به سینمای ایران اختصاص داده است.
به گزارش سینماسینما، هجدهمین جشنواره فیلم افق های جدید وروکلاو از ۴ تا ۲۴ مرداد ماه (۲۶ جولای تا ۵ آگوست) در کشور لهستان برگزار خواهد شد و بخش ویژه را با عنوان «ایران:ایران موج بعدی سینما از ایران» به سینمای جدید کشورمان اختصاص داده است.
بنا بر گزارش سینه ایران؛ اوا ژابلوسکا که از یک سال پیش درگیر انتخاب فیلمهای این بخش بوده و در جشنواره جهانی فیلم فجر نیز حضور داشته، بیست فیلم جدید از سینماگران ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت.
در بخش نمایش های “گالا” فیلم “همه میدانند” ساخته اصغر فرهادی و محصول اسپانیا، فرانسه و ایتالیا، در بخش اساتید، دو فیلم “۲۴ فریم” ساخته عباس کیارستمی و “۳ رخ” ساخته جعفر پناهی، در بخش آله کینو، فیلم “مرز” ساخته علی عباسی و محصول دانمارک و سوئد و در بخش ایران فیلمهای “خفه گی” ساخته فریدون جیرانی، “مادر قلب اتمی” ساخته علی احمدزاده، “مرز”، “ناپدید شدن” ساخته علی عسگری، “درساژ” از پویا بادکوبه، “گربه دارای اختلال” ساخته سوسن گردان شکن و محصول آلما، “هجوم” از شهرام مکری، “کوپال” از کاظم ملایی، “در جستجوی ام کلثوم” از شیرین نشاط و محصول آلمان، ایتالیا، اتریش، لبنان و قطر، “یک دو یک” از مانیا اکبری، “روت کانال” از سمیرا اسکندرفر، “معرف” از آزادی مقدم، “دلربا” از میلاد اعلامی و محصول سوئد و دانمارک، “خوک” از مانی حقیقی، “فالگوش” از محمد رضا فرزاد، “کثرت” از پویا شهرابی، “تلویزیون ۱۳۵۷” از سوسن بیانی و “نوشتن بر شهر” از کیوان کریمی حضور دارند.
برنامه ای با عنوان ما «تنها دو بار زندگی میکنیم» شامل عکس و تصاویر متحرک از ایران هم به صورت نمایشگاهی در کنار جشنواره برگزار شده که آثاری از آرش نصیری، بهار نوری زاده، پویا رازی، محمد شیروانی، مریم تفکری، طلا وهابزاده، رامبد والا و آنتا گرزژکووسکا در آن به نمایش در میآید.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» بهترین فیلم جشنواره هاینان چین شد
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فیلم شهرام مکری به ۴ جشنواره خارجی میرود
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- نماینده اسکار تاجیکستان به عربستان میرود/ نمایش فیلم شهرام مکری در جشنواره دریای سرخ
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» در راه سنگاپور
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- «جنایت بیدقت»؛ طغیانِ زمان، تکرارِ تاریخ و رقصِ سرنوشت در سینمای شهرام مکری
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- جشنواره بوسان برگزیدگانش را شناخت/ سه جایزه برای سینماگران ایرانی
- جشنواره بوسان به فیلم شهرام مکری جایزه داد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





